Skocz do zawartości

jak to wkoncu jest z zarowkami??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem kupilem zarowki jednak przez nieuwage wzialem o mocy 100watt a nie mam mozliwosci ich oddania przeszukalem forum i jest wiele opini na temat montarzu mocniejszych zarowek jedni mowi ze jest o wiele lepiej i nie ma sie czego obawiac a inni ze przepali sie reflektor jak to wkoncu jest moje auto to e36 318i 94r czy ma ktos w swojej e36 zrowki 100wat?? czy dzieje sie cos niepokojacego? dodam ze jezdze glownie po miescie na krutkich odcinkach ile czasu musialy by byc wlaczone lampy zeby zaczelo sie cos topic itp? czy to naprawde jest az tak niebezpieczne? prosze o konkretne odpowiedzi
Opublikowano
nie wkladaj tych zarowek doalmp! po pierwsze one nie maja homologacji, po drugie ebdziesz oslepial wszystrkich a po trzecie to wypali Ci lustra w reflektorach... zarowqka 100W grzeje sie mocjniej niz 55W i wydala wiecej ciepla. to tyle z mojej opini- ini moga msylec co innego. ale na bank nie ejst to legalne ani bezpieczne. pzodro
Opublikowano
ja caly czas w oplu mam 100w i nic sie nie dzieje jedynie tylko jest o niebo lepsza widocznosc. W bmw jeszcze nie mam bo nie mam czasu na to teraz ale zmienie. A co do oslepiania kierowcow to tylko kwestia ustawienia swiatel tak aby nie razily. Znajomy w bmw e46 ma 140w sam widzialem i sprawdzilem, fakto ze to nie legalne ale mysle ze 100w to zadne przestepstwo.
Tomik GD
Opublikowano
no wlasnie o to mi chodzi kolejna osoba mowi ze nic sie nie dzieje czy mial ktos przypadek ze zalorzyl 100watt i stopil klosze?? czy tylko wszyscy o tym mowia a nikt tego nie doswiadczyl? bo przeciez o ile stopni moze byc wyzsza temp przez te pare watt wiecej bo chyba potrzeba naprawde duzego ciepla zeby ruszyc plastik w kloszach.... juz sam nie wiem :?
Opublikowano
szwedu patrzylem na 55watt a jak przyszlo co do czego to chwycilem za 100watt i juz nie sprawdzalem jakie biore i nie było to tesco :mrgreen:
Opublikowano
zakladaj bez problemu ja mialem je w volvo s40 i nic sie nie stalo teraz mam xenon... a kierowcow tez nie bedziesz oslepial bo to tylko mocniejsze swiatlo lampy nie beda zolte tylko biale a za oslepianie jest odpowiedzialny odblask a nie zarowka...
Opublikowano
no wlasnie o to mi chodzi kolejna osoba mowi ze nic sie nie dzieje czy mial ktos przypadek ze zalorzyl 100watt i stopil klosze?? czy tylko wszyscy o tym mowia a nikt tego nie doswiadczyl? bo przeciez o ile stopni moze byc wyzsza temp przez te pare watt wiecej bo chyba potrzeba naprawde duzego ciepla zeby ruszyc plastik w kloszach.... juz sam nie wiem :?

 

 

 

Wydaje Ci sie!

 

 

U mnie jakaś paskuda załozyła setki. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

 

W obu kloszach mam wypalona piękną, niesymetryczną dziurkę. :duh:

 

 

Zawsze lepiej wyczyścić soczewki i szkła, zamiast wkłądać 100watt.

 

 

Niektorzy mowia ze Hella ma plastikowe odblysniki, a BOSH metalowe. Mimo to sa one przeznaczone dla żarowek 55W, a nie na Boga 100W.

Opublikowano
no wlasnie o to mi chodzi kolejna osoba mowi ze nic sie nie dzieje czy mial ktos przypadek ze zalorzyl 100watt i stopil klosze?? czy tylko wszyscy o tym mowia a nikt tego nie doswiadczyl? bo przeciez o ile stopni moze byc wyzsza temp przez te pare watt wiecej bo chyba potrzeba naprawde duzego ciepla zeby ruszyc plastik w kloszach.... juz sam nie wiem :?

 

Poprzedni wlasciciel mojego BMW wstawil 100W zarowki. Efekt? efekt taki, ze mam oba plastikowe 'soczewki', 'zrenice' (nie wiem jak to sie nazywa) sa popekane i pozolkniete. Jak rozbieralem lampy to odblaski tez nie byly w najlepszej kondycji.

Opublikowano
no wlasnie o to mi chodzi kolejna osoba mowi ze nic sie nie dzieje czy mial ktos przypadek ze zalorzyl 100watt i stopil klosze?? czy tylko wszyscy o tym mowia a nikt tego nie doswiadczyl? bo przeciez o ile stopni moze byc wyzsza temp przez te pare watt wiecej bo chyba potrzeba naprawde duzego ciepla zeby ruszyc plastik w kloszach.... juz sam nie wiem :?

Generalnie nic sie nie stanie,musisz tylko przestawic reflektory na ustawieniu zero troche w dół bo bedą ci kolesie z naprzeciwka wiecznie mrugać,opisywałem kiedyś na forum jak to szybko zrobić samodzielnie ale różne mądrale mnie wyśmiały że z takimi robotami jeżdzi sie tylko na serwis itd.jak chcesz to na priwie moge ci to opisać,jak juz kupiłeś takie żarówy to je zakładaj i nie łam sie że to nielegalne,jak zrobisz to co zalecam to nikt oprócz ciebie nie zauważy a ty bedziesz miał droge dwa razy jaśniejszą.pozdro

Opublikowano

Poprzedni wlasciciel mojego BMW wstawil 100W zarowki. Efekt? efekt taki, ze mam oba plastikowe 'soczewki', 'zrenice' (nie wiem jak to sie nazywa) sa popekane i pozolkniete. Jak rozbieralem lampy to odblaski tez nie byly w najlepszej kondycji.

 

A nie masz czasami autka z Włoch?to wtedy pożółkniete klosze nie sa od żarówek ale od jazdy cały rok na światłach bo takie maja makarony przepisy i klosze nagrzewaja sie niemiłosiernie bo tam troche cieplej niz u nas.pozdro

Opublikowano

Ja w sprawie topienia kloszy przez zarowki.

 

Nie wiem jak maja wszystkie istniejace modele BMW, ale moj - E34 - ma soczewkowe swiatla mijania. Co za tym idzie niemozliwe jest stopienie sie soczewki, bo zeby stopic szklo to trzeba by je wrzucic to pieca hutniczego a nie swiecic na nie zarowka.

 

Jedyne co sie moze stopic to oprawka/mocowanie zarowki, ale szczerze to bardzo w to watpie...

 

Mysle ze kable tez wytrzymaja, skoro wytrzymuja w maluchach i polonezach gdzie prad idzie po przelacznikach a nie przekaznikami...

Opublikowano

.... nikt oprócz ciebie nie zauważy a ty bedziesz miał droge dwa razy jaśniejszą.pozdro

 

nawiazujac do powyzszego

ja niestety znam panow na stacji diagnostycznej, ktorzy zauwazaja takie rzeczy, jasne ze nie wszyscy, ale naprawde sa fanatycy....

Potrafia wyjac zarowki i czytac oznaczenia, ze nie wspomne o milych panach w niebieskich garniturkach, ktorzy az nadto lubia dokladnie sprawdzic auto naszej marki, chyba wiecie o czym mowie

Opublikowano
Reflektor jest od calibry ale mysle ze skoro tam wyzzadzil takie szkody to z e36 bedzie to samo no chyba ze sie myle.....
Opublikowano
ja jezdze na 100W zarowkach i klient w warsztacie mi siwatla ustawial i jezeli jest dobrze ustawione to nie ma prawa oslepiac, uwierz ze zle ustawiaona 55w zarowka bardziej moze oslepic :) Po drugie nie zauwazylem zeby mi sie cos wypalalo to na fotce od tej calibry wg mnie powstalo w skutek jakiegos zwarcia...jednak uwazaj w poprzednim autku mialem tez 100W zarowki to kupilem sobie odrazu 10 bezpiecznikow bo sie non stop palily, naszczescie w bmw mialem raz tylko taki przypadek ale bylo to spowodowane nadcieciem przewodu ktory dostawal wilgoci.
Opublikowano

Jedyne co sie moze stopic to oprawka/mocowanie zarowki, ale szczerze to bardzo w to watpie...

 

 

Hmm...

 

 

Nie wiem czy wiesz, ale reflektor projekcyjny ma swój odbłysnik.

 

 

Nie wierzysz ze może sie on przepalić?

 

 

Nie chce mi się znowu tego rozmontowywać, choc by ze względu na pore oraz warunki atmosferyczne, ale uwierz da rade to wypalić.

Opublikowano
Hmm...

 

Nie wiem czy wiesz, ale reflektor projekcyjny ma swój odbłysnik.

 

Nie wierzysz ze może sie on przepalić?

 

 

Z tego co zauwazylem odblysnik w soczewce jest sporo przed zarowka, dlatego szczerze watpie by zaszkodzilo mu swiatlo padajace nan juz po przejsciu przez soczewke. Mysle jednak ze byloby to dosc trudne do sprawdzenia.

Opublikowano
Hmm...

 

Nie wiem czy wiesz, ale reflektor projekcyjny ma swój odbłysnik.

 

Nie wierzysz ze może sie on przepalić?

 

 

Z tego co zauwazylem odblysnik w soczewce jest sporo przed zarowka, dlatego szczerze watpie by zaszkodzilo mu swiatlo padajace nan juz po przejsciu przez soczewke. Mysle jednak ze byloby to dosc trudne do sprawdzenia.

 

Oj, chyba nie rozmontowywałeś swoich świateł ;) Chodzi o odbłyśnik w którym siedzi żarówka, a ten który widać z zewnątrz samochodu służy tylko ozdobie (i rzeczywiście trudno go przepalić). Ten wewnętrzny jest częścią układu świetlnego i jakiekolwiek zanieczyszczenia lub wypalenia powodują spadek strumienia światła.

U mnie poprzedni właściciel też wsadził 100 W - i miałem piękne dziurki nad żarówkami...

$M$

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.