Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co jest powodem .Przy zmianie biegów skrzynia pracuje głośno  i nie przyspiesza . Zmiana biegu na niższy nic nie daje . Nie można jechać. O czym to świadczy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli głośno pracuje, to może być konwerter albo pompa oleju, luz na jej panewce. Bez wyjęcia i oględzin raczej się nie obejdzie. 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Jest to możliwe  ale dlaczego nie ciągnie , pod małe wzniesienie  nie mogłem przyspieszyć  i redukowałem  co niewiele pomogło, w końcu  skrzynia przestała zmieniać biegi do przodu  .Praca skrzyni zaniepokoiła od razu na początku  mojej trasy , długo zmieniała bieg między 4 a 5 , a po 400 km .  było jak wyżej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedy tam w ogóle olej zmieniany? Czy to nowy nabytek i po prostu tak trafiłeś?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a jest sprawdzony olej, czy jest odpowiednia ilość pow wymianie?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

co było na magnesie w misce olejowej? Drobne opiłki czy duży jeż?

Jeżeli skrzynia nie zmienia biegow -jest w trybie awaryjnym.  Z opisu wynika że ona raczej nadaje się do generalnego remontu......

14 godzin temu, widlak_2010 napisał(a):

pod małe wzniesienie  nie mogłem przyspieszyć  i redukowałem  co niewiele pomogło, w końcu  skrzynia przestała zmieniać biegi do przodu

tryb awaryjny. Jakie są  błędy w skrzyni, w silniku i abs'ie?

Opublikowano

bardzo drobniutkie. Co ciekawe po nocy po ostudzeniu wszystko wydaje  się prawidłowe . jednak jak dłużej trwa jazda  jest coraz gorzej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie jakie błędy, jak miałem zasniedzialą kostkę wiązki skrzyni, to od razu tryb awaryjny i nie mogłem ruszyć i podjechać pod byle górkę, tylko że skrzynia pracowała cicho.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny? Powinno się wyświetlać zębate koło na liczniku, jeśli tak to odczytaj błędy.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

że zadam głupie pytanie: filtr w skrzyni - wymieniłeś?

Uszczelka na filtrze była?

Jak była głośna- z którego miejsca - z przodu? z tyłu?

 

Opublikowano

wymieniłem , uszczelka była  ,  głośniejsza praca skrzyni jest  jest w momencie kiedy ma nastąpić  zmiana biegu . To wszystko kiedy skrzynia zimna ,potem coraz gorzej , aż praktycznie jazda jest nie możliwa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie piszesz czy ona przechodzi w tryb awaryjny. Skrzynie 5hp19 miały problem z ciśnieniem oleju, a raczej że zużytym zaworkiem który odpowiada za utrzymanie ciśnienia. Jest o tym kilka filmów na youtube, zaworek można dokupić i wymienić. Poszukaj w necie, może twoja skrzynia też miała z tym problemy. Do wymiany tego zaworka wystarczy wyjąć mechatronika. 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
14 godzin temu, widlak_2010 napisał(a):

skrzynia zimna ,potem coraz gorzej , aż praktycznie jazda jest nie możliwa

Podaj kody błędów.....

Wszystko wskazuje na to że gdzieś ucieka ciśnienie gdy skrzynia się rozgrzeje... ale dopóki nie podasz kodów błędów - to tylko wróżenie z fusów....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To nie pierwszy przypadek że po wymianie oleju skrzynia odmawia współpracy, na prawdę nie wiem co ci doradzić, może zmienić olej na inny? Tylko taka zabawa kosztuje parę złotych. U siebie przy przebiegu ponad 330tys wlałem taki olej, na szczęście poprawiło się zamiast pogorszyć. Są jeszcze jakieś dodatki do automatów, w twojej sytuacji bym spróbował, ryzyko żadne.

Jeszcze jedno, pytałeś o sprawdzenie stanu oleju po tym jak już zrobiłeś wymianę, ile brakowało?

IMG_20250520_082020.thumb.jpg.3b45a183a1fb651c9a9480e3f9209150.jpg

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
14 godzin temu, widlak_2010 napisał(a):

nastąpiło po wymianie oleju

a ile auto ma najechane? Nie oszukujmy się, automaty nie są wieczne. kiedyś trzeba zrobić remont....U Ciebie najprawdopodobniej poszły uszczelniacze i którys przepuszcza....

Opublikowano

Myślę ,że problem tkwił w katalizatorze , był wewnątrz pęknięty  i ta część oraz jej otoczenie zapchało pozostały fragment  .  Po oczyszczeniu katalizatora jest dobrze. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.