Skocz do zawartości

[E34] Konstrukcyjne różnice miedzy 535i - M5 - Alpina B10


guziq

Rekomendowane odpowiedzi

Przegladajac stronke bmwe34.net natknałem sie na bardzo ciekawy opis jak wyciagnac sporo wiecej z mojej betki:

http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/Recipe.htm

najbardziej zaciekawiła mnie zmiana dyfra na taki o szybszym przełozeniu (przyspiesznie kosztem V-MAX). Według bardzo rostych wyliczen po załozeniu dyfra 3,91 (standardowo 3,46) beemka 535 powinna wyrywac do setki w ok. 7 sekund. Po załozeniu chipa (na stronie formula.pl jest taki za 1250zł (+20 koni) da sie zejsc w okolice 6,8-6,6.

 

Zaczeła mnie nurtowac taka sprawa: w jakims watku natknałem sie na wypowiedz ze silnik M5 3,6 litra 315 kucy pochodzi w prostej lini od motoru M30B35. Czy ktos wie jakie zmieny konstrukcyjne zostały poczynione w tym silniku aby uzyskac tak wysoka moc?

Jakimi elementami mechanicznymi (nie mówie o wygladzie) róznia sie M5 od 535?

Edytowane przez guziq
Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku: napewno 6 przepustnic, pewnie inne wtryski. Gdzieś czytałem, że konstrukcja zaworów jest zaczerpnięta z M1. Pojemność silnika M5: 3535

535 to 3430, wiec pewnie jakiś inny skok tłoka itp.

Silnik 3.5 posłużył im za baze. Na oparciu tego silnika skonstruowano silnik M5. Jednak nie jest to lekko zmodyfikowana jednostka 535. Zapewne wiekeszość jak i nie wszystkie elemetny silnika są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo według owej stronki taki własnie powinien byc (3,46). Powiedz mi czy predkosciomierz prawidłowo pokazuje prędkość? Czy przyspieszenie w znacznym stopniu sie poprawiło? Może mierzyłes ile miała przed a ile po zmianie?

 

Ja poluje na dyfer ze szpera (bo juz sie do niej przyzwyczaiłem) z przełozeniem 3,91.

 

PS. Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym zdaniu: "The 535i 3.46 doesn't seem to fit the '95 525 5-speed." O co tu chodzi?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj,czekaj,czy dobrze rozumiem..zmieniles dyfer od 535 i masz lepszego buta..ale czy nie odbilo sie to na predkosci max? tzn wolniej jedzie czy dobrze rozumiem??

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

PS. Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym zdaniu: "The 535i 3.46 doesn't seem to fit the '95 525 5-speed." O co tu chodzi?

 

chodzi o to, że w domyśle dyfer 3.46 od 535i prawdopodobnie nie pasuje (nie wygląda jakby pasował) do 5 biegowej 525 z 95 roku, znaczy tak to przetłumaczyłem z tego wyrwanego kontekstu

http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj,czekaj,czy dobrze rozumiem..zmieniles dyfer od 535 i masz lepszego buta..ale czy nie odbilo sie to na predkosci max? tzn wolniej jedzie czy dobrze rozumiem??

Oto własnie chodzi znacznie wieksze pszyspieszenie kosztem V-MAX.

 

weltmeister

Dzieki wielkie. Ja to jakims dziwnym trafem rozumiałem w druga strone - ze dyfer z 525 nie pasuje do 535 :oops:

 

Jakby ktos wiedział cos o dyfrze S 3.91 (dla nie wtajemniczonych ze szperą o przełozeniu 3,91) wmiare tanim to prosze o info na PW.

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy z dyfrem 3,91 nie będą za krotkie te przełozenia ?

Wg moich obliczen ,z 3,91 i odcinką jak dla 535 przy 6200 obr ( dane fabr.) , bedziesz miał -

na 1 - 48,8 km/h

2- 85

3- 133,5

4 - 187

5 - 230,8

 

czy to nie za krótko ?

 

 

jedynym rozwiazaniem byłoby przesuniecie odcinki na wyzsze obroty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo miałem 3.5i w nim a zmieniałem w tym tygodniu na 2.5i 24V tak jak miałem w planach, bo tamten 3.5i brał olej a tak sie składa to ma on sportowe zawieszenie i Szpere, a dzieki temu Dyfrowi ma wielkiego buta :cool2:

Kosztem V-MAX, ale wole zeby szybciej sie rozpedzał bo V-MAx na polskich drogach i tak nie wyciągne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy z dyfrem 3,91 nie będą za krotkie te przełozenia ?

Wg moich obliczen ,z 3,91 i odcinką jak dla 535 przy 6200 obr ( dane fabr.) , bedziesz miał -

na 1 - 48,8 km/h

2- 85

3- 133,5

4 - 187

5 - 230,8

 

czy to nie za krótko ?

 

No właśnie nie wiem. Zawsze to przyspieszenie do 100 bedzie o ok. 0,5-0,7 sekundy lepsze, a mi bardziej zalezy na przyspieszeniu niz na predkosci.

A jakie predkosci ma na standardowym dyfrze?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczeła mnie nurtowac taka sprawa: w jakims watku natknałem sie na wypowiedz ze silnik M5 3,6 litra 315 kucy pochodzi w prostej lini od motoru M30B35. Czy ktos wie jakie zmieny konstrukcyjne zostały poczynione w tym silniku aby uzyskac tak wysoka moc?

Jakimi elementami mechanicznymi (nie mówie o wygladzie) róznia sie M5 od 535?

 

Przede wszystkim silnik M30 ma głowicę dwunastozaworową, a w M5 zastosowano rozwiązanie 24 zaworowe. To według mnie w majwiększym stopniu odpowieda za moc uzyskiwaną przez ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pytanko teoretyczne, jeszcze z innej beczki, jeszcze bardziej zawansowane:

W Alpinie B10 silnik M30B35 został wyposazony w 2 turbosprzezarki. Jakies inne konstrukcyjne różnice różnią te silniki (wzmocnienie jakichs elementów itp.)?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Other modifications performed by Alpina include new Mahle pistons, new valves and camshafts, new intake and exhaust systems, an intercooler for the turbochargers

http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/alpina_b10_biturbo_e34.html

 

czyli ogolnie zostal blok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przede wszystkim silnik M30 ma głowicę dwunastozaworową, a w M5 zastosowano rozwiązanie 24 zaworowe. To według mnie w majwiększym stopniu odpowieda za moc uzyskiwaną przez ten silnik.

 

 

taaaa zapomniałeś o paru szczególikach....

obroty max ponad 7000tys.

Throtle body - czyli osobna przepustnica dla każdego cylindra

stopień sprężania wyższy - Pb98

dolot z airboxem i pompą powietrza

 

24v dawałoby ok. 250 KM w porównaniu do 12V.

 

 

A turbo w Alpinie ?

A raczej biturbo.

Ho ho.................................

360KM zamiast 211.........

Inny dół silnika, korbowody, tłoki kute, podoważane, odprężony silnik,

speclany kolektor dolotu i wydechu, soft..... Długo by wymieniać

Alpina wycisnęła kupę mocy z tego silnika, stąd zmiany musiały być bardzo gruntowne.

 

Tak sobie gdybam, że gdyby Alpina zrobiła coś takiego z moim silnikiem jak w tym M30, to miałbym 487 KM....

To pokazuje zakres pracy jaki włożyła Alpina w ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.