Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam od paru dni mam problem z przegrzewającym sie ukladem chłodzenia 

pojawił mi sie komunikat o przegrzaniu silnika uznalem ze woda wyciekła lub znow chłodniczka egr otwieram korek woda jest bulgota zaslepilem dwa węże od egr test nr7 dolalem ubytek wody co mi uciekło korkiem i zaslepianiem odpowietrzylem w miare mozliwosci nagrzewnica juz przy 50c podawała ciepło uznalem ze w sumie sie odpowietrzyl jade dalej dobijam do 88-92c dopóki jade taka temperatura sie utrzymuje jak sie zatrzymam temperatura rośnie zaczyna gotowac jak przekrocze juz 99c zapowietrza sie układ chłodzenia węże twarde brak ciepłego z nagrzewnicy co jej moze byc? 

test co2 nic nie pokazuje jak dmucham ustami odrazu zmienia kolor mam dwie butelki kazda z innej parafi 

egr wyeliminowany termostat dopóki jest 88-92c lewa strona chłodnicy jest letnia jak tylko zapowietrzy układ zimna

pompa wody jest sprawna działa sika na zimnym jak szalona 

korek wlasnie kupilem nowy oem bmw nic nie pomogło jak ona ma 110c słysze jak syczy z pod korka i chyba z pod koletora na krócciu z bloku silnika

płyn chłodniczy byl nowy mannol af12 poprzednie ubytki płynu uzupełniałem wodą destylowaną ok 2,5-3,5l jestli ma to znaczenie (ubytek płynu z winy kapiącego węża juz uszczelniony) po tym zabiegu przejechalem z 3,5 tys km 

gdzie dalej szukac? 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak wyeliminowałeś termostat egr to zostaje Ci główny.

spacer.png

Opublikowano

termostat mialem zepsuty na 100% bo cala zime grzała sie do 70c 

termostat moze sie zacinac i zwyczajnie gotowac układ ? 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Odchyl chłodnicę wody od klimy i zobacz co tam się dzieje. Kilka dni temu użytkownik E39 też zbyt wysoka temperatura. Chłodnica zasypana kompostem.

Opublikowano

chłodnica czysta wiatrak działa lewa strona chłodnicy jest caly czas zimna choc do 80c jest letnia pozniej jak zaczyna byc 88-90c juz niezbyt caly czas zimna 

wlasnie przejechalem sie nią spowortem myslac ze moze realnie zapowietrzona wiec odpowietrzałem ją godzine przy okazji dalej sprawdzalem testerem co2 15 min od 70 do 80c dalej test negatywny

zostawilem ją na poł dnia dolalem do niej to co wylalem odpowietrznikiem praktycznie 

właczylem nagrzewnice na maxa i jezdzilem caly czas zeby wiedziec czy sie zapowietrzyla spowortem generalnie dawala ciepłem caly czas az sie zatrzymałem z 90c wskoczyła na 95c i juz przestalo wiac ciepło odrazu zaczełem jechac i zaczeła podawac spowortem ciepło a temperatura jadac 10km wachała sie 87-92c pomyslalem ze jak jade to jest git to trzeba sie zatrzymac zatrzymałem sie 2 min i juz po cieple otwieram maske a tam juz korek zaczał puszczac wode on puszcza wode przy 1,4bara tak? ( jest nowy orginalny) wracajac juz do domu jak wskoczyla ponad 94c juz temperatura tylko rosła do 105c brak ogrzewania i obiegu spowrotem 

z moich obserwacji wynika ze dopóki jade pompa robi obieg wody i sie chłodzi jak sie zatrzymam sie zapowietrza odziwo robiąc test co2 ledwo co mi bombelkuje tester

jak jest 80c i jak byl wsadzony tester zauwazyłem ze pompa juz ledwo sika w tamtym roku jak mi chłodniczka egr pekła i odpowietrzałem układ to w sumie mialem dosc podobnie ze ledwo sikala wiec nie wiem czy jest to problem tyle ze caly czas było ciepło w srodku 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak masz 105C to chłodnica musi być gorąca, bo termostat zaczyna otwierać przy 88C. Jak jest zimna to faktycznie coś nie tak z termostatem.

22 minuty temu, lasica0013 napisał(a):

dawala ciepłem caly czas az sie zatrzymałem

Masz tam dodatkową pompę wody ? Zobacz w IHKA czy nie ma błędu. W silnikach z dodatkową elektryczną pompą jej awaria objawia się zwykle problemem z ogrzewaniem, aczkolwiek nie powinno to powodować przegrzewania silnika.

Sorry, trochę zgaduję, nie wiem jak jest w M57N2, mogę najwyżej coś podpowiedzieć na podstawie swojej E39 M57.

Opublikowano

nie mam błedów akurat to sprawdziłem z myslą ze cos jest z tym nie halo 

ale wydaje mi sie ze dodatkowa pompa wody raczej dawała by taki objaw ze by słabo podawało ciepło ale stale lub zwyczajnie jadac 2-3 tys obrotow i by ciepło podawala a na postoju zimno

tu jest zwyczajnie dopóki jade jest dobrze jak sie zatrzymam zapowietrzy zagotuje i juz sie tego nie da odpowietrzyc zeby przestala sie gotowac dopiero jak ostygnie ale wtedy dalej wyglada sytulacja tak samo bo juz 4-5 raz próbowałem z myslą ze zapowietrzyłem układ i przez to ją gotuje choc szczerze ten układ sie odpowietrzał przewaznie praktycznie sam bo co nie odpinałem weza od wody czy co kolwiek to zwyczajnie odpowietrzynik odkrecałem przod do góry wlalem wode zamkłem korek delikatnie odpowietrznik uchylony pochodziła sobie za pare godzin dolalem ubytek na zimnym i zawsze smigało bez problemów 

Opublikowano (edytowane)

wiec tak wymieniłem 

Pompa wody meley termostat berh  korek nowy oem nowy płyn borygo weże drożne chłodnica wyjeta przepłukana drożna zewnatrz czysta ale przepłukana ponownie 

wentylator działa za kazdym razem jak jest powyzej 99c chyba sie za kazdym razem juz włącza sprawdzałem rowniez bimmerem z aplikacji właczałem go na postoju dziala i na postoju chłodzilem silnik  przy wyłączonym z ciekawosci wiele razy  

odpowietrzyłem układ pierwsze testy 

70c węże miękkie 80c juz troszke twardsze jak raz otworzył sie termostat przy 90c  juz były twarde po tym jak osiagneła temeprature 90c w sumie chwila jazdy zatrzymałem sie tylko na chwile sprawdzic dalej co sie dzieje wsiadam juz nie było ogrzewania temperatura z 90c na 94 jak zaczełem juz jechac brak ciepła i temepratura w chwile 100.. 110... 

został mechanik blok silnika głowica bądz uszczelka pod głowicą 

jeszcze sprawdze rano czy bedą twarde węże jak bedą twarde nabite kompresją to nie ma chyba innych mozliwosci

chyba ze nonstop zle odpowietrzam układ ale za kazdym razem jak bym tego nie zrobil od 3 lat sie sprawdzało 

przod troszke wyzej wlewam wode odpowietrzynik na egr ( teraz jest zaslepiony wiec taki nypel odkrecam ) az sie przeleje delikatnie zostawiam luzny korek głowny zakrecam i odpalam az do 40-50c troszke obrotow 1-2.5k gasze noi dolewam to co brakło najczesciej jest to praktycznie 100-200ml odpalam na otwardym patrze czy pompa daje ciągły strumień wody noi zakrecam i jezdze  ( i tak daje nawiew na max ciepło ) 

Edytowane przez lasica0013
  • Moderatorzy
Opublikowano

Sposób odpowietrzania raczej jest prawidłowy.

Jeśli chodzi o UPD co możesz jeszcze stwierdzić to biały kolor spalin (ktoś za tobą jedzie), płyn chłodzący w oleju, bąbelki w płynie. Ewentualnie podpytać doświadczonego mechanika, może jeszcze coś doradzi przed ściąganiem głowicy.  

Opublikowano

umowiony jestem z mechanikiem na 10tego czerwca generalnie próbowałem mysle ze wszystkiego

dzis sprawdzalem weze rano są mieksze ale nadal twarde podczas kiedy sie otworzy termostat są tak twarde na kamień jak opona 

generalnie nie mam zadnego z typowych objawów oleju w zborniczku masła równiez na korku oleju brak masła przybywania oleju czy tez ubytek oleju nawet z spalin jest tak jak zawsze

mechanik mowil ze to jest przykry silnik bo ma aluminiowy blok ma jeszcze posprawdzać to i owo ale mowi ze przerobil m57n2 sporo i mowi ze najlepszą z opcji bedzie uszczelka pod głowicą 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.