Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Rozglądam się właśnie za używanym G31 w 530d. W niektórych ogłoszeniach sprzedający zamieścili dane pozwalające zerknąć do CEPiK-u i wyciągnąć raport o danych i historii pojazdu, z czego chętnie korzystam. Patrząc na dane tam zamieszczone zwróciłem uwagę, że niemal każde auto, które sprawdzam ma inne dane dotyczące rodzaju napędu i normy EURO.

Teoretycznie G30/31 VFL w dieslu powinien być zarejestrowany jako 100% spalinowy z normą EURO 6 (chyba że jest to późna wersja, wtedy z kodem 1CE jako MHEV). Z kolei LCI już miały fabrycznie mild hybrid i EURO 6D, więc takich danych bym się spodziewał. Niestety widziałem już różne kombinacje:

  • LCI zarejestrowana jako 100% diesel (bez MHEV) na EURO 6 AP.
  • LCI zarejestrowana jako MHEV na EURO 5.
  • VFL z 2020r zarejestrowana jako 100% diesel na EURO 6 DG (jest 1CE na liście wyposażenia).

Skąd wynikają te różnice?

Niby pierdoła, ale zaczyna się robić gęsto w sprawie SCT w niektórych miastach i dobrze byłoby mieć właściwe dane w papierach, żeby nie było nieprzyjemności.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, KrissN napisał(a):
  • LCI zarejestrowana jako MHEV na EURO 5.
  •  

Może zależy od rynku.

 

Generalnie w CEPIK jest burdel a częściowo go sami zrobili, jak pewnego dnia odgórnie wielu osobą zmienili właśnie norme EURO. Jak będzie źle, przy rejestracji/przeglądzie to wyprostujesz. Potrzebujesz świadectwo homologacji. Jak sprzedający je zjadł, to ASO wyda duplikat.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ogólnie potwierdzam, że burdel.

f31 320d 2018 - Na początku miałem wpisane euro 5, nic nie robiłem nic nie zgłaszałem - teraz jest euro 6 (czyli poprawnie).

Mamy jeszcze corsę która powinna mieć wpisane euro 4 a ma euro3 - Opel za wydanie świadectwa życzy sobie 500zł netto i tu uwaga - cytat z odpowiedzi jaką dostałem

"Dodatkowo uprzejmie informuję, że dokumentacja dla pojazdów starszych niż 2010 rok może nie być już dostępna. Aby się upewnić uprzejmie proszę o kontakt z ASO."

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam w rodzinie zarejestrowanego diesla ktore według cepiku jest benzyna. Po pierwsze bledy ludzkie a po drugie niewiedza.  

Opublikowano
2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Jak będzie źle, przy rejestracji/przeglądzie to wyprostujesz. Potrzebujesz świadectwo homologacji. Jak sprzedający je zjadł, to ASO wyda duplikat.

Czy ta procedura dotyczy również kwestii rejestracji jako MHEV w przypadku, kiedy auto posiada instalację mild hybrid, a obecnie zarejestrowane jest jako 100% spalinowe? Niby dzisiaj nikogo to nie obchodzi, ale ekomafia się rozpycha i kto wie, czy za jakiś czas nie będzie to ważne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko mozna wyprostowac jak masz odpowiednie dokumenty w tym przypadku homologacje samochodu. 

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja w f10 robiłem aktualizacje normy euro. Trzeba napisać do BMW Polska maila z prośbą o wystawienie oświadczenia o spełnianiu normy emisji spalin. Potem z oświadczeniem i dowodem rejestracyjnym do wydziału komunikacji i za free wstawia pieczątkę i wpiszą normę spalin w dowód i w cepik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.