Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, samochód rusza dopiero od 2/3 wysokości pedału sprzęgła, czy to prawdopodobnie oznacza że już mam zużyte sprzęgło i niedługo będę musiał je wymienić, czy może po prostu wystarczy naciągnąć linkę? Zapas od momentu "brania sprzęgła" to całkowitego zdjęcia nogi z pedału jest dość mały. Nie widzi mi się wymiana sprzęgła, to kosztuje ok. 500 zł :cry:
Opublikowano
Jak pociagniesz linke a sprzeglo jest zuzyte to Ci to tylko da to ze bedzie lapalo wczesniej co nie znaczy ze bedzie OK. Bo jesli jest zuzyte to i tak bedziesz musial wymienic.
http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
Reczny + 3 bieg i probuj ruszyc - jeśli Ci sie uda i silnik nie zgasnie masz sprzegło do wymiany.
http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano

nie sadze zebyu spob na reczny mial dzilac -skoro bmw jest tylno napedowe to jak zaciagne hamulec na te wlasnie tylne kola to jak ma ruszyc..........no jak?! bo ja tu logili nie widze zadnej -jak jest gowniany reczny co przepuszcza to moze sie bedzie toczyc ale ja np. wyminilem bebny i je rusze nawet jedynka-

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Opublikowano
z tego co mi wiadomo sprzęgło w beciach regulowane jest hydraulicznie więc podciąganie linki ci nic nie da - to nie maluch ;)
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Ojej te forum powoli chyba umiera gdzie wszyscy specjalisci ??? Jak mozna toczyc watek tak dlugo i nikt nie napisze ze w BMW juz od dawien dawien dawna sprzeglo jest sterowane chydraulicznie :duh: Prosba do osob ktore sie nie znaja a chca podpowiedziec : NIE ZASMIECAJCIE FORUM. U mojego kumpla gdy sprzeglo zaczelo brac pod sam koniec przejezdzil jeszcze z 4 miesiace zanim zaczelo sie slizgac. Ale on byl pawdziwym rzeznikiem a jeszcze na dodatek kazdemu porzyczal ten samochod nawet mi :mrgreen: Wiec jak nie masz teaz pieniedzy na ten nie tani wydatek to mozesz jeszcze sobie troszke spokojnie pojezdzic.
Opublikowano

....

Jak mozna toczyc watek tak dlugo i nikt nie napisze ze w BMW juz od dawien dawien dawna sprzeglo jest sterowane chydraulicznie

 

abc e36 - :clap:

 

... co do tarczy - jak nie masz kasy to możesz nabić okładziny - Ci co regenerują robią to na prasach / nitowanie / warunek jest jeden - docisk nie może być spalony i łapki słoneczka bez uszkodzeń/ jak było palenie gum to docisk do wymiany / koszt regeneracji ok 50 - 60 zł , musisz tyklo wymienić łożysko oporowe - koszt nie wielki i przy jednej robocie -nie słuchaj że jest dobre - bo nie wytrzyma następnej tarczy - za chwile bedziesz wymieniał jeszcze raz ...

 

pewnie za gwilę rozlegną się głosy na temat regenerowanej tarczy :mrgreen: no cóż jak ktoś ma pierwsze auto , albo tylko słyszał , albo jego kolega mówił ... : chętnie się dowiem ...shock:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Nie było palenie gum, raz tylko na mokrym parkingu sprawdziłem czy da się ja postawic bokiem na moich kołach 225/45/17. Nie dało się, jedynie sobie troszkę zaapiszczały kółka :P
Opublikowano (edytowane)
Witam, samochód rusza dopiero od 2/3 wysokości pedału sprzęgła, czy to prawdopodobnie oznacza że już mam zużyte sprzęgło

 

Hydraulika sterująca sprzęgłem posiada mechanizm samoregulacji, więc pedał "biorący pod sufitem" oznacza zużyte okładziny. Jak długo to stare sprzęgło posłuży, zależy od stylu i warunków jazdy. Wbrew pozorom można z tym dość długo pojeździć...

 

W moim dawnym E30 sprzęgło "brało" praktycznie w tym samym miejscu przez 70 tys. km. Aż kiedyś podkusiło mnie poświrować na lotnisku. I po paru godzinach testów "brało" 2 cm wyżej.

 

Nie widzi mi się wymiana sprzęgła, to kosztuje ok. 500 zł :cry:

 

:hand: :hand: Niestety, ale to jest wymiana eksploatacyjna. Jedna z tych, których w starym samochodzie można się spodziewać.

 

Kupiłeś psa, to czasem musisz go zaprowadzić do weterynarza :wink:

 

Na pocieszenie, sprzęgła do 4-cylindrowych silników BMW są relatywnie niedrogie, nawet w porównaniu do innych, bardziej popularnych marek.

 

Sprzęgło do "japońskiego Trabanta", czyli Suzuki Swifta 1.0 kosztuje prawie 1000 PLN, a przy tym należy do słabszych elementów tego toczydełka. :|

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
... może docisk bedzie OK , ale jak padnie to i tak trzeba rozebrać i zobaczyć - na mechaniżmie tarczy są takie sprężynki - to amortyzatorki drgań skrętnych - tam też trzeba zobaczyć czy nie mają luzów i nie są popękane / zawsze możesz szukać używki ale trzeba zwrócić na to uwagę / po wymianie tarczy pamiętaj że ona się musi dopasować do koła zamachowego i docisku - jak klocki do tarcz - trzeba ją na początku traktować normalnie i po ludzku - zadnych innych zaleceń - i jeszce jednio - dobrze odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła - ono pracuje na tym samym zbiorniczku co ukł. hamulcowy - pobiera z wyższego poziomu - co w przypadku uszkodzenia sprzęgła pozostawia jeszcze poziom płynu dla hamulców ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
... może docisk bedzie OK , ale jak padnie to i tak trzeba rozebrać i zobaczyć - na mechaniżmie tarczy są takie sprężynki - to amortyzatorki drgań skrętnych

 

...i dlatego nie warto dożynać sprzęgła do końca, aż samochód przestanie jechać. Permamentny poślizg niszczy tarczę dociskową.

 

Po pierwszych objawach ślizgania, przy wysokobiorącym pedale, samochód powinien natychmiast wylądować na wymianę sprzęgła.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.