Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry. Mam takie e39 z silnikiem M47 rok 2001 które służy jako drugi samochód. Ostatnio stało 2 tygodnie, przestawiłem je żeby skosić trawę, gdy chciałem odstawić z powrotem to słabe aku i nie odpaliła. Stała z górki to spróbowałem na zapych, nie raz już tak robiłem. Niestety nie zadziałało, zapchałem kawałek dalej, naładowałem akumulator i kręci, nie odpala. Wyczytałem że rozkodował się ews, inpa pokazała błąd na DDE 66 steuergerat. Próbowałem połączyć go inpą ale dalej nie odpalał więc spróbowałem Disem v57 z nakładką programowania z v44, opcja programming/ews - dde connection czy coś takiego. Wyskoczył błąd i od tego momentu nie mogę połączyć się z EWS, bład no connection to unit(wcześniej inpa normalnie wchodziłą w ews). Z myślą że moje nieumiejętne zabawy z disem uszkodziły ews kupiłem inny razem z sterownikiem silnika i kluczykiem, niestety mój moduł to ews  4.3 a kupiłem ews3, nie wiem czy to ma znaczenie, reszta rzeczy się zgadza. Po podłączeniu wszystkiego wciąż nie można się połączyć z ews. Możliwe że uszkodził się jakiś kabel albo bezpiecznik ? Może ktoś ma schematy elektryczne do tego połączenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź bezpieczniki F14 i F67 w schowku.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Mam problem ze znalezieniem bezpiecznika f67, moje bezpieczniki w schowku kończą się na numerze 45, teoretycznie mam f67 w bagażniku ale to miejsce jest puste.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podałem dla e46. Dla E39 F12 i F37. Zobacz też czy masz na nich napięcie, oczywiście na włączonym zapłonie. We wtyku od EWS jest to pin 10 i 11.

Edytowane przez szumrak
  • Dziękuję 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dużo czasu tam nie zaglądałem, urlop itd, dzisiaj sprawdziłem, bezpieczniki całe, wymieniłem profilaktycznie na nowe, napięcie jest w obu miejscach. Nie mam pojęcia co jeszcze sprawdzić, chyba da się cały kbus sprawdzić w schowku ale czy coś się tam mogło zepsuć od nieudanego kodowania w dis ? 

Opublikowano

Mam jakiś postęp, porozpinalem wszystkie bezpieczniki, wtyczki od Dde, bezpieczniki w komorze silnika i udało mi się połączyć z Ews, niestety dalej nie odpala, kręci już słabo więc podłączam prostownik, jedyny błąd jaki się pojawił to w Ews 15 power on reset, ale auto nie odpaliło. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Próbuj robić dalej synchro, jak masz tam więcej jak jedna opcję to próbuj obie aż przejdzie. Najpierw sprawdź bezpieczniki obok DDE w takim klocku.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.