Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry. Mam takie e39 z silnikiem M47 rok 2001 które służy jako drugi samochód. Ostatnio stało 2 tygodnie, przestawiłem je żeby skosić trawę, gdy chciałem odstawić z powrotem to słabe aku i nie odpaliła. Stała z górki to spróbowałem na zapych, nie raz już tak robiłem. Niestety nie zadziałało, zapchałem kawałek dalej, naładowałem akumulator i kręci, nie odpala. Wyczytałem że rozkodował się ews, inpa pokazała błąd na DDE 66 steuergerat. Próbowałem połączyć go inpą ale dalej nie odpalał więc spróbowałem Disem v57 z nakładką programowania z v44, opcja programming/ews - dde connection czy coś takiego. Wyskoczył błąd i od tego momentu nie mogę połączyć się z EWS, bład no connection to unit(wcześniej inpa normalnie wchodziłą w ews). Z myślą że moje nieumiejętne zabawy z disem uszkodziły ews kupiłem inny razem z sterownikiem silnika i kluczykiem, niestety mój moduł to ews  4.3 a kupiłem ews3, nie wiem czy to ma znaczenie, reszta rzeczy się zgadza. Po podłączeniu wszystkiego wciąż nie można się połączyć z ews. Możliwe że uszkodził się jakiś kabel albo bezpiecznik ? Może ktoś ma schematy elektryczne do tego połączenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź bezpieczniki F14 i F67 w schowku.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Mam problem ze znalezieniem bezpiecznika f67, moje bezpieczniki w schowku kończą się na numerze 45, teoretycznie mam f67 w bagażniku ale to miejsce jest puste.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podałem dla e46. Dla E39 F12 i F37. Zobacz też czy masz na nich napięcie, oczywiście na włączonym zapłonie. We wtyku od EWS jest to pin 10 i 11.

Edytowane przez szumrak
  • Dziękuję 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dużo czasu tam nie zaglądałem, urlop itd, dzisiaj sprawdziłem, bezpieczniki całe, wymieniłem profilaktycznie na nowe, napięcie jest w obu miejscach. Nie mam pojęcia co jeszcze sprawdzić, chyba da się cały kbus sprawdzić w schowku ale czy coś się tam mogło zepsuć od nieudanego kodowania w dis ? 

Opublikowano

Mam jakiś postęp, porozpinalem wszystkie bezpieczniki, wtyczki od Dde, bezpieczniki w komorze silnika i udało mi się połączyć z Ews, niestety dalej nie odpala, kręci już słabo więc podłączam prostownik, jedyny błąd jaki się pojawił to w Ews 15 power on reset, ale auto nie odpaliło. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Próbuj robić dalej synchro, jak masz tam więcej jak jedna opcję to próbuj obie aż przejdzie. Najpierw sprawdź bezpieczniki obok DDE w takim klocku.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Bezpieczniki sprawdziłem, synchro przechodzi za każdym razem ale wciąż nie odpala, wciąż żadnych błędów. Zacząłem się zastanawiać nad czymś zupełnie innym, może zbiegiem okoliczności padła pompa vp44 albo coś jeszcze innego. Czy można w m47 sprawdzić ciśnienie paliwa przez obd ? Znalazłem tylko dawkę która podała 59 przy rozruchu. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
10 godzin temu, Zyziecki napisał(a):

wciąż nie odpala, wciąż żadnych błędów

Również w DDE nie ma błędów ?

10 godzin temu, Zyziecki napisał(a):

Czy można w m47 sprawdzić ciśnienie paliwa przez obd ?

To przecież sam zobaczysz co tam jest w zakładkach. Z tego co mi się wydaje to wysokie ciśnienie jest, ale wstępnego nie ma. Jest taka możliwość, że pompa wstępna nie daje odpowiedniego ciśnienia i wtedy vp44 nie wytworzy tyle co potrzeba, albo faktycznie jest problem z samą vp44. 

Opublikowano

Nie ma błędów ani w DDE ani w EWS, przez zakładki przeleciałem i nie znalazłem ciśnienia paliwa w Inpie, może w DIS coś takiego jest ale szukałem i nie znalazłem. Planuję sprawdzić czy odpali na plaku, jeżeli tak to wina będzie po stronie pompy mam racje ? 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Powinieneś mieć podobne parametry jak tutaj:

 

9 minut temu, Zyziecki napisał(a):

Planuję sprawdzić czy odpali na plaku

Jak odpali na plaku i będzie chodził to znaczy, że brakuje odpowiednio wysokiego ciśnienia na pompie w momencie rozruchu czyli problem z vp44 lub niedostateczne ciśnienie wstępne - pompa w baku. Jeśli odpali na plaku, ale nie będzie chodził to znaczy, że brak paliwa w ogóle czyli to co powyżej lub EWS.

Opublikowano

Na plaku odpalił ale zaraz gaśnie jak przestanę psikać, popuściłem jeszcze śruby od wtrysków i paliwo leci. Niestety te dane co na filmie są dla m47n, mój tej zakładki nie ma.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pokaż co masz w INPA w zakładce Analog. 

Nie znam się kompletnie na silnikach ze zwykłą pompą więc mogę tylko zgadywać. Napisz do @maniek21112, on będzie wiedział gdzie szukać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.