Skocz do zawartości

Problem z silnikiem 318 is + duże spalanie


bodziotx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wiele razy pisałem bo problem mój jest długoterminowy (od ponad 6 miechów to samo). Przy zimnym silniku rano jak odpalam auto silnik chodzi nierowno i szarpie przy ruszaniu. Druga sprawa ciągłe wysokie zużycie paliwa miasto koło 13, (ostatnio 550 km, gdzie 2/3 trasa wyszło mi 9,9 l/100km Pb 98). Zauważyłaem ze mam okrutnie okopconą końcówke wydechu ( a cały wydech był wymieniany na nówke kolo 5 miechów temu).

 

Pewnie większośc ludzi wskaże sondę lambda, tylko, że moja sonda ma 9 miechów i jest to sonda NGK (a nie no name z allegro, przedtem taka miałem to od razu poszła w szlag). Ostatnio podłączałem auto pod kompa też z 6 miechów temu i był to komp specjalnie do BMW w serwisie bosch/bmw i nie wykazał żadnego błędu sondy.

 

Coż może to być? Nie wiem czy mam znów jechać na kompa i sprawdzić sonde.

 

Z góry dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto wysokie zuzycie paliwa...

hmmm

13 to wysokie ??

Mam wielu znajomych z tymi silnikami..

One poprostu tak pala.. od 11-14 na miescie, duzo tez zalezy od kapci na jakich jezdzisz..

Na 235 spala okolo 2,5 litra wiencej niz na 185 Tak wynika z moich obserwacji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto wysokie zuzycie paliwa...

hmmm

13 to wysokie ??

Mam wielu znajomych z tymi silnikami..

One poprostu tak pala.. od 11-14 na miescie, duzo tez zalezy od kapci na jakich jezdzisz..

Na 235 spala okolo 2,5 litra wiencej niz na 185 Tak wynika z moich obserwacji..

 

Ja mam kapcie 185 na zimach z tylu. Tak mysle ze duzo bo w cholere ludzi mowi ze im po 10-11 pali w miescie a srednio w mieszanym kolo 8-8.5. Pozatym leje teraz 98 i to powinno chodz troche zmniejszac zuzycie a i tak jest duzo. Nie butuje mocno furki. Jakbym miał 11 na samym mieście to było by dobrze :) Pozatym w danych technicznych z instr obsługi są o wiele mniejsze wartości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie odcinki pokonujesz w miecie. mi przy samym dojezdzie na uczelnie 10 km w jedna strone pali mi 9-10 litrow. jak przyjezdza dziewczyna i do dajazdow na politechnike dochodza odwiedziny jej prawie codziennie czyli 2 km w jedna strone (az zal autem jedzic) to spalanie podnosi sie 1-2 litrow. ale na trasie do warszawy spalil mi 7 litrow wiec pali ci wg mnie troche za duzo jak na 1,8 i to nie jest w normie.

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak końcówka wydechu jest okopcona to wygląda to jednak na uszkodzoną sondę lambda. Może w serwisie zamontowali Ci nie taką sondę co trzeba ? Z tego co wiem to do 318iS jest inna sonda niż do 318i.

 

Wlaśnie znów może być ta cholerna sonda :/ Montowałi mi ją w warsztacie boscha na moich oczach. Ja ją kupiłem w sklepie motopryzacyjnym i to jest NGK pod model (4 kable). Chyba jutro podjade do jakiegos serwisu sam. i wywale 50 zł na kompa. :/ Jak wyjdzie sona to chyab pójdzie mi sie pochlastać bo będzie to oznaczało że moje auto po kilku tys km pali sondy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodziotx pisalem ci juz przy twoich wczesniejszych postach ze mi sondy ngk tez 2 zezarlo w ciagu 3 miechow.Tylko i wylacznie orginalna i autko jezdzi pieknie teraz a nie co 3 miesiace za sonda gonic i myslec ona czy nie. Na to co wydales na podlaczenie auta pod kompa i reszte rzeczy to bys mial juz orginalna.Zmien na orginal i zobaczysz czy pomoze czy nie.Jezeli nie pomoze to bedziesz mial pewne ze sonde masz dobra a nie caly czas gdybanie sonda dobra nie dobra.To jest moje zdanie a ty zrobisz jak uwazasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien na orginal i zobaczysz czy pomoze czy nie.Jezeli nie pomoze to bedziesz mial pewne ze sonde masz dobra a nie caly czas gdybanie sonda dobra nie dobra.To jest moje zdanie a ty zrobisz jak uwazasz

 

No tak wydac 400 zł na sonde bez pewności ze to ona :] hmm Poza tym to cała reszta ludzi co mają IS jakoś jeżdzą na sondach NGK i innych boschach uniwersalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z badania na kompie. Wydałem 50 zł :evil: (cholera a zajeło to kolesiowi pełne 7 min i jeszcze nad nim stałem i mówiłem mu żeby wszystko sprawdzał, kurde jak se tyle biorą za 10 min roboty to jestem ciekaw ile oni mają dniówki :evil: ). I wyniki z kompa. Oczywiście wykasowanie starych błędów i wynik żadnych nowych (wogóle nie ma błędów). Poprosiłem żeby sprawdził sondę i tu tak:

-jak włączyłem silnik ( był ciepły) to cholera zmieniała na kompie swoje wartości ale okrytnie leniwie. Koleś mówi że norma i żeby potrzymać na 2 tys obr. to tak zrobiłem i tam zaczeła troche żwawiej skakać, koleś mówi że jest wszystko OK z sondą (ja sam nie wiem czy na wolnych jak silnik jest ciepły nie powinna szybcie działąć, szbsze skoki napięcia) ale on powiedział że jest OK i tak to można sprawdzać w trybie rzeczywistym jak się podepnie pod kabelki sondy pod autem.

 

Jeszcze się pytałem ziomka że mam mocno okopconą końcówke wydechu i że się dowiedziałem od innego mechensa że to wskazuje na zbyt bogatą mieszankę, a ten powiedział żę wszystkie auta z długim układem wydechowym mają okopcone końcówki. Kurde sam nie wiem. Koleś niby ma w cholere nagród za zajęcia wysokich miejsc w konkursach dla warsztatów samochodowych, ale kurcze biorąc pod uwagę to co wyczytałem na forum to mi cholera może kit wciska :evil:

 

Nie wiem co dalej robić. Marna nadzieja że mozę mi wiecej palił bo miał stare błędy w pamięci (z odłączania przepływki i itp. ) Za tydzień podjade do innego mechensa na sprawdzenie ciśnienia w garach. Zobaczym co tam wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie masz troche za duże spalanie około 1,5 litra. Spróbuj jedno tankowanie jeździć maksymalnie spokojnie. Tak przynjamniej sprawdzisz czy to aby napewno nie jest wina cięzkiej nogi lub naprzykłąd zbyt wczesnego zmieniania biegów. Mi w trasie spalił 10,5 gazu przy prędkości około 100-150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wydac 400 zł na sonde bez pewności ze to ona :] hmm Poza tym to cała reszta ludzi co mają IS jakoś jeżdzą na sondach NGK i innych boschach uniwersalnych.
No to juz twoja sprawa ale z tego co piszesz to sam do konca przekonany nie jestes bo widzisz jak zimna to chodzi leniwie powyzej 2000 chodzi dobrze i caly czas takie gdybanie. Twoja sprawa twoj samochod ja sie tylko wypowiadam dlatego ze mi padly 2 w ciagu 3 miesiecy i poprostu nie mam przekonania ale to tylko moje prywatne odczucia zwiazane z sondami NGK :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wydac 400 zł na sonde bez pewności ze to ona :] hmm Poza tym to cała reszta ludzi co mają IS jakoś jeżdzą na sondach NGK i innych boschach uniwersalnych.
No to juz twoja sprawa ale z tego co piszesz to sam do konca przekonany nie jestes bo widzisz jak zimna to chodzi leniwie powyzej 2000 chodzi dobrze i caly czas takie gdybanie. Twoja sprawa twoj samochod ja sie tylko wypowiadam dlatego ze mi padly 2 w ciagu 3 miesiecy i poprostu nie mam przekonania ale to tylko moje prywatne odczucia zwiazane z sondami NGK :mrgreen:

 

A padły ci że całkiem przestały działać?? Czy jak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza padla calkiem. Mialem duze problemy z wymiana jej nie chcieli uznac uszk na gwarancji.A druga dzialala jak jej sie chcialo jak zimna to prawie wogole to niby przy wyzszych obrotach dobrze.I jeszcze jedno ja stracilem 580zl .Bo prawie 400zl orginal i dalem 180zl za ngk.Ale to jest moje zdanie i nic ci nie sugeruje poniewaz zakupisz orginal i dalej bedzie to samo i bedziesz mial pretensje do mnie.Mi to zdiagnozowal ta sonde dobry mechanik znajdz takiego i bedzie duzo prosciej w ustaleniu przyczyny twoich problemow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze.. stosowanie benzyny 98 wcale nie oznacza mniejszego spalania, baa.. moze ono nawet byc wieksze.. Co do sond to u siebie wymienilem z oryginalnego boscha ( bo sie wieszal ) na NTK/NGK z fiata palio ( nowa 100zl ) i dziala idealnie od dlugiego czasu. Co do pracy sondy to na wolnych obrotach powinna wolniej dzialac, a na wyzych szybciej... Sonde mozna zabic jak sie ma nieprawidlowy sklad mieszanki, zarowno w jedna jak i w druga strone... ale na to tez potrzeba troche czasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to i ja podłączę się do tematu. Identyczne objawy były i w moim aucia około 1 roku temu (szarpanie, okopcona końcówka wydechu, duże spalanie paliwa). Diagnoza była: sonda Lambda do wymiany- wymieniono na uniwersalną Boscha-4 kable. I po temacie -auto chodzi jak trzeba. Za około 2 tygodnie po tej wymianie znów to samo co było przedtem. Znów jadę do tego elektryka - a on wymyśla nowe przyczyny- czujnik spalnia stukowego-tak pokazał komputer. Kupuję używany ten czujnik-co było bardzo ciężką sprawą. Zakłada czujnik -ale dalej to samo, kominuje na wszystkie strony i nic. Ażżżżżżżżżżżżżz nagle mu zaświeciło w głowie żeby zajżeć ponownie do tej samej sondy Lambda , którą mi niedawno wymienił i OKAZAŁO SIĘ ŻE KABELKI KTÓRE PRZELUTOWYWAŁ BY DOPASOWAĆ SONDĘ UNIWERSALNĄ DO WTYCZKI BMW SĄ ŹLE OIZOLOWANE-dostawała zwarć (woda itp.). Oizolował na nowo ale tym razem z użyciem głowy i wszystko znów OK i tak jest do teraz. NIECHLUJSTWO jego było przyczyną moich ponownych kosztów i nerwów. Tak w nawiasie to za tą ponowną niby diagnozę i izolację niby z jego już myślącą głową wziął dodatkowe 150zł. Pozdrawiam i przestrzegam: nie ufać niby znawcom bo i oni robią aby szybciej i więcej zarobić.!!!
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to i ja podłączę się do tematu. Identyczne objawy były i w moim aucia około 1 roku temu (szarpanie, okopcona końcówka wydechu, duże spalanie paliwa). Diagnoza była: sonda Lambda do wymiany- wymieniono na uniwersalną Boscha-4 kable. I po temacie -auto chodzi jak trzeba. Za około 2 tygodnie po tej wymianie znów to samo co było przedtem. Znów jadę do tego elektryka - a on wymyśla nowe przyczyny- czujnik spalnia stukowego-tak pokazał komputer. Kupuję używany ten czujnik-co było bardzo ciężką sprawą. Zakłada czujnik -ale dalej to samo, kominuje na wszystkie strony i nic. Ażżżżżżżżżżżżżz nagle mu zaświeciło w głowie żeby zajżeć ponownie do tej samej sondy Lambda , którą mi niedawno wymienił i OKAZAŁO SIĘ ŻE KABELKI KTÓRE PRZELUTOWYWAŁ BY DOPASOWAĆ SONDĘ UNIWERSALNĄ DO WTYCZKI BMW SĄ ŹLE OIZOLOWANE-dostawała zwarć (woda itp.). Oizolował na nowo ale tym razem z użyciem głowy i wszystko znów OK i tak jest do teraz. NIECHLUJSTWO jego było przyczyną moich ponownych kosztów i nerwów. Tak w nawiasie to za tą ponowną niby diagnozę i izolację niby z jego już myślącą głową wziął dodatkowe 150zł. Pozdrawiam i przestrzegam: nie ufać niby znawcom bo i oni robią aby szybciej i więcej zarobić.!!!

 

A ile ci teraz pali?? U mnei komp nie wykazuje bledu sondy i ona dziala na wykresie po podlaczeniu komputera (tylko ja nie wiem jak powinna dzialac sonda dokladnie, nie wiem jak szybko na kompie powinny sie zmieniac jej wartosci). Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, spalanie po naprawie sondy i uszczelnieniu jej kabelków jest takie jakie było przedtem czyli 7 litrów na 100 km. Dodaję, że nie używam auta jako wybitnie sportowego ale jako moje kochane auto - jazda z rozsądkiem bez wariacji.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak myslę że przyczyną twoich problemów może byc sonda lambda. Juz raz to gdzieś pisałem ale się powtórze ponieważ znam ból niesprawnego auta. Sondy montowane w e36 coupe są dwojakiego rodzaju - siemens i bosch. Różnica kolosalna ponieważ bosch pracuje w zakresie napięć 0-1V a siemens 0-5V. Jeżeli w is-e zamontujesz siemensa bądź jego odpowiednik komputer nie bedzie zglaszał błędu ponieważ napięcie wysyłane do sondy się nie zmiena, zmienia sie natomiast wartośc odczytu z sondy a co za tym idzie składu mieszanki. doprowadza to w rezultacie do krótkiej żywotności sondy. Jeżeli jesteś pewien swojej sondy skup uwage na przeplywomierzu. Jezeli chodzi o odczyty z komputera to jestem szczerz zdziwiony ze ktos wykasował ci błedy i po chwili robi odczyt. Powinien wypóścic cie na okolo 30 min abys pojęździł ze zróżnicowaną prędkością po czy dopiero nalezałoby dokonac odczytu. Apropo jakie miałes wskazania na kompie dotyczące starych błedów. Mój is pali około 7litrów na trasie pb98 i 9,5 w jeżdzie mieszanej.
arop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak myslę że przyczyną twoich problemów może byc sonda lambda. Juz raz to gdzieś pisałem ale się powtórze ponieważ znam ból niesprawnego auta. Sondy montowane w e36 coupe są dwojakiego rodzaju - siemens i bosch. Różnica kolosalna ponieważ bosch pracuje w zakresie napięć 0-1V a siemens 0-5V. Jeżeli w is-e zamontujesz siemensa bądź jego odpowiednik komputer nie bedzie zglaszał błędu ponieważ napięcie wysyłane do sondy się nie zmiena, zmienia sie natomiast wartośc odczytu z sondy a co za tym idzie składu mieszanki. doprowadza to w rezultacie do krótkiej żywotności sondy. Jeżeli jesteś pewien swojej sondy skup uwage na przeplywomierzu. Jezeli chodzi o odczyty z komputera to jestem szczerz zdziwiony ze ktos wykasował ci błedy i po chwili robi odczyt. Powinien wypóścic cie na okolo 30 min abys pojęździł ze zróżnicowaną prędkością po czy dopiero nalezałoby dokonac odczytu. Apropo jakie miałes wskazania na kompie dotyczące starych błedów. Mój is pali około 7litrów na trasie pb98 i 9,5 w jeżdzie mieszanej.
arop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.