Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z czujnikiem na listwie CR, BMW e39 530d 2000rok
Auto miało wymieniony czujnik na pompie wtryskowej na nowy z boscha po takich samych numerach, następnie stary czujnik na listwie jak i pare innych używek nie dawało rady wyskakiwał błąd czujnika w rampie(na listwie CR) i auto działało w trybie awaryjnym. Po zamontowaniu zamiennika czujnika Magneti Marelli auto odzyskało moc ale czujnik sie pocił. Dlugo nie myslac zamowilem oryginal BMW OE po numerze VIN, dzisiaj dzwoni mi mechanik, że poskładał wszystko wedle schematu z wszystkimi uszczelkami, cyplami i auto dalej jest w trybie awaryjnym i nie da sie skasować błędu. Gdzie mogę szukać przyczyny?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli chodzi o czujnik na listwie to zwykle jest problem z wtyczką, a nie z czujnikiem, ale podłącz INPA i podaj numer tego błędu i jakie były objawy w pracy silnika przed naprawą.

Opublikowano (edytowane)

0190 kod bledu

generalnie auto przed cala awaria jezdzilo fajnie, po prostu przy 120 wyrwalo cypel z czujnika na pompie, auto zgaslo i wywalilo blad fuel injection system potem sie okazalo ze przetopilo wiazke idaca do sterownika 

Edytowane przez msy414
  • Moderatorzy
Opublikowano

P0190 to jest domyślam się błąd z jakiegoś skanera typu Delphi. Nie używa się tego do BMW, szczególnie tych starych, bo pokazuje bzdury i "prowadzi w maliny". INPA, ewentualnie ISTA, ale INPA tu wystarczy i zacząć od błędów w DDE i sprawdzenie ciśnienia wstępnego i ciśnienia CR. Poza tym jeśli nie masz odpowiedniego ciśnienia na szynie CR to nie oznacza, że jest problem z czujnikiem ciśnienia tylko z ciśnieniem paliwa.

9 minut temu, msy414 napisał(a):

wyrwalo cypel z czujnika na pompie

Nie rozumiem o czym piszesz, nie wiem jaki cypel wyrwało i co tam się mogło stać, że coś wyrwało. Na pompie CR nie ma czujnika tylko regulator ciśnienia. 

11 minut temu, msy414 napisał(a):

potem sie okazalo ze przetopilo wiazke idaca do sterownika 

Jeśli masz popalone jakieś kable; nie wiem które, to może być jest już uszkodzony jakiś moduł. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

To powinien wiedzieć mechanik co tam zrobił i dlaczego nadal nie "działa". Albo diagnozuje i naprawia mechanik, albo diagnozujesz sam z pomocą użytkowników forum i naprawiasz sam, bo wtedy wiesz co zrobiłeś. Jeśli masz robić za pośrednika między forum, a mechanikiem, który coś wymienił, ale nie wie dlaczego auto nie współpracuje to chyba przyznasz, że to trochę bez sensu 🙄

Podstawa naprawy to diagnostyka - odczyt błędów i parametrów pracy i tutaj potrzebna jest INPA. Naprawa metodą Macajewa tylko dokłada kolejnych zmiennych do całości obrazu.

Zatem na początek INPA, odczyt błędów, ciśnienia wstępnego i ciśnienia na listwie CR na postoju, ewentualnie jeszcze korekty. To jest podstawa diagnostyki problemów w pracy M57.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłącz oba czujniki na zmianę do wtyczki nie wkręcając w listwę cr i odczytaj ciśnienie, można się zdziwić jakie parametry pokazują nowe czujniki.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.