Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM!

Kupiłem niedawno BMW E34 2.5 tds. Auto jak na mój gust wydaje się słabe. (jak na razie jechałem nim maks.165 km/h a szybciej się już nie dało. przyśpieszenie samochody też pozostwia dużo do życzenia) poza tym auto ciągnie do 3,8 tys. obrotów(powyżej już nie przyśpiesza). Byłem z nim u dwóch mechaników i każdy także mówił że auto jest słabe. Proszę o poradę. CO może być do naprawy??

Pozdrawiam

Opublikowano
Byłem z nim u dwóch mechaników i każdy także mówił że auto jest słabe.

 

... to wiesz i Ty bez ich diagnozy :wink: - nic się nie martw - przyczyna leży w rozregulowanej pompie wtryskowej /albo reg. prędkosci obrot. sie " rozbiegał " albo kąt wyprzedzenia samego wtrysku - gazetę w rękę , poszukaj warsztatu gdzie naprawiają / diagnozują pompy wtryskowe - wyregulują i bedzie żyleta ....

* - w zależności od typu i wyposażenia
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

 

Mam co prawda 318tds. Jak go kupiłem był słaby jak nie wiem co. Byłem z tym nawet w serwisie BMW - diagnoza Turbo do regeneracji. Nic nie zgłaszało błędów.

 

I wtedy zrozumiałem, że nie ma na kogo liczyć tylko na siebie.

 

Po analizie schematu elektrycznego silnika wytypowałem czujnik ciśnienia doładowania. I okazało się, że niemiecki mechanik zamiast podłączyć czujnik ciśnienia doładowania do kolektora dolotowego to podłączył go do układu podciśnienie, a sterowanie zaworem AGR podłączył do kolektora dolotowego. W konsekwencji silnik nie mierzył ciśnienia dołądowania tylko podciśnienie na pompie Vacuum. Nie rozumiem tylko tego, że koledzy w serwisie nie umieli odczytać wartości doładowania z kontroli real time. Ja niestety nie miałem adaptera i dlatego się męczyłem.

 

Wniosek. Idź od zaworu AGR wężykami do tyłu. Powinieneś natrafić na elektrozawór, a potem do układu podciśnienia. Jeśli trafisz do kolektora to bingo. Nie wiem gdzie u Ciebie są umieszczone te elementy.

Opublikowano
WITAM!

Kupiłem niedawno BMW E34 2.5 tds. Auto jak na mój gust wydaje się słabe. (jak na razie jechałem nim maks.165 km/h a szybciej się już nie dało. przyśpieszenie samochody też pozostwia dużo do życzenia) poza tym auto ciągnie do 3,8 tys. obrotów(powyżej już nie przyśpiesza). Byłem z nim u dwóch mechaników i każdy także mówił że auto jest słabe. Proszę o poradę. CO może być do naprawy??

Pozdrawiam

 

Posluchaj czy TURBO dziala...

Jakies inne problemy? gasniecie? falowanie obrotow? odpalanie na cieplo?. Z powietrzem wszystko ok. Wszystko szczelne. Znajomy mial identyczny problem... pekl dolot do "turbiny". Szedl dokladnie 165km/h. po uszczelnieniu wszystko w normie.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam.

 

Mam co prawda 318tds. Jak go kupiłem był słaby jak nie wiem co. Byłem z tym nawet w serwisie BMW - diagnoza Turbo do regeneracji. Nic nie zgłaszało błędów.

 

I wtedy zrozumiałem, że nie ma na kogo liczyć tylko na siebie.

 

Po analizie schematu elektrycznego silnika wytypowałem czujnik ciśnienia doładowania. I okazało się, że niemiecki mechanik zamiast podłączyć czujnik ciśnienia doładowania do kolektora dolotowego to podłączył go do układu podciśnienie, a sterowanie zaworem AGR podłączył do kolektora dolotowego. W konsekwencji silnik nie mierzył ciśnienia dołądowania tylko podciśnienie na pompie Vacuum. Nie rozumiem tylko tego, że koledzy w serwisie nie umieli odczytać wartości doładowania z kontroli real time. Ja niestety nie miałem adaptera i dlatego się męczyłem.

 

Wniosek. Idź od zaworu AGR wężykami do tyłu. Powinieneś natrafić na elektrozawór, a potem do układu podciśnienia. Jeśli trafisz do kolektora to bingo. Nie wiem gdzie u Ciebie są umieszczone te elementy.

 

Tu jest odpowiedż - albo czujnik jest zle podłączony - albo jest uszkodzony - albo wężyk zatkany.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

czujnik ciśninia doładowania czyli padl przetwornik powietrzno-elektryczny ??????????????????? tak?????? to wtedy "turbo" by się włączało ???

ale czy wtedy silnik ciągnął by do 3.6 tys. obrotów?? bo potem następuje jakby odcięcie paliwa i już nie przyśpiesza :mad2: .

Dodam jeszcze ze ruszenie z "kapcia" jest niemożliwoscią,do prędkości 130 km/h rozpędza się "w miarę" ale potem do tych 160 km/h to już zajmuje mu dużo czasu. I dalej nie idzie.

Opublikowano

dodać jeszcze muszę że na 3 biegu ciągnie do 4 tys. obr. , na 4 do 3,5 ,a na 5 do 3 tys. A spalanie ok.14 l /100 km.

Może ktoś cos jeszcze doradzić???

Opublikowano

dodać jeszcze muszę że na 3 biegu ciągnie do 4 tys. obr. , na 4 do 3,5 ,a na 5 do 3 tys. A spalanie ok.14 l /100 km.

Może ktoś cos jeszcze doradzić???

Opublikowano

Musisz odpowiedzieć sobie na parę pytań.

 

1. Czy turbina chodzi. (mi się wydaje, że jakotako w tds to nie ma załączania turba. Turbo działa ciągle). Oczywiście jest możliwość, że turbo jest do regeneracji, ale nie zaczynałbym od tego.

 

2. Czy jak dajesz pedał do dechy na przykład na 3 to czy wskaźnik zużycia paliwa idzie na więcej niż 20. Jeśli nie to i do tego zatrzymuje się zawsze w tym samym miejscu i pedał gazu od pewnego czasu jakby nie działał to moim zdaniem jest sygnał, że sterownik silnika nie daje pełnej dawki paliwa. Tu jest z tego co mi się zdaje to kwestia pomiarów ciśnienia doładowania i może jeszcze temperatury doładowania. Ogólnie mówiąc sterownik stosuje bezpieczne dawki wtrysku dla obrotów jakie posiada silnik. W przypadku gdu turbo działa, a ciśnienie nie jest mierzone to samochód nie będzie na pewno kopcił (więcej powietrza, a mniej ropy :) oczywiście w odpowiednich proporcjach).

 

A jesli chodzi o pomiar ciśnienia doładowania to może być: walnięty czujnik, uszkodzony wężyk lub źle podłączony.

 

Ja osobiśnie sprawdziłem turbo w prymitywny sposób. Zdjąłem gumowy łącznik do kolektora dolotowego. Jeden gość zatkał go ręką od strony dolotu, a ja zapaliłem i kręciłem do 3.5k obrotów. Turbina dawała:)

 

Jeśli chodzi o sprawdzenie czujnika to przede wszystkim znajdź go, po drugie sprawdź do czego jest podłączony, i skontroluj czy wężyk jest czysty.

 

Nie wiem jak tu dodać obrazek, bo mam na nim gdzie u Ciebie jest ten czujnik. Ale opiszę to jest przykręcony do jednej ze śrub mocujących filtr paliwa.

 

Pozdrawiam[/img]

Opublikowano

hej panowie podepne sie do tematu zeby nie zakladac nowego.

 

macie jakis dobry sposob na dostanie sie do filtra paliwa w e36 m50b20? mam go przy grodzi..po stronie kierownicy przy lewej podluznicy...dojscia praktycznie zero...nawet reki nie moge wlozyc...jak to wyjac? :| :|

 

pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

 

Czy mialby ktos troche czasu i porobil zdjecia jak wlasciwie podlaczyc przewody podcisnienia sterujacego w 525 TDS, jak to powinno prawidlowo wygladac.

 

Nie wiem czy mam wszystko dobrze podlaczone bo lezy wolny cienki wezyk (wyglada ze idzie od pompy wtryskowej, sprawdzilem zasysa) a od strony kierowcy patrzac reszta przewodow jest podlaczona do 2 kostek z wyjsciami, zauwazylem tez ze silnik czasami buja na niskich obrotach ale jak zdejme wezyk ktory idzie chyba od zaworu AGR (na przewodzie od intercolera) to obroty sie stabilizuja.

 

dzieki za kazda pomoc, postaram sie porobic zdjecia jak bedzie ladna pogoda.

 

http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Akebono80&aid=5054068384479222081&iid=5054068809680984402

 

http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Akebono80&aid=5054068384479222081&iid=5054068809680984418

 

http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Akebono80&aid=5054068384479222081&iid=5054068809680984434

 

na zdjeciu 3 przewod jest wsadzony w oczko bagnetu, gdzie on powinien isc to ten ktory cyklicznie zasysa powietrze, help

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.