Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
OK, już działa. :cool2: Dziękuję. Ale niestety mam opisy po niemiecku. Angielski znam trochę lepiej niż niemiecki... musze poszukać CarSofta EN.

 

A wiesz moze, albo ktoś inny na forum, gdzie i czy w ogóle mam gniazdo OBDII w kabinie? Bo diagnozując auto przez złącze "okrągłe" pod maską musze przekładać piny, bo w jednym ustawieniu testuje mi się skrzynia i nic innego, w innym silnik i np ABS jeszcze inaczej pare innych modułów.

Ale nie ma opcji, zeby testowały się wszystkie razem. Trochę to zawiłe i nie wiem czy interfejs, który kupiłem jest do bani, czy może coś źle robie.

:roll:

 

u mnie mam tylko zlacze okragle i zgadzam sie z tobą że to przekladanie pinow jest zdeczka uciążliwe ale dzieki temu sprytnemu urzadzeniu juz pare PLN zaoszczedzilem na np wykasowywaniu bledu AIRBAG

 

natomiast jesli chodzi o zlacze OBDII to testowalem tez na e39 z 2001 roku i tam bylo ten sam problem wiec po prostu nie pozostaje chyba nic innego jak bawic sie w zmienianie tcyh pinow ....

 

pozdr

Opublikowano
U mnie wyświetla kod danego błędu i opis czego ten błąd dotyczy i gdzie szukać.Jedyny problem to to że jest to w języku niemieckim i trzeba sobie przetłumaczyć. W modelach po 95 roku działa również Live Data i dokładnie widać parametry pracy silnika. Więc albo żle ci się zainstalował program albo za słabe parametry ma komputer którego używasz do diagnostyki. :cool2:

Zamień sobie zestaw plików, a będziesz miał wszystko po angielsku... skontaktuj się ze mną poprzez prywatną wiadomość, to Ci podeślę katalog.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Witam !!!!

 

Okazalo sie jednak ze nie byl temu winien modul EWS ale aku, a wniosek z tego taki ze bawiac sie diagnostyka bardzo szybko wyczerpuje sie bateria w aucie. A przy okazji zapytam sie czy udalo sie wam w E39 zaprogramowac zamykanie centralnego powyzej 20km/h. Z interfejsu jestem zadowolony, podmieniajac pliki jezykowe kody bledow mam teraz po angielsku. Pozdrawiam !!!

Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
Opublikowano

A przy okazji zapytam sie czy udalo sie wam w E39 zaprogramowac zamykanie centralnego powyzej 20km/h.

 

Mi się nie udało... Mimo, że po "programowaniu" opcja jest odhaczona jako aktywna... Dowiadywałem się w AutoSofcie... dumali, myśleli i po konsultacjach z ASO BMW orzekli, że niektóre serie miały tą możliwość zablokowaną (pozostaje ASO co oznacza $ :mrgreen:).

Pozostałe funkcje CS 6.5 działają bez żadnego zarzutu, polecam :cool2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
a z jakiego systemu operacyjnego korzystacie do tego carsofta bo z tego co wiem to na xp jest lipa ja używalem 98 i wszystko oki glownie z powodu bezpośredniego odwoływania do portów

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
a z jakiego systemu operacyjnego korzystacie do tego carsofta bo z tego co wiem to na xp jest lipa ja używalem 98 i wszystko oki glownie z powodu bezpośredniego odwoływania do portów

 

Ja nie zauważyłem różnicy w 98 i XP... Problem istnieje w przypadku nowszych laptopów nie posiadających fizycznego, a hmmm..."wirtualny" port RS232.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !!!!!

 

Wydaje mi ise je jednak carsoft 6.5 troche oszukuje, bo wskazal mi blad

63 Nockenwellen-Sensor, co jednak okazalo sie nie prawda, bo na Modicu wyszlo ze to czujnik polozenia walu a nie walka. Wiec nie wiem czy na 100

% mozna wierzyc w to co pokazuje ten program. Nie testowalem Carsofta 6.1 ale czytalem ze ten sie mniej myli oby :)

 

Pozdrawiam !!!!

Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
Opublikowano
Jedyną sensowną opcją jest KTS. Testuje wszystko co zrobił Bosch. Nawet japońce (niektóre Subaru). Ma jednak pewną wadę. Mimo, że pracuje pod Windows to gryzie sie z innymi programami. I na dodatek trzeba mieć wiedzę zdecydowanie większą niż użytkownik Carsoftu.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hmm a co jesli do interfejsu przewod mam bez pinow z wtykiem bmw bo polaczylem sie wprawdzie z e34 pecetem z fizycznym portem rs232 i lipa moduly nie odpowiadaly i inspekcji glownej nie skasowal. WIec co lepsze wtyk bmw czy luzne przewody z pinami. A i jeszcze jedno sa tez uniwerslane interfejsy tylko ze pracuja na carsofcie 6.1.4 podajze co o tym myslicie ponizej link bo juz sam niewiem ktory kupic. Ten za 249zl oddalem wraz z karta pcmia i szukam laptopa z fizycznym rs232 bo z pc troche za duzo roboty a w lapku mam express card wiec nawet karta pcmia mnie nie ratuje a inne przejsciowki wraz z usb nie chodza.

 

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Opublikowano
Zależy jaki interface, ja mam z AutoSoft-u i uważam, że lepsze "piny"... Mam wtyk, ale niektóre moduły czytają z "17", niektóre z "20", a niektóre trzeba razem zmostkować, aby moduły odpowiadały. A wtyka leży nie wykorzystana :mad2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Czyli wychodzi na to ze lepiej miec piny niz wtyk zastanawiam sie tylko jak nie masz wejscia na wtyk tylko obd II co wtedy ???

Jak mozesz to rzuc linkiem to popatrze co tam maja i po ile :)

 

A moze cos takiego panowie link ponizej

 

http://www.peakeresearch.com/srstool.htm

 

no i zdjecie gdzie moze byc zlacze obd II

 

http://www.peakeresearch.com/compatibility.htm

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Opublikowano
Ano nic :mrgreen: ... Mi wraz z interface'em przysłali dwie złączki: jedną z okrągłymi pinami do złącza okrągłego w komorze silnika, a drugą z pinami płaskimi do OBDII, tak więc w moim przypadku nie ma problemu...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Ja zakupiłem interfejs carsoft 6.5 za ok. 180 zł. bez wtyczki. Troche się nim bawiłem więc chciałem podzielić się spostrzeżeniami. Przede wszystkim należy mieć dobrą wersje carsofta, instalowałem kilka i dopiero trzeci zadziałał. Generalnie jest on mocno przereklamowany, wiekszości pojazdów nie da się zdiagnozowować tj. napewno e34, e30 czy e36 no chyba że są jakieś wersje z wypasionym kompem. A jak zadzwoniłem do sprzedawcy to okazało sie iż w e34 by zdiagnozować np.klimnę trzeba mieć klimatronic? (ja takiej nie widziałem), później stwierdził iż jest to fejs dla warsztatów a nie laików. Działa z e39 /teścia z 1996 r. 2.0 24V/ kasowanie inspekcji, Livedata, a nawet ustaliłem przyczynę świecenia poduszki a po usunieciu usterki skasował błąd i działa. I tu uwaga co już niektórzy zauważyli pojazd należy co kilka minut odpalić bo po 30 min. padnie akumulator. Nie proponuję też kupować z wtyczką a bynajmniej do wersji z okrągłym gniazdem bo piny sa troszke inaczej ułożone niż opisują, czytałęm też na forum że niektórym diagnozuje różne moduły przy różnych ustawieniach przewodów do pinów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.