Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Czy macie jakieś doświadczenia z zamiennikami DPF? Do auta jak w temacie

Konkretnie mam na oku NTY-BM-007

Nie oczekuje że wytrzyma te ~250kkm jak oryginał, ale mój już ma chyba powoli dość – prany był najpierw jakieś 3 lata temu, ciśnienia i interwały od razu bardzo spadły/wzrosły, ostatnio znowu rok temu, po praniu nie było tak dobrze jak za pierwszym razem, no i dość szybko obserwuje że z ciśnieniami nie jest a dobrze i czuć że auto ma gorzej z niskich obrotów i spalanie wzrasta

Miedzy wypaleniami 250-350km jeżdżąc na miejscu, 700+ w trasie wiec teoretycznie dobrze, ale ciśnienie od prazu po wypalaniu na wolnych 5-8hpa, a po 100km już 18-21 i podczas delikatnego przyspieszania już 70-130hpa, więc o wiele więcej niż powinno być i było.

Pozbycie się DPfa nie wchodzi w grę, egr na miejscu, wtryski sprawdzone, małe turbo nowe(nie regenerowane), generalnie wszystko z silnikiem super/zrobione, ale nie pomagają mu dość krótkie odcinki które robię (9km) .Przebieg 285kkm

Opublikowano

Jak tak dpf Ci się zapycha, to może wtryski przylewają? Nie słyszysz stukania na zimnym pod obciążeniem?

Opublikowano (edytowane)

Tak, trochę słyszę, przez kilkanaście metrów od ruszenia - sprawdzane były i od razu czyszczone w miejscu gdzie gość zna się na rzeczy, przetrenowane już na innych rodzinnych autach+ ciężarówkach . Wg. niego są jeszcze ok.

Ale ewidentnie jest gorzej po drugim czyszczeniu DPF - wydruki z maszyny podobne, ale czytałem gdzieś kiedyś że samo czyszczenie DPF jednak skraca jego żywotność, wypłukuje któryś z pierwiastków z monolitu i jest już nie to co pierwotnie.

Brat w fordowskim 2.2 zauważył to samo - drugie pranie dpfa i umarł całkiem po 1,5 roku

Edytowane przez Killme
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja czytałem, że DPFy są dożywotnie, nawet prane. To co pada i prowadzi do zapchania DPFa i innych problemów to zawsze inne komponenty, z tym że jedyne co widać to zapchany DPF, a lejące wtryski, turbo, itp - zazwyaczj nawet nie są brane pod uwagę. 

Sam prałem DPFa w moim M57 przy 280 tysi i dociągnął do 400. A prany był dlatego, że termostaty i przepustnica były do wymiany przy zakupie i nie wypalał się od dłuższego czasu, po wymianie i kulku normalnych wypalaniach padła decyzja o praniu i wszystko wróciło do normy, do czasu aż turbina zaczęła lać w dolot i znowu zaczął się zapychać, po regeneracji turbo znowu był spokój.

W N57 miałem jeden czujnik niesprawny od ciśnienia, chwilę po wymianie wyskoczył mi błąd drugiego czujnika.

Mogę się mylić, ale wymiana DPFa to kasa w błoto, jak będzie się nadal zapychał to co wtedy? 
Zacząłbym od szukania przyczyny - wtryski, turbo, kompresja, świece żarowe ze sterownikiem (nie wiem czy w BMW też, ale w VAG dpf się nie wypali jak świece żarowe są nie sprawne).

Opublikowano

Wiesz, M57 i jego osprzęt to coś innego - nie zaskakuje mnie te 400 tyś na dpfie

Tytułowy silnik ma ten sam dpf co zwykłe 2.0 N47, a u mnie jest dodatkowo soft na 250km.

Generalnie nie mając BT i nie analizując wskazań przez 4 lat też bym powiedział że wszystko ok, bo interwały wypaleń w mieście i w trasie są w normie.

W moim przypadku krócej pożyje DPF, bo raz że za mały do tej mocy(większa dawka paliwa będzie go zapełniać szybciej), dwa, krótkie odcinki, szczególnie zimą.

Opublikowano

Jak przegonisz go kilka razy w trybie sport i prędkości 140+ to wydmuchasz z niego sądzę. Wymiana DPFa ma tyle sensu, co wymiana syfonu pod zlewem- jak wyczyścisz, to będzie dalej spełniał swoją rolę, nie ma się tam co zepsuć. Co do wtryskiwaczy- zalej kilka baków BMW diesel additivem (jedna-dwie butelki na bak) i wyeliminujesz problem stukania. Oczywiście jazda po mieście i poniżej 90km/h tylko w trybie sport.

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Taki mechanior jutubowy RonnieRen czy jakoś tam twierdzi, że w n47 wtryski na 200 tysi starczają, u Ciebie 285 więc patrząc po jego doświadczeniu to i tak sporo. Dodatkowo masz mapę, o czym nie wspominałeś w pierwszym wpisie, może nie do konca dobrze zrobiona, albo dobrze na przebieg jaki miał wtedy.

A sprawdzałeś już korekty na wtryskach jak wyglądają? Używałeś jakiegoś szuwaksu jak LM do czyszczenia wtrysków może? 

W M57 jak tego 3 puchy przemieliłem na próbę kiedyś to mi korekty mocno spadły - z 0.8 do 0.4 czy jakoś tak.

Opublikowano
23 godziny temu, davidpl napisał(a):

Jak przegonisz go kilka razy w trybie sport i prędkości 140+ to wydmuchasz z niego sądzę. Wymiana DPFa ma tyle sensu, co wymiana syfonu pod zlewem- jak wyczyścisz, to będzie dalej spełniał swoją rolę, nie ma się tam co zepsuć. Co do wtryskiwaczy- zalej kilka baków BMW diesel additivem (jedna-dwie butelki na bak) i wyeliminujesz problem stukania. Oczywiście jazda po mieście i poniżej 90km/h tylko w trybie sport.

Niestety nie zgadzam się z drugim stwierdzeniem(po to jest forum aby dyskutować) - DPF ma pewną żywnotność i czysczenie ją przedłuża trochę ale nie przywraca pierwotnej fabrycznej trwałośći i wydajności.

Co do przegonienia 140km/h  - nie często mam miejsce gdzie i kiedy. Do baku leje najnowszego kleen flo, który sie sprawdza

22 godziny temu, madseason napisał(a):

Taki mechanior jutubowy RonnieRen czy jakoś tam twierdzi, że w n47 wtryski na 200 tysi starczają, u Ciebie 285 więc patrząc po jego doświadczeniu to i tak sporo. Dodatkowo masz mapę, o czym nie wspominałeś w pierwszym wpisie, może nie do konca dobrze zrobiona, albo dobrze na przebieg jaki miał wtedy.

A sprawdzałeś już korekty na wtryskach jak wyglądają? Używałeś jakiegoś szuwaksu jak LM do czyszczenia wtrysków może? 

W M57 jak tego 3 puchy przemieliłem na próbę kiedyś to mi korekty mocno spadły - z 0.8 do 0.4 czy jakoś tak.

Tak, ale w 98% czasu jeżdże normalnie, tzn. nie używam nadprogramowej mocy. Mapa od znanego tunera na śląsku. Zrobiona nawet korekta w dół (temperatury), bo mimo że na hamowni było ok. to podczas ostrego rozpędzania w upał 0-200, łapał tryb awaryjny. Korekty zazwyczaj +/- 0,25

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.