Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam krotkie pytanko a mianowicie jakiej najwiekszej mocy zarowki H1 mozna wsadzic do E34 zeby nie przesadzic?

Opublikowano

NIeprawa - producent zaleca 55W - mocniejsze żarówki wypalają odbłyśnik - sam osobiście rozbierałem takie lampy wieć wiem jakie są skutki - z czasem lampa przestaje praktycznie świecić - tyczy sie to także E36 i z tego co wiem E30 oraz E32 nie wspominając E34

Z tego co wiem lapmy Bocha odbłyśnik mają metalowy wzwiazku z czym nie wypala sie natomiast Hella to plastik narażony na wypalanie.

Zobacz jakiej marki masz lampy - dodatkwo jezeli lamy świecą ci słąbo co jest praktycznie standartem w starszych modelach skuteczną metodą jest umiecie odbłysników oraz soczewki - czytaj poniżej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=29289&highlight=

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Z tego co wiem lapmy Bocha odbłyśnik mają metalowy wzwiazku z czym nie wypala sie natomiast Hella to plastik narażony na wypalanie.

Zobacz jakiej marki masz lampy - dodatkwo jezeli lamy świecą ci słąbo co jest praktycznie standartem w starszych modelach skuteczną metodą jest umiecie odbłysników oraz soczewki

 

 

To jezeli mam lampy Bocha ktore maja metalowy odbłyśnik to moge wcisnac zarowki wiekszej mocy?

Narazie wyczyscilem soczewke i ten odbłyśnik miekka szmatka kupiona u optyka do wycierania szkiel w okularach i na pierwszy rzut oka wyglada to niezle. Oczywiscie testowalem to na starej lampie ktora wymienilem jakis czas temu.

Opublikowano

Co do lamp Boscha praktyki nie mam ale tak słyszałem ze sie nie wypalają ze względu na metalowy odbłyśnik - w plastikowych cała lampa dosłownie sie topi wrecz do dziury a odbłysnik w około kilku centymetrów od żarówki zółknie wrecz ginie , jakby był podgrzewany zapalniczką.

Po wyjęciu zobaczysz - jeżeli nie będzię żółtych plam zamiast warstwy odblasku to napewno odbłysnik masz ok

Umyj z kurzu i po winno być ok - szłyszałem także że nakomicie mycie wychodzi pod zmywarką do naczyń (choć pod przysznicem tez doskonale wychodzi) - z szoczeką nie ma problemu bo z nią nic złego sie nie stanie gorzej jest z odbłysnikiem - jest bardzo delikatny i naprawde trzeba bardzo uwazać na wszelki dotyk za pomocą szmatki - ja za praktyki proponunje umyć pod cisnieniem i nie dotykać (jeden tak załatwiłem choc postępowałem z nim delikatnie - odblaks zszedł w mgnieniu oko)

powodzenia

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Katar ma rację.

 

Jak chcesz, żeby ładnie świeciły, to kup dobre żarówki (NIE "Zenon" z Biedronki, tylko OSRAM, PHILIPS) o normalnej mocy 55W i wypucuj lampy w środku.

Kai
Opublikowano
NIeprawa - producent zaleca 55W - mocniejsze żarówki wypalają odbłyśnik

 

 

no tu ci moge przyznac racje nie wziolem tego pod uwage ale brzmi to lognicznie -chyle czola ( ale jakby nie bylo powradzilem wsadzic standardowe zarowki zalecane przez producenta)

Opublikowano

Jak szukalem na forum to sie dowiedzialem ze zarowki Philipsa czy Osram sa bardzo malo zywotne Niektorzy pisza ze miesiac swieca i koniec ich zycia. nie lepiej wsadzic Turgsram +50 czy jakos tak i mam cztery za jedna a podobno siwca bardzo dobrze

Moze ktos sie na ten temat wypowiedziec?

Opublikowano
Tungsram megalight +50 świecą jaśniej od standartowych i taniej :D od osram czy też philips, a tak samo jasno. Nie wiem jak z trwałością. Na osramach silverstar jeździłem rok. Teraz zobaczę czy tungsramy wytrzymają zimę.
peace & love
Opublikowano
Jeśli chodzi o Tungsram +50%, to u mnie chodziły jakieś półtora roku (ok 18 tyś km), cały czas jeżdżę na światłach. Pod koniec zaczęły słabo świecić, więc (mimo że się nie przepaliły) wymieniłem je. W obu starych żarówkach podczas wyjmowania odpadły żarniki :shock: , to pokazuje że był czas najwyższy je wymienić ;) . Wymieniłem na takie same - co se będe żałował 16 PLN ;) .
$M$
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ej a coś się stanie gdy kupie do swojej E-36 żarowki 100W?

Teraz mam 55W

 

Jak pewnie wyczytałeś wyżej - możesz, bezproblemowo. Wymień przy okazji bezpieczniki od świateł z 7,5A na 15A, bo te 7,5A i tak polecą. Aaaaa i kup sobie przy okazji nowe odbłyśniki/lampy, bo stare się na bank wypalą. A ogólnie to powodzenia...

Kai
Opublikowano
Ej a coś się stanie gdy kupie do swojej E-36 żarowki 100W?

Teraz mam 55W

 

Jak pewnie wyczytałeś wyżej - możesz, bezproblemowo. Wymień przy okazji bezpieczniki od świateł z 7,5A na 15A, bo te 7,5A i tak polecą. Aaaaa i kup sobie przy okazji nowe odbłyśniki/lampy, bo stare się na bank wypalą. A ogólnie to powodzenia...

 

nie zapominaj tez o policji, ktora gdy zauwazy moc twoich swiatel z przyjemnoscia wlepi Ci mandat. reasumujac, umyc+markowe zarowki (+30/+50%)

Opublikowano

Rozebralem i przemylem cale lampy oraz zalozylem zarowki tungsram +50% i jest lepiej, no oczywiscie swiatlel nie mam takich jak w innych autach ale z tego co slyszalem to nie moge sie spodziewac rewelacji. Teraz przynajmniej cos widac i nie jade na oslep podczas mijanki

Dzieki wszystkim za pomoc

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Może się narażę kilku osobom, ale mam u siebie w E30 100W 8000K od ok. 3 miesięcy. Nie czyściłem kloszy w środku bo nie miałem warunków (czas i miejsce temu nie sprzyjały) a światełka w nocy na 55W po prostu gdzieś ginęły...

Ustawiłem sam, po dwukrotnej konsultacji z zaprzyjaźnionym zakładem robiącym przeglądy, wysokość świateł (nie zorientowali się że mam 100W) i sprawdzałem ze znajomym czy go oślepia (jechał z przeciwka). Potem postawiłem auto obok poczciwego daewoo tico mojej małżonki w nocy i zapaliliśmy światła. A oto wnioski:

-mam światła bielsze ale słabsze od H4 55W w tico,

-widać coś w ogóle bo przedtem nie było wcale prawie,

-żarówki 8000k to generalnie pomyłka - światło odbijają tylko jasne przedmioty, te ciemniejsze zlewają się z tłem

-nie zauważyłem żadnych śladów na kloszach, nie grzeją się dużo bardziej, nie zmieniałem bezpieczników.

 

następną rzeczą jaką zrobię będzie wymycie kloszy i zmiana żarówek na 5300K. Ale póki co 100W zostają.

 

pozdrawiam - Kris

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano
Muszę niestestety zrobić antyreklamę dla firmy Tungsram. Żarówki o których pisałem stronę wcześniej są do niczego. Ostatnio w trasie zaczęły mi coś "ściemniać" więc kupiłem w Macro przy okazji zakupów jakieś sito z niemiec o nazwie xenon +30% za 20 złotych i jakież było moje zdziwienie gdy okazało się, że świecą lepiej od Tungsram megalight +50%. Gdy ostatnio przyjżałem się wyjętym żarówkom Tungsram okazało się, iż jedna z nich była zalana wewnątrz jakąś substancją podobną do rtęci. Nie polecam tych żarówek i związanych z nimi "oszczędnościami".
peace & love
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
ja z kolei założyłem niebieskie podróby, 100W i okazało sie że nic nie widzialem w deszczowe dni męczarnia w jeżdzie , wyrzuciłem i włożyłem 55W inny świat ,a jak jeszcze wyczyszczę soczewy to bedzie jazda-pozdro :D :D :D
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
witam wszystkich i ja dołożę swoje 3 grosze otóż też miałem problem ze światłami i wymieniłem stare h1 na h1 philips vison 55w +50% są super dawno już nie miałem takich świateł co prawda kosztowały 40zł ale było warto nie wiem jak z żywotnością bo mam je tydzień ale dobrze świecą
Opublikowano
kup normalne dobrej firmy 55Watt i bedzie ok . Wieksze powoduja ze oslepiasz kierowcow i Ci szybko zżołkną lampy

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.