Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Okazało się, że prawdopodobną przyczyną wibracji są wyząbkowane opony, szczególnie z tyłu. Jest to o tyle zastanawiające, że na geometrii oprócz niewielkiego wyjścia poza normę lewego tylnego koła jak chodzi o zbieżność, wszystko było w normie. W każdym razie muszę kupić nowy komplet opon na lato. 

Chciałbym zapytać o opinię posiadaczy kół 20 cali z run flatem, jak to sie sprawuje? Mam zawias EDC. Byłem już zdecydowany na taki setup, tym bardziej, że Goodyeary są dostępne w nowszej wersji na 20 cali(3 vs 5) , ale znajomy oponiarz odradza mi to, mówi ze będzie beton. Muszę przyznać, że na 19 cali z obecną zawiechą jest zaskakująco komfortowo. Usłyszałem, że jak 20 cali, to tylko bez Run flata, jest wtedy dużo większy wybór opon, ale z kolei pojawia się problem z przebiciem. Jakoś pasuje mi ten komfort psychiczny, że nawet jak walnie opona w dalekiej trasie z rodzinką, to sobie spokojnie dojadę na stacje paliw, czy inny MOP i poczekam na assiastance. Zostaje ewentualnie pozostanie na 19 cali, ale wtedy wybór zawęża sie w sumie do Pilot Sporta 4. Mały wybór opon jest na run flata. Może ktoś podzieli się jakimiś doświadczeniami ? Kolega S0nar ma chyba 20 cali na lato i 19 na zimę, mógłbyś porównać ?

Opublikowano

Mam 20 RF z adaptacyjnym zawieszeniem i dla mnie jest sporo komfortu. Wcześniej w serii F miałem też 20 z tym że XL opony a nie RF plus eibach to tam plomby wypadały. Tu autko płynie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Hej kolego nie wiem czy pomogę bo mam X4 ale na lato posiadam 21” z RF i czuć że jest sztywniej względem zimy 20” również z RF.Mam adaptacyjne zawieszenie.Pojecie komfortu jest tak jak z gustem każdy ma swój jakiś próg.I takie samo podejście mam do RF dla mnie to również komfort że nie muszę w razie czego martwić się kapciem.Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj zmieniłem z 20" RF * (Goodyear AS3 *), na Bridgestone Potenza Sport * (bez RF). - Świeża produkcja '25, Made in Poland. Powód - wewnętrzne uszkodzenie kordu opony.

 

Potenzy są uznawane jako bardzo twarde/sztywne, plus wagowo tak samo jako stare AS3 mimo braku RF.  

Po kilku dniach coś więcej napiszę - na razie jest ok, ale ciężko powiedzieć coś więcej.  200km dopiero zrobione - głównie po równej Sce.

Na pewno na plus cisza od razu - wg. etykiety Potenza 69dB  vs. 72 dB AS3

 

Najbardziej przy RF mnie wkurza brak filtrowania bardzo małych nierówności. Oczekiwałbym trochę więcej od zawieszenia Adaptacyjnego.

Ciśnienie mam komfort + 0.2 bar najczęściej.

 

Między Zimą 19" RFT, a 20" RFT jest odczuwalna różnica - ale nie jest to dzień/noc. Pewnie większą różnicę robi konkretny model opon.

Edytowane przez kossaa245
  • Moderatorzy
Opublikowano

Śmigam od lat na 20" RF i na zawieszeniu EDC jest komfortowo nawet w trybie Sport. Czasem pojeżdżę w trybie Comfort to jest aż za miękko 🤣

Opublikowano
13 minut temu, s0nar napisał(a):

na zawieszeniu EDC

Masz zwykłe EDC czy jakieś Professional dla 550i? Jak porównasz LCI vs preLCI? W teorii powinny być takie same, a jak praktyka?   Jakie ciśnienie masz najczęściej (biorąc pod uwagę przeloty powyżej 180-200).

  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, kossaa245 napisał(a):

Masz zwykłe EDC czy jakieś Professional dla 550i? Jak porównasz LCI vs preLCI? W teorii powinny być takie same, a jak praktyka?   Jakie ciśnienie masz najczęściej (biorąc pod uwagę przeloty powyżej 180-200).

Zawieszenie mam S2VW (M sports supension Professional). W skład tego zawiasa (tej opcji) wchodzi EDC, aktywny układ kierowniczy + skrętna oś tylna oraz system kompensujący przechyły boczne. O ile w preLCI miałem 2 pierwsze opcje (EDC, aktywny magiel + skrętna oś tylna) o tyle prawdziwym game changerem jest ten dodatkowy system dociągający auto na zakrętach w stronę przeciwną do wychylenia wynikającego z siły odśrodkowej. W efekcie auto prawie zawsze jedzie poziomo i sprawia wrażenie przyklejonego do asfaltu. Samo EDC wg mnie działa tak samo jak preLCI. Gdy wsiadłem do M550i ze swojej przedliftowej 540-tki to pierwsze na co zwróciłem uwagę to właśnie fakt, że samochód nie kołysze się na boki tak jak moje poprzednie auto z samym EDC. Natomiast komfort samej amortyzacji jest praktycznie identyczny i zależny od trybu jazdy w jakim jedziemy. Z różnic jeszcze warto wspomnieć o sportowym dyferencjale M - tego nie miałem w preLCI. Aczkolwiek nie wiem czy to wynik zmiany na LCI czy bardziej zmiany na M550i, bo te dyferencjały występowały chyba tylko w M550i i M5. No, ale to już nie kwestia zawieszenia tylko bardziej układu napędowego. Ciśnienie we wszystkich 4 kołach zazwyczaj ładuję w przedziale 3.0 - 3.2. Tych przelotów powyżej 200 ostatnio za dużo nie ma 😄 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.