Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie do Was.

Co byście polecili. Jakich firm (ew. jakie konkretnie modele) głośniki, wzmacniacz, subwoofer, zwrotnice, kable, kondensator, procesor etc. Chciałbym zrobić sobie porządnie nagłośnienie, nie typu "umc, umc, umc" ;) ale takie żeby dźwięk był jak najczystszy a jeśli by była taka potrzeba to by powerem porządniej "pociągnął" :) Zaznaczam iż nie wchodzi w grę wymiana fabrycznej jednostki - navi proffesional MK4.

Za wszelkie sugestie wielkie dzięki

Niech moc (BMW) będzie z Wami :)


Szymon

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Powiedzmy, że masz trochę pieniędzy (jakieś 3 tysiące), które chcesz zainwestować więc bierz pod uwagę:

 

1. wygłuszenie wszystkich miejsc fabrycznych (zakładam, że nie chcesz zakładać żadnych paneli głośnikowych etc.) - więc maty bitumiczne i tyle - im więcej tym lepiej - nie wiem jak w e39 ale ogólnie warto wykleić nie tylko te miejsca gdzie są głośniki.

2. kable - polecam jakieś konstrukcje typu solid core - np. dnm reson (cena ok. 40 zł za metr - wygląda nieciekawie, ale gra miodzio), oczywiście zaraz ktoś powie po co wyrzucać kasę na kable i takie tam ... Z tańszych polecam kabelki firmy Monitor (trochę rozjaśnione brzmienie, jakieś 20 zł za metr).

3. głośniki, żadnych sprzętów z allegro etc. - polecam skandynawskie produkty np. tańsze modele Vify albo Scanspeaków - brzmią naturalnie i żadnego umc, umc., może jakieś Morele albo Focale (Jasne - możesz kupić sobie jakieś JBL, Infinity, Herce i tak dalej) - zależy czego oczekujesz i czego głównie słuchasz - Skandynawia jest uniwersalna.

4. wzmacniacz - najpierw spróbowałbym bez niego, może być dobrze. Jeżeli już zdecydujesz się na zakup to produkty poniżej 500 złotych możesz wykluczyć. Odradzam wszelkie boszmany, tanie blałpunkty, tanie magnaty etc. Warto się zainteresować - ze znanych firm: JLAudio, Rockfordami, Nakamichi, jakiś lepszy Helix też nie będzie zły.

5. kondensator - nie mam zielonego pojęcia które mogą być najlepsze - z tego co mi wiadomo jego pojemność koło 1F.

6. sub - a jesteś pewien, że jest Ci potrzebny? Dobre głośniki i porządne wytłumienie powinny zapewnić efekt lepszy niż niejeden sub z średniej półki.

7. procesory etc. - osobiście uważam za zbędne.

8. zasilanie!!! - bezpośrednio za akumulatora nawet jeżeli masz tylko fabryczne radio.

 

To mniej więcej tyle - najlepiej przejdź się do dobrego sklepu ze sprzętem audio dla domu i posłuchaj, określ jaki rodzaj brzmienia Ci się podoba. Nie wiem w jakim stanie masz fabryczne audio w samochodzie, zakładam że w dobrym więc licz się z tym, że drastyczną poprawę brzmienia uzyskasz dużym nakładem kosztów niestety. Podstawowa zasada jest taka: Żadnych półśrodków.

Opublikowano

dj, dzięki za pomoc :) na pewno wezmę pod uwagę Twoje uwagi.

A co powiesz na sprzęt Kicker-a ? bo mam okazję kupić ...

Niech moc (BMW) będzie z Wami :)


Szymon

Opublikowano
Wiesz, ja osobiście nie preferuję brzmienia amerykańskiego, czyli dużej efektywności, wielkich mocy, tektonicznego basu i raczej przyciemnionego przekazu. Niektórzy to lubią. To jest tak jakby porównać sprzęt HarmanaKardona z produkcjami brytyjskimi z podobnego zakresu cenowego (np. NAD) - zupełnie inna bajka. Pieniądze porównywalne, jeżeli masz okazję kupić taniej to czemu nie. Pozdrawiam. Chętnie się dowiem co wybrałeś.
Opublikowano
Risto, jak najbardziej masz rację. Ale w tym przypadku właśnie sprzęty są porównywalnej jakości - pamiętaj, że po osiągnięciu pewnego pułapu cenowego różnice są bardzo subtelne i raczej odnoszą się do typu brzmienia a nie jego jakości czy też wykonania. Pozdrawiam.
Opublikowano
Wiesz, ja osobiście nie preferuję brzmienia amerykańskiego, czyli dużej efektywności, wielkich mocy, tektonicznego basu i raczej przyciemnionego przekazu. Niektórzy to lubią. To jest tak jakby porównać sprzęt HarmanaKardona z produkcjami brytyjskimi z podobnego zakresu cenowego (np. NAD) - zupełnie inna bajka. Pieniądze porównywalne, jeżeli masz okazję kupić taniej to czemu nie. Pozdrawiam. Chętnie się dowiem co wybrałeś.

 

dokładnie , H/K to zupełnie inna jakość dżwięku niż europejskie odpowiedniki - mogę tylko dodać od siebie na podstawie sprzętu A/V jaki posiadam w domu - ja polubiłem ten dżwięk ale nie w BMW e46 - tu jest kicha :mad2:

Opublikowano
no tak. Tylko kazdy ma inne ucho i inne oczekiwania co do dzwieku. Dlatego wole najpierw wiedziec czego bedzie sluchal i ile pieniedzy na to chce przeznaczyc. wtedy jest latiwj cos wybrac.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

Moze to taki maly OT ale,

 

Moim zdaniem nie oplaca sie inwestowac ogromnych pieniedzy w sprzet CA (a tym bardziej juz jakichs kosmicznych sum na np kable) poniewaz nie zapominajmy o tym ze to tylko samochod.. Odglosu silnika nie wyciszymy ;)

 

Nie chodzi mi oczywiscie o to zeby kupic sprzet bazarowy i "jazda", ale mysle ze wydawanie na sprzet CA (bez radioodtwarzacza) wiecej jak 3tys zl to juz tylko kwestia popisania sie nim ..

Opublikowano
No to chyba niestety nie sluchales porzadnie naglosnionego auta. I niestety rzadko udaje sie to zrobic za 3 kzl. Tyle czesto kosztuje wzmacniacz lub system glosnikow przednich... Ale nikt nikogo pistoletem do niczego nie zmusza.

 

Witek.

Masz rację, porządny sprzęt kosztuje sporo kasy, a poza tym porządnie i prawidłowo nagłośniony samochód to bajka :) człowiek się może poczuć jak w sali koncertowej ;) :)

No a suma którą się wyda na sprzęt jest nieograniczona ;) każdy robi na tyle na ile go stać :) a 3 kafle, to można wydać na sam "piecyk" ;)

 

Pozdrawiam

Niech moc (BMW) będzie z Wami :)


Szymon

Opublikowano
Wiesz, ja osobiście nie preferuję brzmienia amerykańskiego, czyli dużej efektywności, wielkich mocy, tektonicznego basu i raczej przyciemnionego przekazu. Niektórzy to lubią. To jest tak jakby porównać sprzęt HarmanaKardona z produkcjami brytyjskimi z podobnego zakresu cenowego (np. NAD) - zupełnie inna bajka. Pieniądze porównywalne, jeżeli masz okazję kupić taniej to czemu nie. Pozdrawiam. Chętnie się dowiem co wybrałeś.

 

Dj.

Mam rozumieć iż nie polecasz sprzętu " made in USA " :?: :think:

Za kilka dni mam oglądać ten sprzęt, posłucham to się zastanowię nad kupnem, a później Ci powiem jak to "wygląda" ;)

Niech moc (BMW) będzie z Wami :)


Szymon

Opublikowano
Szymbr: Nie powiedziałem, że nie polecam sprzętu "made in USA". Pisałem o np JL Audio (chyba są ze Stanów). Ja po prostu nie preferuje brzmienia amerykańskiego, które wydaje mi się zbyt konturowe - odstające od neutralności. Moje, powtórze - tylko moje wrażenie jest takie, że amerykański sprzęt CA jest robiony trochę po to żeby jednak narobić "łubudu". A może ja po prostu nie lubię subwooferów i niskich tonów :worried: ? Parafrazując: posłuchaj a znajdziesz. Pozdrawiam.
Opublikowano

witam !! a co powiecie na takie cos w e36 320 coupe ???http://allegro.pl/item144640126_subwoofer_infinity_ref_1250w_nowy_vat_polska_gw.html

 

czy ktos sie orjetuje jak taki sprzet sie sprawuje bo zastanawiam sie jeszcze nad JL audio ?? :twisted:

Opublikowano

Witam. Znalazłem ciekawy tekst nt. mocy głośników, który na pewno wyjaśni wielu z nas dlaczego producenci wypisują różne niewiarygodne wartości mocy maksymalnej w parametrach:

 

"Parametr mocy jest bardzo względny i zależny od wielu czynników. Producenci nauczyli się nim manipulować do granic możliwości. Dla mnie jest to najmniej znaczący parametr który ma niewiele wspólnego z jakością samego głośnika. Na ten temat krąży wiele nieprawdziwych mitów. Jednym z nich jest przekonanie, że kolumny powinny mieć moc dwukrotnie większą od mocy wzmacniacza. A prawdą jest że prawie każdą kolumnę można uszkodzić każdym wzmacniaczem. I zależy to tylko od nas samych, bo to my decydujemy o mocy dostarczonej do kolumny, poprzez regulację wzmocnienia wzmacniacza. Od naszego słuchu zależy regulacja głośności i trzeba zawsze zwracać uwagę na pojawiające się zniekształcenia dźwięku, spowodowane przesterowaniem wzmacniacza bądź kolumny. Najłatwiejszym sposobem uszkodzenia głośnika wysokotonowego jest podbicie basu i sopranu we wzmacniaczu. Często stosowane w celu rzekomego polepszenia jakości dźwięku. A moc głośnika wysokotonowego ze względu na jego małe wymiary jest nawet 100-krotnie mniejsza od mocy całej kolumny. Dlatego tak łatwo jest go uszkodzić. Moc zespołu głośnikowego nie jest sumą mocy poszczególnych głośników, choć suma ta może być jej równa. Jest kilka parametrów mocy, najczęściej używanymi są: moc znamionowa moc, muzyczna i moc impulsowa. Najważniejszą do porównań jest moc znamionowa, która określa maksymalną moc ciągłą dostarczoną do głośnika (kolumny) która nie spowoduje jego uszkodzenia. Moc tą mierzy się przy specjalnym sygnale testowym. Przez co wyznacza się moc najsłabszego głośnika zastosowanego w danej kolumnie. Z uwagi na to, że największe moce są przekazywane w zakresie tonów niskich to moc kolumny wyznacza głośnik niskotonowy. A wytrzymałość głośnika wysokotonowego praktycznie wyznacza jego zwrotnica. Ponieważ dla sygnałów muzycznych przyjęło się, że moc przekazywana spada ze wzrostem częstotliwości ok.2razy na oktawę (3dB/okt.). To głośnik wysokotonowy nie musi mieć tak dużej mocy co niskotonowy stąd jego moc określa pasmo jego działania. Moc dostarczona zależy również od danego materiału muzycznego a także stopnia podbicia niektórych częstotliwości. Moc muzyczna mówi nam o mocy którą można dostarczyć do kolumny przez pewien określony czas. Ponieważ zależy ona od tego właśnie czasu stąd dowolnie można manipulować tym parametrem. Natomiast moc impulsowa (maksymalna - dj) mierzona jest przy dostarczeniu do głośnika krótkiego impulsu (czasem jest to czas około tysięcznej sekundy - dj), który nie spowoduje jego uszkodzenia jednak nie ma wiele wspólnego z jego prawidłowym działaniem. Dla przykładu głośnik o mocy znamionowej równej 100W może mieć moc muzyczną rzędu 300W a impulsową dochodzącą do 500 a nawet 1000W."

 

poniżej cały tekst:

 

http://www.sciaga.pl/tekst/53755-54-glosnik

 

a tu jeszcze coś ciekawszego:

 

http://www.audio.com.pl/archiwum/Efektywnosc.php

 

pozdrawiam.

Opublikowano
a wiec patrzcie nie na moc na pudelku czcionka 20cm tylko na moc nominalna lub znamionowa lub sinusoidalna lub poprostu RMS. Reszta nas nie interesuje zbytnio. Chodzi o moc. Zakres czestotliwosci jest w tym wazny jak i skutecznosc tego glosnika. Niestety przez przesterowania wzmaka mozna nawet glosnik niskotonowy spalic. Niesttey mialem taki przypadek na wzmacniaczu MAGNAT z ktorym mialem cyrki nie z tej ziemi. Nie polecam tej firmy:/

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
Trzeba pamiętać również o tym, że podpinając głośniki o zbyt dużej mocy do odtwarzaczy samochodowych, nawet tych posiadających MOSFETy (moim zdaniem przeceniane), można tak obciążyć końcówki wzmacniacza, że będą ulegały przyspieszonemu zużyciu, w skrajnych przypadkach mogą ulec przepaleniu.
Opublikowano

1250W.. nie bede tego komentowal ;/

 

:hand: nie chodzi mi o te 1250 w tylko ogolnie o ten glosnik bo wiem ze to co jest napisane to bajki chodzi mi o reszte parametrow itd... :twisted:

Opublikowano
nie slyszalem tego suba nigdy w zyciu ale widze ze jest dosc tani wraz ze skrzynia. Powiem ci ze jesli nigdy nie miales sprzetu dorbego w aucie to zagra to dla ciebie rewelacyjnie. A w srod takich ktorzy slyszeli cos tam juz to bedzie srednie. Do tego suba bedziesz potrzebowal konkretny wzmak zeby go zasilic. Jesli nie kupisz takiego o mocy RMS min 250W to szkoda marnowac kase na suba bo i tak z niego nie wyciagniesz wszystkiego. Ja mam dwa ES250 w bagazniku i dla mnie nie gra to juz tak jak kiedys. Teraz przydalby sie jeszcz jeden piecyk taki jak mam i zamiast ES250 - ES300 *2!! Ale czeka mnie wymiana przodu, a to mi wystarcza. W koncu nie robie tego dla ludzi tylko dla siebie. Gra to solidnie jak dla mnie.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
...zależy to tylko od nas samych, bo to my decydujemy o mocy dostarczonej do kolumny, poprzez regulację wzmocnienia wzmacniacza.

Studiuje elektrotechnike i z takim pojeciem się nigdy nie spotkałem :lol:

Chyba chodzi o rezystancję wzmacniacza - wiekszy prad (prawie to samo co moc w tym przypadku) uzyskuje sie gdy na dane napiecie damy wiekszy opor :8)

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.