Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam takie pytanie :duh: chodzi o e39 jezeli komputer pokazuje juz na wyswietlaczu ---- (niby zero) ile mozna jeszcze przejechac?? Bardzo mnie to ciekawi :doh:
Opublikowano
Mam takie pytanie :duh: chodzi o e39 jezeli komputer pokazuje juz na wyswietlaczu ---- (niby zero) ile mozna jeszcze przejechac?? Bardzo mnie to ciekawi :doh:

 

ja też sięnad tym zastanawiam e36 is

ale chyba bedę musiał któregoś razu karnisterek ze sobą zabrać i wtedy to sprawdze

no chyba że już ktoś to testował to przyłacze się do pytania

Opublikowano
podpinam się do pytanka o E36 :8)

 

ok 8l.

 

eh nie doczytalem i myslalem ile na rezerwie(tak jak w temacie).:) :mrgreen:

 

- moj kolega (jak juz ma wskazowke ulozona na samym dole) mowil ze tak kolo 8 km to max robi jak jest na zero.:)

Pozdrawiam Mariusz
Opublikowano
Ja juz zrobilem taki test i pozegnalem sie z pompa.. w prawdzie sie nie zatarla ( VDO twarde jest :) ) ale musiala sie ostro grzac bo spuchla, wywalilo uszczelke i zaczela puszczac bokami....
Opublikowano

:duh: :duh: :duh:

 

Ile razy można powtarzać - tym, którzy na własnej skórze nie poczuli skutków - że wożenie resztek benzyny w baku szkodzi :?: :?:

 

Toż to krótkowzroczna oszczędność bezpośrednia :!:

 

Czasem wystarczy jedna zima, żeby później zaczęły się przez to problemy z silnikiem. Nie tylko z pompą paliwa.

 

* * *

Dużo powietrza w baku oznacza większą ilość wody z paliwie.

I to wcale nie pochodzącej z trefnej benzyny. :naughty:

Dzisiaj nie chrzci się paliwa dolewając wody.

 

Przy zmianach temperatury noc - dzień - noc - dzień z powietrza wytracą się wilgoć. Osiada na wewnętrznych ściankach zbiornika. Pierwsze chlupotnięcie benzyny po ruszenia i już mamy ten "dodatek niepalny" w paliwie.

 

To jest normalne zjawisko fizyczne, które występuje w KAŻDYM nawet superzadbanym samochodzie, tankowanym tylko na wypróbowanych stacjach.

 

Ale jeżeli samochód nigdy nie widział preparatu do rozpuszczania wody, to któregoś dnia silnik zacznie się jąkać, przerywać, albo w ogóle nie zapali (jeżeli woda zamarznie gdzieś w przewodzie paliwowym).

 

Dużo powietrza w baku, to jest - w perspektywie kilku lat - murowana korozja jego wewnętrznych ścianek. Durszlak zamiast zbiornika.

 

* * *

Co to za problem mieć zawsze bak w pobliżu pełnego stanu :?:

 

Owszem, jednorazowe wydanie 200-250 PLN może być bolesne.

 

Ale to jest w sumie tylko wcześniejsze wydanie tych samych pieniędzy. TYLKO RAZ. Potem wystarczy dolewać do pełna za te same 20-50 PLN.

 

Nowa pompa-zamiennik z Allegro kosztuje prawie 200 PLN.

I to jest wydatek. Często niepotrzebny, gdyby nie zmuszało się starej pompy do pracy "na sucho".

 

* * *

Wożenie resztek paliwa w baku jest nieekonomiczne - zwłaszcza latem - z innej przyczyny.

 

Benzyna paruje, tracąc swoje najcenniejsze, najlżejsze, najłatwiej palne frakcje. Z tego powodu nie powinno przechowywać się benzyny dłużej niż 2 miesiące. (Gdy ludzie próbują odpalić samochód po wielomiesięcznej przerwie, ten często nie chce zapalić. I zaczyna się szukanie usterek... których nie ma. A wystarczyło przed pierwszą próbą wlać do baku 5-10 litrów świeżej benzyny i dać jej się wymieszać ze zwietrzałą).

 

Szacuje się, że w ciągu upalnego miesiąca - w samochodach bez systemów wyłapywania oparów - możemy tracić nawet 3-4 litry benzyny przez odparowanie :!: :shock:

 

Intensywność parowania paliwa zależy od temperatury (im wyższa, tym większe parowanie). Zależy tez od powierzchni lustra paliwa mającego kontakt z powietrzem. (Im większa powierzchnia, tym większe parowanie).

 

Przy pełnym zbiorniku powierzchnia lustra jest mniejsza.

Straty przez odparowanie, pomniejszone przez utrzymywanie poziomu benzyny blisko FULL, z nawiązką wyrównują wzrost zużycia paliwa, spowodowany wożeniem dodatkowego balastu (40-80 kg), jakim jest pełny zbiornik.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Dobrze prawisz Rapid ale niestety nie zmieni się natury ludzkiej i maaało kto tankuje do pełna a potem tylko dolewa... Jak już ma się pełny bak to się jeździ bo jeszcze dużo jeszcze chwilka wyjeździ się stówkę zajedzie na stacje i doleje za 50 bo więcej przy sobie się niema itd aż do momentu kiedy się znowu wróci do pozoimu 50 zł w baku :) Niestety... Pisałeś coś kiedyś o pompach Pierburga na Allegro w jakiejś sensownej cenie masz może linka ? musze swoją wymienic ale jakoś boje się tych za 200 zł przeczytałem parę nie pochlebnych postów na ich temat.
Opublikowano
Ja od wskazowki pnizej zera przejechałem juz 12 km i to wcale nie jakoś ekonomiczna jazda. Jeżdzę z karnisterkiem bo chce sprawdzić ile dok ładnie pali.
http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
Ja od wskazowki pnizej zera przejechałem juz 12 km i to wcale nie jakoś ekonomiczna jazda. Jeżdzę z karnisterkiem bo chce sprawdzić ile dok ładnie pali.

 

 

to zanim wyjeździsz paliwo do końca to podjedz do sklepu i zobacz ile filtr paliwa kosztuje i pompa :)

 

Tak sprawdzać zasięg rezerwy ? hmm przecież to nic nie wnosi :) poza szkodom dla pojazdu.

W dziwnych okolicznościach przyrody :) jak zabraknie paliwa trudno! ale samemu się prosić o to aby furka stanęła dziwne ,bardzo dziwne

http://img258.imageshack.us/img258/7452/bmw9aq.jpg
Opublikowano

Taka natura ludzka, ale coś jest z tymi komputerami kłamczuchami. Kiedyś awaryjnie z kumplem musieliśmy dojechać fabią 1,9 TDI, komputer pokazał dystans 0km, a my jeszcze przejechaliśmy 24km i wjechaliśmy na stację benzynową, silnik już łapał powietrze, ale nie zgasł. Znaczy to, że około 1,5 litra było jeszcze ;)

To jako ciekawostkę :roll2:

Opublikowano
Taka natura ludzka, ale coś jest z tymi komputerami kłamczuchami. Kiedyś awaryjnie z kumplem musieliśmy dojechać fabią 1,9 TDI, komputer pokazał dystans 0km, a my jeszcze przejechaliśmy 24km i wjechaliśmy na stację benzynową, silnik już łapał powietrze, ale nie zgasł. Znaczy to, że około 1,5 litra było jeszcze ;)

To jako ciekawostkę :roll2:

 

I oto mi chodzilo...zwykla ludzka ciekawosc i dowod ze nie mozna do konca ufac komputerom :mrgreen: a co do jazdy na rezerwie to tez nie jestem zwolennikiem zawsze polowa baku musi byc :norty:

Opublikowano
w mojej buni jest tak ze gdy zaswieci rezerwa i wtedy zaparkuje ja pod gorke to po paru godzinach juz jej nie odpale. musze dolac paliwa lub wypchac na prosta. byc moze jest to po troche wina zagietego delikatnie zbiornika.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam, u mnie w e46 bak jest pusty gdy dojdzie do 90 km. wczoraj przekonalem sie na wlasnej skorze:( musialem dwa razy z kumplem latac na stacje po 10 l ropy i wkoncu po godzinie prob odpalenia ni z tego ni z owego zachwycil i zapalil:) chwala mu za to :modlitwa:

ale nie warto samemu sprawdzac ile mozna dociagnac do rezerwy bo mimo tego ze pompy rozne dostaja w dupsko to jeszcze rozrusznik i akumulator sie przy tym bardzo meczy.

pozdrawiam

Mercedes CLS 55AMG :twisted:
Opublikowano
:duh: lampka rezerwy służy aby szukać stacji, a nie ile jeszcze przejedziemy. Test robimy tankując pod korek, jedziemy 100km i ponownie tankujemy pod korek. Złe nawyki szybko się mszczą :nienie:
Opublikowano
Ale u mnie rezerwa to bardzo skomplikowana kwestia. Miałem kiedyś już 0 podjechałem na stacjie i z powodu pustego portwela zatankowałem 6l - wskazówka ni rusz sie nie podniosla. potem w domu miałem jeszcze 4l w baniaczku i to tez dolałem - odpalam i wskazówka nadal bije 0 (stacje mam może z 500m od domu najbliższa). Ale gdy do tego dolałem na stacji 20l to było idealne 30 na wskazówce.. czemu tak się dzieje? Nie wiem. Ale pierwsza mysl padła na podwujny bak, może resztki paliwa sa mniej precyzyjnie wskazywane. Co o tym myślicie? Też tak macie?
http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano

yeahman: czesto mam tak jak mowisz : w obydwu samochodach ze wskazowka od stanu paliwa nie pokazuje mi ile faktycznie jest w baku , zreszta nie wiem czemu ale w e36 plawik czesto mi sie wiesza i np pare razy mialem tak ze rzerwa dopiero co mi sie zapalila jak wracalem do domu ( teoretycznie w baku powinno byc jeszcze 6l ) po przejechaniu moze 20km samochod mi stanol na drodze =) w e30 zalewajac np 25l wskazowka pokazywala mi nizej 20

 

a Co do tankowania do pelna to niekazdy ma jednorzwowo wydac 200-300zl ja np jestem studentem studiuje dziennie i czesto sie zdaza ze na paliwo mam tylko 20zl pracuje tylko dorywczo jak cos znajde a zalac trzeba , ubezpieczenie oplacic , przeglad i jak cos sie popsuje to tez z wlasnej kieszeni trzeba dac tatus nie daje niestety

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kozaki :mrgreen: dowiecie się ile jak już pompa pociągnie sobie powietrza :P pzdr Inteligents :clap:

M y F a v o r i t e ? O n l y B l a c k ...



B l a c k - M i g h t y - W o n d e r f u l

Opublikowano
WITAM, ja mam BMW e36 325i coupe i na calej rezerwie zrobilem ok 75km :cool2: myśle ze to dobry wynik jak na jej spalanie ale nadal nie moge stwierdzic ile ona pali w miescie i na trasie :( , moze wy mi powiecie... a na suchy bak zeby zgasla rezerwa wchodzi mi ok 8 litrow- przynajmniej mi sie tak zdaje :D !!!
Opublikowano

No u mnie wleje 10l i mam w połowie rezerwy :lol:

Ale ta wskazówka jest zrąbana u mnie. Wie ktoś jaka przyczyna ??

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
moze cos z plywakiem masz i zle wskazuje..... , zreszta ja mam nieraz takie dziwne przypadki, ze zostawiam samochod bez swiecacej sie jeszcze rezerwy a przy nastepnym uruchomieniu samochodu juz mi sie rezerwa swieci!!! moze samochod krzywo stoi albo cos takiego... mmmmm sam niewiem :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.