Skocz do zawartości

wyciek z chlodnicy ???


luczak

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM,

 

komuper wyswietlil mi zebym sprawdzil poziom plynu w chlodnicy.

zeczywiscie jest go dosyc malo (splawik chowa sie do 1/2-1/3 poziomu max). jakies 4 miesiace temu pamietam ze dolewalem , bo bylo to samo - komputer domagal sie zebym sprawdzil i dolal. Wyglada na to ze mam dziurawa chodnice, prawda ?? Z tym ze nic mi nie cieknie, nie mam plam pod silnikiem - moze dlatego ze od spodu caly silnik jest zakryty ??

w kazdym razie myslalem o uzyciu plynu , ktory po dolaniu podobno uszczelnia chlodnice....czy warto ??? czy moj problem to dziurawa chlodnica?? czy cos innego ?? czy moze poprostu plynu co jakis czas trzeba dolac ??

zielony jestem jesli chodzi o mechanike - wiec wdzieczny za jakiekolwiek wskazówki :)

 

pozdrawiam wszystkich posiadaczy e38 !! :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dolewaj nic do chlodnicy co moze ja "naprawic" pozatykasz kanaly nagrzewnic i bedziesz mial wiekszy problem, podjedzi do jakiegos mechanika niech ci sprawdzi szczalnosc najlepiej cisnieniowo i nie bierz sie za naprawe samemu takiego auta. ubywanie plynu to nie tylko nieszczelna chlodnica, moga to byc poczatki wypalonej uszczelki pod glowica (tym bardziej ze plam nie masz). powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam też sie podłącze i powiem nie lej niczego innego najlepiej podjeć sobie do mechanika ja też miałem taki problem co półroku musiałem dolewać płynu do chłodnicy też nie wiedziałem co jest też mam zabudowany spód silnika i nie było plam ale do czasu jak zaczeło podac to z pod samochodu leciała plama jak z benzymy sprawdzałem palcem wszyskie połączenia a jak nie wiedzaiłem czy to woda czy płym to wziołem na język powiniem być słodki (tylko nie połykać tego) no i wszystko wiedziałem taki jest mój sposób .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no , wlasnie - tez bylem sceptyczny jesli chodzi o te plyny o cudownych wlasciwosciach naprawczych.

zauwazylem tez niestety, ze kultura pracy silnika nie jest tak idealna jak przedtem - leciutkie drgania ( szczegolnie jesli wlacze klime - ale to chyba oddzielna para kaloszy), poza tym cos zaczelo mi cykac pod maska. jak stoje przed otwarta macha to po prawej stronie , cos cyka , gdzies kolo filtru powietrza - przestaje po jakims czasie, nie wiem czy wtedy kiedy silnik sie nagrzeje ??

generalnie trzeba do mechanika......tylko co on mi moze powiedziec ??

nieszczelnosc chlodnicy ?? uszczelka pod glowica ?? pompa ??

 

dzieki za odpowiedzi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ok to ja się dołączę

 

Auto zagazowane sekwencją ( może to też mieć znaczenie )

 

Ja co ok 3000-4000 km dolewałem po ok szklance płynu ( bo pojawiał mi się komunikat kulwasserprufen - dolewałem tylko szklankę ok 200 ml i stan był pełny )

 

Odkąd zrobiło się chłodno zaczął mi częściej płakać o płyn chłodniczy , teraz mniej więcej co tydzień ?

Jak sprawdzam stan na ciepłym silniku wskaźnik pokazuje ok ale na zimnym jest poniżej poziomu

 

Czy to , że zacząłem jeździć na ogrzewaniu może mieć wpływ ?

 

Piszcie co wiecie :lol:

 

Pozdro

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda E30 89 r. ale zasada działania w każdym aucie jest podobna. Pewne jest to, że na zimnym silniku, poziom w zbiorniczku powinien oscylować 2, 3 kreski poniżej napisu kalt (zimno), natomiast na ciepłym (cold), poziom powinien wzrosnąć 2,3 kreski powyżej środkowej granicy.

 

Jeżeli jest inaczej, czyli stan się często zmienia, przyczyn może być wiele:

 

- uszczelka pod głowicą (warto sprawdzać poziom oleju w silniku czy nie wzrasta)

- uszczelka termostatu

- uszczelka pomy wodnej

- przewody łączeniowe

- chłodnica

 

Jedyna możliwość diagnozy, to obserwacja stanu oleju w silniku i płynu chłodzącego, jak również sprawdzenie szczelności chłodnicy.

 

Co do preparatów do chłodnic. Nie jestem zwolennikiem, ponieważ tak jak już koledzy wcześniej wspomnieli zatykają się kanaliki w chłodnicy, czego konsekwencją może być przegrzanie silnika, jak również gorsza sprawność nagrzewnicy.

 

 

Pozdro

Elkar

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zainteresowanych tematem,

 

widze ze to teraz czesty problem - ja mam to samo - gdy bylo cieplej dolewalem zadziej - a teraz raz na 4 dni - okolo 0,2 - 0,3 Litra.

 

Dodam ze auto tez zagazowane - podejrzewam ze to trojnik !

 

Dajcie znac jak cos zdiagnozujecie.

 

Pozdro

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda E30 89 r. ale zasada działania w każdym aucie jest podobna. Pewne jest to, że na zimnym silniku, poziom w zbiorniczku powinien oscylować 2, 3 kreski poniżej napisu kalt (zimno), natomiast na ciepłym (cold), poziom powinien wzrosnąć 2,3 kreski powyżej środkowej granicy.

 

 

Pozdro

Elkar

 

:shock: , powaznie tak jest??Jak jest ponizej napisu to tez jest dobrze??Jak sie u mnie zagrzeje to jest powyzej kreski...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda E30 89 r. ale zasada działania w każdym aucie jest podobna. Pewne jest to, że na zimnym silniku, poziom w zbiorniczku powinien oscylować 2, 3 kreski poniżej napisu kalt (zimno), natomiast na ciepłym (cold), poziom powinien wzrosnąć 2,3 kreski powyżej środkowej granicy.

 

 

Pozdro

Elkar

 

:shock: , powaznie tak jest??Jak jest ponizej napisu to tez jest dobrze??Jak sie u mnie zagrzeje to jest powyzej kreski...

 

 

To co napisałem powyżej wynika z mojej długiej obserwacji, ponieważ swego czasu miałem kłopoty z chłodnicą.

 

Jeżeli na optymalnie nagrzanym silniku, płyn jest poniżej kreski środkowej, może to oznaczać, że jest za mało płynu lub są uszkodzone łopatki pompy wodnej. Wówczas należy sprawdzić stan na zimnym silniku. Jeżeli oscyluje w granicach 1, 2, 3 kresek poniżej środkowej można przypuszczać, że jest wszystko ok.

 

Prawidłowo w optymalnej temperaturze (gdy wskazówka temp. pokazuje pion) objętość cieczy wzrasta, tak więc podnosi się poziom przy równoczesnej prawidłowej pracy pompy wodnej, powyżej znacznika środkowego, nie przekraczając połowy górnego zakresu.

 

Czekam na Wasze sugestie i obserwacje

 

Pozdrawiam

Elkar

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak, ja zawsze obserwuje u siebie stan plynu ponizej zaznaczonej kreski cold, jest mniej moze o 1 kreske...dolewam plynu, jezdze jakies 4-5 dni i zagladam, znowu jest tak samo...1 kreske ponizej, moze trosze wiecej...i tak wkolko :? . Samochod sie nie grzeje, bialym dymem nie kopci, oleju nie przybywa...tak wiec cholera wie co sie dzieje...ogolnie mi to nie przeszkadza, tylko troszke boje sie o linke maski...od takiego ciaglego otwierania moze ja szlag trafic :8)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No wiec tak, ja zawsze obserwuje u siebie stan plynu ponizej zaznaczonej kreski cold, jest mniej moze o 1 kreske...dolewam plynu, jezdze jakies 4-5 dni i zagladam, znowu jest tak samo...1 kreske ponizej, moze trosze wiecej...i tak wkolko :? . Samochod sie nie grzeje, bialym dymem nie kopci, oleju nie przybywa...tak wiec cholera wie co sie dzieje...ogolnie mi to nie przeszkadza, tylko troszke boje sie o linke maski...od takiego ciaglego otwierania moze ja szlag trafic :8)

To sprawdź korek od chłodnicy - on "reguluje" też ciśnienie w ukł. chłodzenia.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czyli znaczy co... :oops: uciekac moze przez korek??Jesli ta to nie mam zadnych plam na plastikach kolo chlodnicy...

To raczej powinieneś być spokojny - o korek :mrgreen:

Do sposobów podanych w podobnych wątkach jest jeszcze jeden dla wnikliwych - polega on na pomiarze ciśnienia w układzie chłodzenia. Wartości można odczytać np z TIS-a [lub poszukać z netu] czujnik wkręcamy w miwjsce korka [konieczna przejściówka].

Tak na codzień pozostaje obserwacja - węży, opasek, chłodnicy, elektrozaworów, oleju, ciśnienia na wężach. Bardzo problematyczne jest wykrycie wycieków w chłodnicy [w przypadku auta z klimą tym bardziej - trudny dostęp] występują one po nagrzaniu [duże ciśnienie] i zaraz odparowywują.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Dla śledzących temat

 

Ostatnio - pojechałem do mechanika

 

Oglądał szczegółowo połaczenia i inne - i stwierdził , że wyciek jest spod pompy wodnej .

Narazie nie robię - mniej więcej dolewam na tydzień 250 ml

 

Pozdrawiam

MarioBigRed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

u mnie problemem okazalo sie - nie dokladne odpowietrzenie systemu. Bez odpowietrzenia - dolewalem ok. 0,5 litra na tydzien - po jednorazowym odkreceniu zaworu odpowietrzenia - dolewka - byla potrzebna dopiero po trzech tygodniach. Na niemieckim forum wyczytalem ze odpowietrzenie V8 E38 jest bardzoi klopotliwe - jeden gostek podaje metode odkrecania zaworu - odpowietrzania ok. 4 razy na dzien - pomiedzy jazda - az zacznie wychodzic woda - i tak przez tydzien. Czy zna ktos bardziej przyjazny sposob ?

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem wskazówka na zegarze od temperatury wychyla sie poza połowe dochodzi prawie do 110 stopni.Termostat, pompe, visco wymieniłem, przepłukałem cały układ chłodzenia wodą destylowaną, nie kopci białym dymkiem, nie ma wycieków oleju do układu chłodzenia i naodwrót tzw.mleka.Olej i płyn chodzenia jest w normie. Taka sama jest temeretura cieczy jak była przed wymianą częsci. Zauwarzyłem jak silnik jest gorący SYCZY z korka ze zbiorniczka wyrównawczego, a przewody gumowe wody są bardzo twarde nie da sie ich ścisnąc. Jeszcze mam taki plan wywalic termostat!!! Bo nie widze innej możliwości!!! POMOCY!!! Używam płynu nazwa Dynożel-jakoś tak niepamiętam. Dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.