Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Proszę o rady, chcę kupić BMW E34 lub E36, pomijam komfort oraz wykonanie na korzyść E34, oraz zwinność i zabawę oraz trzeszczące plastiki w E36....;)

 

Zastanawiam się jaki motor wybrać, myślę o tych w granicach 2,0, 2,5 w E34 oraz 1,8iS lub 2,0 w E36.... (piękne są coupe ale nie o to mi chodzi)

 

Proszę o doradzenie który z silników przysporzy najmniej kłopotów, ja wiem że duże jednostki są super, ale muszę liczyć się kosztami paliwa więc sami wiecie.

 

doradzcie także jaki silnik pod LPG, jak Wam sie sprawują itd. Jesteście wyjadaczami i na pewno ktoś napisze ... a bo wiesz silnik XX to ma standardowy problem z tym czy tamtym, albo odwrotnie.

 

Z całym szacunkiem żadnych TD TDS. Chodzą super-wiem ale jak są dobre, a taki silnik z dobrą pompą i turbiną to rzadkość.

 

pozdrawiam

PawelM8008

PawełM
Opublikowano
No na pewno najmniej kłopotów sprawi silnik, który będzie w lepszym stanie :lol: Tak na logikę można by powiedzieć, że M52 2.0 jest mało wysilony jak na te 6 cylindrów, więc powinien być bardziej wytrzymały od 2.5.
Opublikowano
Myślę że każdy silnik jeśli będzie zadbany posłuży Ci długo. Sam mam 1,8is i sprawuje się bardzo dobrze ale gazu nie wsadzę za chiny. Myślę ze pod LPG najlepsze to 1,6 i 1,8 ośmiozaworowe. Ja osobiście nie wsadziłbym gazu do 16V lub 24V. Może jeszcze sekwencyjny ale nie jeżdżę dużo więc mi sie nie opłaca. Wybór należy do Ciebie. Jeśli jeżdzisz spokojnie polecam 1,8 M43 a jeśli dajesz czadu to 325. Pozdro.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Najmniej awaryjne są M60 ale spalanie w mieście na poziomie 17-18 może Cię nie zadowolić :P . Jak myślisz o rzędówce to bierz 2,5 w E34 lub 2,8 w E36.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Najmniej awaryjne są M60

 

Pierwsze slysze :P Bierz M50 to bardzo solidne silniki :cool2:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Rzędowe 6 to niestety problemy z chłodzeniem i wynikające z tego pęknięcia głowicy.

W M60 jest membrana, którą wymienia się co 50-60 kkm i to cała obsługa silnika. Może ja i znajomi, którzy mają taki silnik (M60/62) mamy fart ale nie słyszałem o awariach tego modelu. Skrzynie biegów (automaty) to już inny temat...

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
M50/M52 jesli sie go prawidlowo uzytkuje to nie ma problemow z chlodzeniem .. predzej problemy z cewkami .. uszczelka pod pokrywa zaworow .. i z czasem z popychaczami ..
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Możliwe. Nie jestem ekspertem w tych sprawach więc nie będę się upierał. Wiem tylko tyle, że zrobiłem na M60/62 ze 300tyś km. i poza membraną i sprawami eksploatacyjnymi do silnika nawet nie zaglądałem. Technicznie wyglądała to tak, że otwieram maskę od wymiany oleju do następnej (ubywa ok. 200ml jak zlewam co 12-15 tyś. km).
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi

 

Troszkę ochłonąłem po sprzedaży mojej pięknej e34 w TDSie.

 

Będąc na giełdzie w Mysłowicach, czar mi prysł na silniki 1,8 - po odpaleniu to tragedia-może akurat takie modele,ale zadnego uroku w pracy silnika-zwykły "motorek",wtedy przypomniałem sobie jak pięknie pracował silnik 2,0 w mojej starej E30 i uświadomiłem sobie zasadniczą sprawę:

otóż BMW musi mieć 6 cylindrów, żeby to było BMW, więc jesli E34 to 2,5,natomiast E36 to będzie 2,0 ;))

 

pozdrawiam

i chyba nie będę mieć serca i nie będę zagazowywał tego cudeńka ;)

PawełM
Opublikowano
Jezeli chcesz zagazowywac, to TYLKO i WYLACZNIE instalacja sekwencyjna - instalacje podcisnieniowe do tych silnikow sie juz po prostu nie nadaja, tzn. generuja zdecydowanie wiecej klopotow, niz korzysci.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

sie ma

silnik silnikowi nie rowny. trafisz zajechane m50 i tez bedziesz narzekal.

Niestety w kupnie auta duzo jest loterii i nawet mechanik z 20 letnim stazem nie wychwyci wszystkich mankamentow danego motoru.

Serce sercem, a polskie realia i ceny to inna sprawa, wiec bierz kalkulator i licz oplacalnosc LPG w Twoim przypadku.

Jasne ze nik nie zakladalby gazu, gdyby go do tego nie zmusilo zycie, ale uwazam ze lepiej jezdzic BMW z gazem niz kazdym innym autem :twisted:

Opublikowano

Dzięki

 

ech ciężki orzech do zgryzienia...dziś jechałem E36 1,8(92r) oraz E34 2,5 w automacie (91r) niesamowita róznica..wiem wiem tak ma być ;)

2,5 reakcja na gaz spontan, 1,8 (pewnie było zajechane) nie chciało się wogóle wkręcać.

Dziś tymbardziej się utwierdziłem że BMW oglądamy od 2,0 ;) najlepiej VANOS.

 

pzdr.

PawełM
Opublikowano
mam nadzieje, ze dozyjemy czasow, w ktorych bedziemy ogladac od 3.0 ;)

 

Nio silniki na wodę to już chyba nie taka daleka przyszłość :lol: bo przy tej cenie benzyny i mającym podrożeć gazie to widziałbym odrotną tendencję...

Opublikowano

Witam

 

No i jest kolejne E34 ;)

PLUSY:

rok 95, skóra,podgrzewane fotele, klima man., el. szyby, el.szyberd.,2xAir, ABS, wspom.kier.,c.zamek...ciemny granat, 2komplety ALU.,silnik nie czuł gazu

 

Minus: tylko i aż 2,0 dobrze że VANOS;)

 

Autko bardzo zadbane,na zewn. jak i w środku, silnik ładnie, równo i cicho pracuje, skrzynia, most OK...

 

Nie zapeszając mam nadzieje, że będzie OK

 

pozdrawiam i dziękuję za wszelkie głosy doradcze..

..dodam tylko jedno PIĄTKA to PIĄTKA ;)

PawełM
Opublikowano

Gratuluję zakupu.

Szkoda, że 2.0 ale nie przeginajmy. Pewnie ze 60% kierowców w PL ma gorszy stosunek masy do mocy. W przypadku starszych samochodów istotniejszy jest ogólny stan techniczy.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Silnik silnikiem:), bo możesz mieć silnik 4-5 litrowy, ale co z tego jak będzie w kiepskim stanie.

 

Najważniejsze, żeby samochodzik był zadbany.

 

Gratuluję zakupu:)

Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi

 

Troszkę ochłonąłem po sprzedaży mojej pięknej e34 w TDSie.

 

Będąc na giełdzie w Mysłowicach, czar mi prysł na silniki 1,8 - po odpaleniu to tragedia-może akurat takie modele,ale zadnego uroku w pracy silnika-zwykły "motorek",wtedy przypomniałem sobie jak pięknie pracował silnik 2,0 w mojej starej E30 i uświadomiłem sobie zasadniczą sprawę:

otóż BMW musi mieć 6 cylindrów, żeby to było BMW, więc jesli E34 to 2,5,natomiast E36 to będzie 2,0 ;))

 

pozdrawiam

i chyba nie będę mieć serca i nie będę zagazowywał tego cudeńka ;)

 

Aż mnie serce zabolało ...

No ja wiem, że 1.8 to taki mały silniczek, ale żeby nazywać go "zwykłym motorkiem" to bardzo przepraszam ... zwykły motorek to jest być może w Polonezie hehe - nie obrażając nikogo ;)

Przy niedużych modyfikacjach taka 318 może zaskoczyć niejednego kozaka, a 115 koni w standardzie to całkiem przyjemna liczba koników, no i tym bardziej ekonomiczna, jak ktoś wspomniał niestety na wode jeszcze nie jeżdzą :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Opublikowano
Gratulacje i do zobaczenia na drogach Częstochowy :cool2:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Dzięki za dobre słowo, mam nadzieje ze zakup bedzie udany, narazie jestem mile zaskoczony kulturą pracy silnika i jego elastycznością...

 

Ja nadmienię tylko, że nie chciałem obrażać użytkowników BMW z silnikami 1,8, poprostu nie miałem możliwości jazdy BMW z "czwórką" a jak już do tego doszło to się rozczarowałem...i tyle, ale szanuję kryterium ekonomii bo sam umiem liczyć.

 

Pozdrawiam Wszystkich i śmiało prosze pozdrawiać w Częstochowie,a teraz w Sosnowcu podwójnym klaksonem, granatowe E34 z szerokim grillem ;)

 

jeszcze raz THX

PawelM

PawełM
Opublikowano

WITAM

 

CHlopaki mam dylemat bo chce przytulic do SIebie e36cupe w 1.8is i nie iwem jak ten silnik sie zachowuje w ogole wiecie moze czy to sie zwija jakos ciekawie bo w ogoel slyszalem juz tyle opini na temat tego motoru ze juz sam nie iwem co myslec.Z Gory dzieki za pomoc

 

 

POZDRAWIAM WESOLYCH SIĄT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.