Skocz do zawartości

525tds - grzeje się, kłopoty z zapalaniem


Darcio71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich sympatyków BMW

Niedawno kupiłem BMW 525tds no i się zaczeło!Po miesiącu jazdy niechciał rano zapalić następnie po wymianie filtra paliwa zaczeła sie palic kontrolka wtrysków a kilka dni temu zaczą się przegzewać silnik

z zapalaniem są nadal problemy zapala za 5/6 razem obiawy przegrzania są takie:wąż wychodzący z chłodnicy z lewej strony jest gorący wskażnik temperatury na czerwonym polu a z prawej strony zimny przy chłodnicy a przy termostacie ciepły i znikneło ogrzewanie . silnik pracuje równo i cicho

ma normalne przyspieszenie nie kopci ani na biało ani na czarno w oleju nic nie ma jest czysty płynu też nie ubywa.

Jeżeli może ktoś mi pomóc bardzo prosze .Dziękuje pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przegrzewania, to sprawdziłbym:

 

- odpowietrzenie układu.

 

Jeżeli nie pomoże:

 

- sprawdzić termostat (ewentualnie wymienić).

 

Jeżeli nie pomoże:

 

- sprawdzić pompę wodną. Jeżeli była z łopatkami z tworzywa, to pewnie zostało już po nich tylko wspomnienie... wymienić.

 

Co do słabego zapalania - może nie działają wszystkie świece żarowe?

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i serdecznie dziękuje MarcinekP i Piotr.Jakub za podpowiedzi i chyba to bedzie pompa lub zapowietrzony układ bo termostat wyzuciłem a obiawy są takie same.Zastanawia mnie tylko dlaczego nie ma ogrzewania jeżeli nawet nie działa pompa to i tak woda w nagrzewnicy powinna sie rozgrzać po pewnym czasie a nadmuch jest zimny i wąz gumowy taki trójnik który wchodzi do nagrzewnicy też jest zimny a węże obok sa gorące. Jeżeli macie jakiś patent na odpowietrzenie układu to powiedzcie prosze bo niebardzo wiem od czego zacząć . Dzięki serdeczne pozdrówka Darek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

koledzy maja racje moze byc kilka przyczyn.Z objawow wynika ze w ukladzie robi sie poduszka powietrza i nie wiadomo z jakiej przyczyny jesli te podstawowe czynnosci nie pomoga byc moze pekla glowica lub poszla uszczelka sa w tej chwili testery do tego typu uszkodzen podjedz do konkretnego zakladu mechanicznego to sprawdza czy dwutlenek przedostaje sie do ukladu chlodzenia i wszystko bedzie jasne ..........

Jesli nie znajdziesz zakladu ktory ma taki tester zapraszam do mnie:)

Powodzenia.

Wojz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko ja bym zrobił najpierw obieg żeby się nie grzał,to chyba najważniejsze bo bedą kłopoty(szkoda głowicy),po resztą jak pompa nie wydala to może i ogrzewanie nie chodzić.Ostatnio wymieniałem płyn i nie miałem kłopotu z odpowierzeniem, zalewałem bardzo powoli z przerwami,potem wymuszenie otwarcia termostatu i kilka pompnięć wężem od chłodnicy na zmiane z przygazówką i wszystko jak w książkach piszą OK :cool2: .A i nie zapomnij o ogrzewaniu na full, i odkręcić odpowietrzenie na zbiorniku wyrównawczym.

Ale najpierw uporaj się z przegrzewaniem,bez ogrzewania da się jeździć,bez głowicy nie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na rozlatany plastikowy wirnik pompy cieczy.

Szczególnie, jeżeli przegrzewanie pojawiło się nagle. Było dobrze, aż tu nagle - trach! - grzeje się.

 

Bez wsparcia pompy obieg płynu działa - przy sprawnym termostacie - na zasadzie termosyfonu, jak w Syrenie 102. Czyli ma jakieś 5 % pełnej wydajności. (Starodawne układy chłodzenia bez wymuszenia obiegu działały poprawnie tylko przy słabiutkich silnikach, a średnica rur i objętość chłodnicy musiała być duuuuużo większa).

 

I nie ma mowy, żeby płyn bez pomocy pompy samoistnie przeciskał się do nagrzewnicy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie ma mowy, żeby płyn bez pomocy pompy samoistnie przeciskał się do nagrzewnicy

...to dziwne rzeczy się u mnie dzieją w takim razie... otóż moja pompa nie działa nie wiem od kiedy, ale przynajmniej od miesiąca... a zauważył to człowiek zakładający mi webasto... a wiesz czemu ja nie zauważyłem: bo temperatura wody idealna zawsze, a i ogrzewanie tak daje, że można na golasa w środku paradować ;) ...oczywiście oddałem teraz do serwisu aby pompe wymienić ale tylko dlatego, że lubie jak w samochodzie jest wszystko sprawne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie ma mowy, żeby płyn bez pomocy pompy samoistnie przeciskał się do nagrzewnicy

...to dziwne rzeczy się u mnie dzieją w takim razie... otóż moja pompa nie działa nie wiem od kiedy, ale przynajmniej od miesiąca... a zauważył to człowiek zakładający mi webasto... a wiesz czemu ja nie zauważyłem: bo temperatura wody idealna zawsze, a i ogrzewanie tak daje, że można na golasa w środku paradować ;) ...oczywiście oddałem teraz do serwisu aby pompe wymienić ale tylko dlatego, że lubie jak w samochodzie jest wszystko sprawne ;)

 

A ja od razu skorzystam z okazji i zapytam o WEBASTO.

Z tego co sie orientuje sa podstawowe 2 rodzaje. Te ktore ogrzewa srodek i takie ktore ogrzewa wode w silniku z naciskiem na uzyskanie jakiejs temperatury przez silnik (ulatwia rozruch w zime etc).

Moglbys cos opisac, jakie koszty etc? Ot taka ciekawosc ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tak występują 2 główne rodzaje:

1. ogrzewanie powietrzne. Ogrzewa wyłącznie wnętrze. Zastosowanie: ciężarówki, jachty itp. Do osobówek niepolecane.

2. ogrzewanie wodne. Ogrzewa silnik oraz wnętrze. I tu są 2 podrodzaje:

a) zwykłe: większość energii idzie w układ chłodzenia, czyli ogrzewa silnik a pozostała nadwyżka energii idzie w ogrzanie kabiny

b) z funkcją comfort: od pierwszego momentu energia kierowana jest na ogrzanie kabiny, równolegle grzany jest silnik

Do tds zalecana moc to minimum 5kW, pozwala to na rozgrzanie kabiny i silnika do temp pracy w średnio 30-45 min

Są dwie liczące się firmy: Webasto oraz Eberspaecher

Koszt: u autoryzowanego dystrybutora (wraz z montażem) w granicach 4500-5000,- PLN ,czyli sporo.

Jeśli jesteś zainteresowany to mogę polecić firmę, która zakłada nowe urządzenie za ok. 2000,- ze zwykłym pilotem (włącz-wyłącz) oraz ze sterowaniem zegarowym zamontowanym we wnętrzu pojazdu.

Można zastosować dwustronnego pilota i tutaj są dwie opcje: Webasto posiada pilota gdzie można ustawić sobie godzinę o której chcemy wyruszyć i jaka temp ma być w środku (bajer), Eberspaecher posiada pilota z wyświetlaną temp wnętrza i pełnym programatorem czasowym lecz bez funkcji ustawiania temp wnetrza, ale ma jedną przewagę (moim zdaniem) otóż da się zaprogramować czas grzania na nieskończoność (dobre jak się np śpi w samochodzie) ...natomiast Webasto można zaprogramować wyłącznie na kilkadziesiąt minut...

...na koniec powiem, że jest też opcja ,że ogrzewanie uruchamiane jest przez telefon komórkowy...czyli zasięg praktycznie nieograniczony ;) ...ale droga impreza... zaznaczam, że pilot włącz-wyłącz ma zasięg do 600m (realnie 200m) zaś pilot "dwustronny" zasięg do 1000m (realnie 500m)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to dziwne rzeczy się u mnie dzieją w takim razie... otóż moja pompa nie działa nie wiem od kiedy, ale przynajmniej od miesiąca... a zauważył to człowiek zakładający mi webasto... a wiesz czemu ja nie zauważyłem: bo temperatura wody idealna zawsze, a i ogrzewanie tak daje, że można na golasa w środku paradować ;) ...oczywiście oddałem teraz do serwisu aby pompe wymienić ale tylko dlatego, że lubie jak w samochodzie jest wszystko sprawne ;)

 

No to kolega ma jakieś perpetum... Coś jak ogrzewanie grawitacyjne.Nie wiedziałem że mogę u siebie pompe wyrzucić,to po jaką anielke ją tam wstawiali,byłby tańsze auto :D

 

A tak poważnie to nie chce mi się wierzyć że wszystko jest Ok z uszkodzoną pompą.Musi chodzić może mniej wydajnie ale musi.

 

A co do wabasto to poczekam aż się nagrzeje silnik.Bajer extra ale podwaja wartość mojego autka he he.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za super opis.

Ogrzanie kabiny nie interesuje mnie tak jak ogrzanie samego silniczka.

Pieknie - dostanie troche temperatury przy -20 to nie dostanie tak po du** na mrozie. Pilot wlacz wylacz super. Wstajemy rano... z okna CYK pilotem za 30 minut przychodzimy i silniczek cieply a i wnetrze rozmrozone.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A tak poważnie to nie chce mi się wierzyć że wszystko jest Ok z uszkodzoną pompą...

...też wydało mi się to dziwne, ale prawdziwe... pompka "bzyczy", ale nie pompuje cieczy (wirnik padł)...i zapewniam ,że silnik ma temperaturę idealną (nie grzeje się i nie spada temperatura) oraz ogrzewanie działa bez zarzutu...

Do kolegi biernus: ja również ogrzewanie założyłem ze względu na oszczędność silnika a na drugim miejscu ze względu na komfort ;)

...Niemcy obliczyli kiedyś, że jedno odpalenie "na zimno" przy temp. -18 st C to tak jakby przejechać ok. 400km... to daje obraz jak serce naszego auta dostaje po d....ie ,gdy tego urządzenia nie posiadamy...

...mając to niedbamy nawet o to ,czy mamy olej 0W40 czy 10W60 :) każdy od razu smaruje nam zimą ;)

Edytowane przez Danski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję wszystkim za podpowiedzi napewno z nich skorzystam a jutro biore sie za roabieranie pompy co prawda nie wiem od czego zacząć

ale jakoś sobie poradze ,mam taką nadzieje.jutro wieczorkiem powiem co

nawaliło napewno przyda się wam takie doświadczenie pozdro wszystkim do juterka Darek

koszt pompy to 160,00 z plastikowymi skrzydełkami hihi na następne 14 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko wiadomo po wirniku w pompie zostały tylko wspomnienia

rozleciał sie na kawałki udało mi sie wyjąć tylko 8 skrzydełek 2 gdzieś zostały jak sprawdziść czy w układzie nie ma jeszcze połamanych częsci z wirnika bo jak cos zostało to nową pompe szlag trafi moze ma ktos na to jakis patent dzieki pozdro. Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sory ze tak późno odpowiadam ale miałem awarie kompa -nie zdejmowałem głowicy ale musiałem zdjąć żaluzje ale to nie problem

Zdejmij przewody gumowe z chłodnicy i jak zdejmiesz pompe to wypłucz

kanały siłnika wodą pod ciśnieniem , i policz wszystkie skrzydełka zeby mieć pewnośc ze nic nie zostało Pozdro Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.