Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

- idziesz do skelpu w ktorym maja akumulatory - podajesz model , rok i oni podaja dokladny typ pasujacy dp twojego pojazdu ...

 

co do firmy - to ja polecam firme BANNER - uzywam tych akumulatorow od dluzszego czasu i musze powiedziec ze to rewelacja ( sreria POWER BULL , UNI bull , albo hevy duty)

Opublikowano

ja polecam oryginał :norty:

 

w e34 520i z 1995r akumulator mam......fabryczny BMW :shock: :shock: :shock:

Aku ma 11 lat i nadal kręci jak szalony, samochód garażowany pod chmurką. W zeszłą zimę przy ponad minus 30stC odpalał od pierwszego "strzału" :shock:

Tuż po zakupie auta - ponad dwa lata temu, miałem go zmienić...ale zrobiłem test i był OK to został, przed zeszłoroczną zimą też miał polecieć na śmietnik.....ale ponownie zrobiłem test i wszystko było OK.

Teraz przy okazji przeglądu dolałem wody, zrobiłem test na urządzonku i AKU nadal ma 70% sprawności - wiec zostaje. Ciekaw jestem ile wytrzyma ale i tak wielkie :clap: dla niego za trwałosć

 

Dla porównania w e39 (1998r)fabryczny aku poleciał do kosza tuż po zakupie (2005r). Jego miejsce zajęła CENTRA i póki co (jedna zima już za nią) jest ok.

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

witam,

 

Kupiłem przez allegro Centre Futura 95Ah 900A jakieś dwa tygodnie temu i muszę powiedzieć ze rozrusznik to aż "świszcze" i pali z półobrotu. wiadomo nowy ale jak narazie jestem zadowolony ; 3 lata gwarancja i 2 lata assistance.

Zobaczym jak będzie zimą

 

Zdrówko

 

Dario

Opublikowano
Jak w temacie, padł mi akumulator :cry2: i niewiem jaki kupic (525 tds 1994)

 

pomijajac kwestie firmy aku powinien miec parametry jakie podaje BMW dla tego typu auta - chodzi o to, ze za duzy pojemnosciowo aku bedzie mial problemy z doladowywaniem sie

zh
Opublikowano
Właśnie nie posiadam książki do tego modelu wiec jakby ktos mógłby sprawdzic w książce i napisac jaki powinien byc fabrycznie
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
jeszcze jedno jaki prąd rozruchowy bo nie moge sie doczytac ?

 

przyłączam sie do pytania bo tez jestem zainteresowany odpowiedzia, poniewaz mam aku prawie 100 ah centry i wydaje mi sie ze zbyt dlugo trzeba krecic zeby odpalil przy normalnym nagrzaniu swiec, bo jak po "noramalnym" wróce kluczykiem do wyjsciowej pozycji i nagrzeje jeszcze raz problem znika... ale nie jestem na 100% pewny ze to kwestia akumulatora. Pozdrawiam!!

Opublikowano
ja polecam exide armada - aku maja przy tych samych wielkosciach o wiele wyzsze prady rozruchowe (przynajmniej wg producenta) :wink: jak na razie uzywam od kilku lat i nie narzekam. oczywiscie jest bezobslugowy i ze wskaznikiem naladowania :8)
Opublikowano
Jak w temacie, padł mi akumulator :cry2: i niewiem jaki kupic (525 tds 1994)

 

pomijajac kwestie firmy aku powinien miec parametry jakie podaje BMW dla tego typu auta - chodzi o to, ze za duzy pojemnosciowo aku bedzie mial problemy z doladowywaniem sie

 

BMW to nie PF 126p.

Opublikowano
BMW to nie PF 126p.

 

:naughty:

Ależ zyghom ma rację.

 

Niedoładowanie przy zbyt dużym akumulatorze występuje.

Chociaż nieczęsto, tylko w szczególnych okolicznościach.

 

Jeżeli samochód urzęduje na długich trasach, to można założyć większy akumulator.

 

Ale jeśli samochód jeździ zimą po kilka kilometrów, to bezpieczniej jest mieć akumulator taki jak przewiduje producent.

 

* * *

Po mroźnej nocy aku jest w takiej-sobie kondycji.

 

Jeżeli jest zbyt duży, to odcinku paru kilometrach alternator - dodatkowo obciążony światłami, dmuchawami, ogrzewaniem tylnej szyby - nie zdąży doprowadzić go do pełnej sprawności :!:

 

Większe szanse powodzenia ma, gdy podładowywuje akumulator o mniejszej pojemności (taki fabryka każe).

 

Po prostu, doprowadzenie większego akumulatora do 100 % sprawności musi zająć więcej czasu.

 

Pamiętajcie też, iż mocne, dłuższe obciążanie alternatora oznacza większe ryzyko jego usterki. Newralgicznym punktem są diody prostownicze.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

OK, byłem za malo precyzyjny.

 

Problem z niedoładowaniem moze wystapic, jesli zastosujemy akumulator o wiele wiekszej pojemnosci od zalecanej przez producenta. Tylko ze tak duzy aku ma zbyt duze gabaryty i poprostu nie zmiesciłby sie w przestrzeni przewidzianej przez producenta.

W praktyce jest tak, ze jesli producent podaje np. 45Ah, bez problemu mozna zamontowac aku 60Ah. I odpowiednio np. 75 i 90 Ah

 

Przy sprawnym układzie ładowania i przy bezproblemowo odpalajacym silniku nie bedzie problemow z doładowywaniem.

Opublikowano

Ja bym tak nie kozakował z większym aku.Nie zapominajmy że jeździmy troszkę wiekowymi autkami. Intalacja ma tendencje do stażenia się,czyli śniedzienie końcówek itp co powoduje spadki napięć a na dodatek w e34 aku ma długi odcinek od alternatora do aku. Jeżeli zimą jeździsz zasadniczo po mieście na krótkich odcinkach to może być nie doładowany i to sporo.Ja jak teraz załącze światła,ogrzewanie szyby i fotele to obroty mi spadają i zaczyna falować.Najlepiej to powłączaj wszystko i sprawdź sobie ładowanie ale na zaciskach aku.Jeżeli będziesz miał po niżej 14V to nie ma co za bardzo szaleć. Aku nie służy tylko do rozruchu ale też do wyrównywania braku prądu w instalacji (szczególnie na niskich obrotach).Jeżeli napięcie w instalacji spadnie po niżej wartości napięcia w aku to prąd jest pobierany też z aku i wtedy on oddaje a nie ładuje się.A jeżeli już jest nie doładowany to lipa.Nie na darmo ktoś to wszystko policzył.Ja bym się skierował w stronę aku z większym prądem rozruchowym przy tej samej pojemności.

 

Pozdro

Opublikowano
Polecam akumulatory BANNER jeżdze na nich ladne pare lat i jestem bardzo zadowolony...
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Ja bym tak nie kozakował z większym aku.

bo jest o 50 zł droższe od mniejszego?

 

 

a na dodatek w e34 aku ma długi odcinek od alternatora do aku.

 

 

ten przewód ma na tyle duży przekroj, ze spadki są nieistotne.

 

 

 

Jeżeli zimą jeździsz zasadniczo po mieście na krótkich odcinkach to może być nie doładowany i to sporo.

 

 

Czym wiekszy, tym bardziej niedoładowany?

 

Jeżeli będziesz miał po niżej 14V to nie ma co za bardzo szaleć. Aku nie służy tylko do rozruchu ale też do wyrównywania braku prądu w instalacji (szczególnie na niskich obrotach).Jeżeli napięcie w instalacji spadnie po niżej wartości napięcia w aku to prąd jest pobierany też z aku i wtedy on oddaje a nie ładuje się.A jeżeli już jest nie doładowany to lipa.Nie na darmo ktoś to wszystko policzył. Ja bym się skierował w stronę aku z większym prądem rozruchowym przy tej samej pojemności.

 

 

Napiecie ładowania ma byc 14,0 - 14,4 V;

Porzadnie naładowany aku, w temp, 20 st C moze miec co najwyzej 12,7 V. Praktycznie ma mniej. Energie bedzie oddwac jesli w instalacji bedzie jeszcze nizsze napiecie.

 

 

Ja bym się skierował w stronę aku z większym prądem rozruchowym przy tej samej pojemności.

 

 

 

Bo masz diesla

Opublikowano
Polecam akumulatory BANNER jeżdze na nich ladne pare lat i jestem bardzo zadowolony...

 

ja tez mam dobre doswiadczenia z bannerem - dzis własnie zmienilem bannera w vw golfie kuzyna - wytrzymał 7 lat - ale padl dlatego ze nigdy go nieladowal i jezdzi na krotkich dystansach ...

Opublikowano
po 10 miesiacach nie można nic powiedziec o akumulatorze - kazdy badziew z marketu tyle wytrzyma... :wink:

 

powiem tak - ilu uzytkownikow tyle opinni - bo kazdy ma swoje doswiadczenia i swoje preferencje :cool2:

 

Nie mam badziewia!!!!!!! :!: i nie z marketa. Wszsytko zalezy jak trafisz

Opublikowano
- idziesz do skelpu w ktorym maja akumulatory - podajesz model , rok i oni podaja dokladny typ pasujacy dp twojego pojazdu ...

 

co do firmy - to ja polecam firme BANNER - uzywam tych akumulatorow od dluzszego czasu i musze powiedziec ze to rewelacja ( sreria POWER BULL , UNI bull , albo hevy duty)

 

Tez kupilem aku tej firmy ale narazie nie jezdze samochodem zeby moc cokolwiek powiedziec na temat tego aku.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
skorpion - ja nie twierdze ze masz badziwia - nigdzie tego nie napisalem i tak nie pomyslalem nawet :wink: napisałem tylko to ze po 10 miesiacach nie mozna nic stwierdzic

 

Spoko!!! :lol: Myśle że najważniejsze w tym temacie jest dobrze dobrać akumulator parametrami, bo kolega kupował sobie i na serwisie żle mu dobrali i za poł roku padł akumulator, ale że był na gwarancji to jemu zwrócili kasę !!! Tak że trzea pilnować parametry!!!

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.