Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To czekamy, bo sam ciekawy jestem, serwo niby nie jakieś skomplikowane urządzenie, ale taka usterka może wystąpić. Mała prędkość, małe obroty mogą znowu wskazywać na pompę. 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
21 minut temu, piotr520 napisał(a):

małe obroty mogą znowu wskazywać na pompę

Takie właśnie mogą być objawy uszkodzonej pompy, że na jałowych obrotach brakuje wydajności tyle, że u mnie ta usterka jest losowa.

https://www.youtube.com/watch?v=yIbqxthA0mY

Niestety autor filmu nic mi nie odpisał pod komentarzem. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pompa wakum jest uszkodzona. Po przełożeniu problem występuje teraz w drugim aucie. Tak jakby brakowało jej wydajności i tuż po odpaleniu potrzeba czasu, żeby wytworzyć podciśnienie, bo jak ruszyłem od razu to faktycznie czuć pod stopą, że nie ma czym hamować przez chwilę. Nie jest to za każdym razem, ale nawet podczas jazdy mam wrażenie, że wspomaganie jest teraz słabsze. Chyba zaryzykuję i kupię jakiś najtańszy śmietnik, wyczyszczę i zmierzę czy się nadaje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko kup od kogoś kto ma cały silnik na części a nie od kogoś kto ma tylko pompę vaku wystawioną bo akurat u siebie wymienił na nową i starą sprzedaje 😉

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zrobiłem doktorat z tych pomp, może komuś się przyda, choć m57 pojawia się na forum coraz rzadziej. 

Niestety nowe w zamienniku już niedostępne, a oryginał za drogi. Najbardziej zbliżona jest pompa od silnika M57N (M47N) 11667795142. Od silnika xxN2 już nie będzie pasować za względu na dłuższe sprzęgło kłowe. Powierzchnia czołowa musi być na równi z korpusem, te nowsze głębiej wchodzą w głowicę.

sprzgokowe.thumb.jpg.dd7fcf3b9c23dd2828719551d3dece26.jpg

Druga różnica - umieszczenie portu ssącego w E39 jest poniżej śruby, a potem przeniesiono je powyżej i "dziubek" skierowany jest w dół. Nie zmienia to nic jeśli chodzi o montaż.

IMG_20250804_104303.thumb.jpg.f74c669cb34f260284b909eecb0de31e.jpg

Zatem kupiłem taką używkę od E60 M57N za 60zł. Niestety wszystko się zgadza poza dolnym mocowaniem. Przedlift E39 miał pompę z żebrowanym deklem i do niej była zaprojektowana głowica. W polifcie zmieniono pompę (gładki dekiel) i lewe mocowanie jest w innym miejscu, ale głowica została ta sama. Dlatego dołożony jest dodatkowy uchwyt - trójkątna 3 mm blaszka i o ile miejsce mocowania pasuje do tej blaszki to pompa od E39 ma podcięcie w tym miejscu na grubość uchwytu więc ta co kupiłem odstaje na grubości. W  E60 i późniejszych już nie ma tej blaszki i miejsce przykręcenia w głowicy jest przeniesione tam gdzie potrzeba.

IMG_20250801_135251.thumb.jpg.42b593eac0ff4d319d712cccbf58489e.jpg

Rozebrałem uszkodzoną pompę, widać, że jest mocno zużyta. Dekiel jest wypracowany, ma wyraźne "chmury" po obwodzie natomiast niepokoją mnie liczne rysy. Nie wiem czy coś zostało zassane, czy to zanieczyszczenia z układu olejowego ?

kopiaIMG_20250726_124532.thumb.jpg.c578edf239dfed78381a39a9e8cfa77a.jpg

Pompa od E60 była w środku w lepszym stanie. Więc przełożyłem dekiel i łopatki.

E60.thumb.jpg.941dfd0bdc025e0cd22dd9cb8de8a52b.jpg

Operacja pomogła na tyle, że podciśnienie wzrosło z 55 na 63. Wyczyściłem jeszcze zawór zwrotny, który jest w plastikowym dziubku. Przy wyciąganiu tego ala sitka trzeba uważać, żeby nie połamać. W środku jest zaworek z elastomeru, u mnie był zaklejony drobnym pyłem od strony ssącej. Można trochę naciągnąć sprężynkę. Wszelkie naprawy proponuję zacząć od tego zaworka zanim wymienicie pompę. W szczególności w przypadku gdy wskazówka manometru drga w szerokim zakresie. Zresztą na manometrze jest podpowiedź, że taka usterka jest spowodowana słabą sprężyną zaworu, a na YT są filmy gdzie ludzie od razu wymieniają całą pompę 🤦

 

IMG_20250804_104928.thumb.jpg.4c8f86bb7fbe0f0c4a6def9fda90940b.jpg

Po czyszczeniu zaworka podciśnienie jest teraz lepsze niż w drugiej pompie. Testy w toku 🙂 

naprawiony-pokrywazE60.thumb.jpg.3833aca87636502d7fbcac120f7801f1.jpg

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ale teraz podciśnienie eleganckie.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.