Skocz do zawartości

jak to wkoncu jest z zarowkami??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wszystko sie zgadza. oprawka mocowania zarowki H1 jest metalowa , natomiast element odblysnika jest plastikowy (HELLA E34 , CALIBRA ) . z tad przy dlugim swieceniu zarowki 100W ok , 4 - 6 h non stop , plastik oprawki z czasem kruszeje od temperatury a natomiast przy przy dlugotrwalym grzaniu sie stopi jak na zdjeciu. mialem w calibrze mniej drastyczny przypadek ale byl efekt taki prawie jak na zdjeciu.

 

zarowki 100W sa zalecane tylko do samochodow rajdowych z przystosowana do tego instalacja i specjalnie zaprojketowanymi lampami.

 

wkladanie ich do lamp zwyklych przystosowanych do mocy 55W daje po jakims czasie zalaczone efekty. :nienie:

Opublikowano

Zgadza sie nie rozbieralem lamp :)

 

Ale tez nie wsadzam sobie 100W bo uwazam ze to przesada. 85W wystarczy w zupelnosci :)

Opublikowano

Witam. Dodam swoje trzy grosze. Jestem mechanikiem i różne rzeczy już widziałem... Po pierwsze 100W to nie jest "parę wat więcej" jak to ktoś napisał, ale prawie dwa razy większa moc!!! Po drugie taka moc żarówki jest niezgodna z przepisami. Po trzecie reflektory w BMW są wyjatkowo podatne na uszkodzenia wynikajace z przegżania. Odbłyśniki są plastikowe i maja małą pojemność. Łatwo sie nagrzewają, a słabo odprowadzają ciepło. Po czwarte proponuje osobom które użawają takich mocnych żarówek żeby sprawdziły jak mocno nagrzewają się kable! Spotkałem się z przypadkami że wypalały sie wtyki. Plastik nawet jeżeli się nie stopi to pod wpływem działania wysokich temperatur staje się kruchy. Jeżeli ktos jeździ na krótkie odcinki to nie ma problemu. W okresie jesienno-zimowym jeździ się jednak całą dobę na światłach. Przy dużych przebiegach będą problemy. Co do oślepiania to przy prawidłowej rególacji będzie ok. Ale nawet niewielka odchyłka spowoduje że co chwilę ktoś z przeciwka będzie mrugał. I jeszcze jedno. Kolega który rozpoczął ten post stwierdził że jeździ głównie po mieście które przecież jest oświetlone przez latarnie. Te żarówki niewiele pomogą w tych warunkach. Osobiście odradzam. Przy niewielkich przebiegach nic sie nie powinno stać. Ale kiedyś pojedziesz w trasę, raz, drugi, trzeci. Z czasem światła się pogorszą, a potem... wymienisz reflektory.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
tez jestem zdania, ze zamiast zakladania mocniejszych zarowek (co wiaze sie z niebezpieczenstwem przegrzania lampy i wiazki oraz ryzykiem stosowania nie legalnej mocy zarowki ) warto zadbac o prawidlowy stan techniczy reflektora, kiedy to 55 W daje wystarczajace oswietlenie drogi ...
Opublikowano

Poprzedni wlasciciel mojego BMW wstawil 100W zarowki. Efekt? efekt taki, ze mam oba plastikowe 'soczewki', 'zrenice' (nie wiem jak to sie nazywa) sa popekane i pozolkniete. Jak rozbieralem lampy to odblaski tez nie byly w najlepszej kondycji.

 

A nie masz czasami autka z Włoch?to wtedy pożółkniete klosze nie sa od żarówek ale od jazdy cały rok na światłach bo takie maja makarony przepisy i klosze nagrzewaja sie niemiłosiernie bo tam troche cieplej niz u nas.pozdro

 

Samochodzik jest z Francji. Jednak po przyjezdzie do Polski byl wymieniany jeden reflektor (nowy albo uzywany) jednak oba reflektory sa tak samo w srodku przepalone, co swiadczy o tym, ze przepalenie a raczej przypalenie nastapilo juz w PL. Tak dla sprostowania to klosze (szklane) nie sa przypalone tylko takie okragle, plastikowopodobne soczewki, zrenice.

Opublikowano

Poprzedni wlasciciel mojego BMW wstawil 100W zarowki. Efekt? efekt taki, ze mam oba plastikowe 'soczewki', 'zrenice' (nie wiem jak to sie nazywa) sa popekane i pozolkniete. Jak rozbieralem lampy to odblaski tez nie byly w najlepszej kondycji.

 

A nie masz czasami autka z Włoch?to wtedy pożółkniete klosze nie sa od żarówek ale od jazdy cały rok na światłach bo takie maja makarony przepisy i klosze nagrzewaja sie niemiłosiernie bo tam troche cieplej niz u nas.pozdro

 

Samochodzik jest z Francji. Jednak po przyjezdzie do Polski byl wymieniany jeden reflektor (nowy albo uzywany) jednak oba reflektory sa tak samo w srodku przepalone, co swiadczy o tym, ze przepalenie a raczej przypalenie nastapilo juz w PL. Tak dla sprostowania to klosze (szklane) nie sa przypalone tylko takie okragle, plastikowopodobne soczewki, zrenice.

ehh plastikowe soczewki, albo nie wiesz dokladnie o czym piszesz albo zle slowa dobierasz. Soczewka to jest taka pol kula ze szkla ktora rozprasza swiatlo, wiec nie ma mozliwosci(nie slyszalem) aby byla z plastiku, moze tobie chodzi o ''odblaski'' srebrne ktore otaczaja zarowke. Nie widze innej opcji :duh:

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Kolega mongooes po prostu nieprwidłowo dobiera słowa. Ze zdjęcia w profilu widzę że ma E36 przed liftingiem, ale reflektory pewnie z modelu po liftingu. Nie miały one soczewki, a jej miejsce zastąpiła plastikowa przesłonka. Często zdaża się że ta przesłonka żółknie, nawet przy stosowaniu zwykłych żarówek.
Opublikowano
Mam problem kupilem zarowki jednak przez nieuwage wzialem o mocy 100watt a nie mam mozliwosci ich oddania przeszukalem forum i jest wiele opini na temat montarzu mocniejszych zarowek jedni mowi ze jest o wiele lepiej i nie ma sie czego obawiac a inni ze przepali sie reflektor jak to wkoncu jest moje auto to e36 318i 94r czy ma ktos w swojej e36 zrowki 100wat?? czy dzieje sie cos niepokojacego? dodam ze jezdze glownie po miescie na krutkich odcinkach ile czasu musialy by byc wlaczone lampy zeby zaczelo sie cos topic itp? czy to naprawde jest az tak niebezpieczne? prosze o konkretne odpowiedzi

 

U mnie sprawa wygląda tak:

E36 318i Touring z 1997 roku.

Wszystkie żarówki mam H1 (włącznie z przeciwmgielnymi).

- Pozycyjne 5 Watt Cool Blue (ja wymieniałem)

- Światło normalne (lampa przy kierunkowskazie) - 80W Philips H1 Rally (ja wymieniałem)

- Światło długie (lampa przy grillu) - 100Watt Philips (już je miałem w samochodzie)

- Światło przeciwmgielne - 80W Sportzblue RING H1 (ja wymieniałem)

 

Światła mam ustawione na warsztacie, nikt nic nie wspominał nawet słowem że są "być może za jasne" :p

Po wymianie żarówek komfort jazdy po ciemku większy a jak długimi przywalę to aż mnie znaki oślepiają hehe. Reflektory całe, nic się nie przegrzewa ani nie przepala.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.