Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Losowo ucieka mi prąd w e39. Sprawdziłem już prawie wszystko w aucie i teraz wydaje mi się że może to być elektryczna wentylator chłodnicy/klimatyzacji. Jest on na bezpieczniku 50a za schowkiem pasażera bezpośrednio nie udało mi się nigdy zmierzyć na nim wysokiego prądu ale wydaje mi się że na wyłączonym aucie powinno tam być zero. Jak mierzyłem mam 1.5mA co jest minimalnym poborem. jednak przy wyjętym bezpieczniku nie rozładowuje mi akumulatora. Rozładowywanie jest losowe.

Czy ktoś mógłby zmierzyć jaki ma pobór na tym bezpieczniku?

Edytowane przez fold
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wentylator 3-pin ?

42 minuty temu, fold napisał(a):

wydaje mi się że na wyłączonym aucie powinno tam być zero

Nie może być zero, bo wentylator musi być na standby, żeby pracował w razie potrzeby po zgaszeniu silnika.

Opublikowano

3 lub 4  pin, z dokumentacji bo jeszcze tego nie rozbieralem.

Na tyle losowo wciąga że nigdy nie udało mi się miernikiem tego zmierzyć. Myślę że przy odpinaniu Aku resetują się moduły i dlatego w ten sposób trafić nie mogę.

Podpiąłem miernik napięcia z logowaniem historii.

Po zgaszeniu auta i ustabilizowaniu się napięcia zazwyczaj mam 12.8 czasem ~12.6 to mnie trochę dziwi.

Po 12h godzinach potrafi napięcie spać do 12.5 jak było zimno do 12.4.

Jak wypne bezpiecznik od wentylatora to spada w zakresie błędu pomiarowego np z 12.6 do 12.58. bez bezpiecznika powtarzalnie nie wciąga pradu. Natomiast samo wciąganie jest losowe i trudno coś wywnioskować 

Testowałem już wiele innych rzeczy np wyjęcie FSU - jeża nic nie zmienia

  • Moderatorzy
Opublikowano
51 minut temu, fold napisał(a):

3 lub 4  pin, z dokumentacji bo jeszcze tego nie rozbieralem.

No, tak. Innego nie ma 🙂 Wtyczkę masz między prawą lampą, a nerką, ale na realoem po VIN będzie to jednoznacznie określone. Jeśli faktycznie jest problem z wentylatorem to stawiam na 3pin, bo on ma elektronikę w silniku, która po latach ulega korozji. Taki wentylator możesz w INPA sprawdzić czy pracuje. 4-pin to zwykły silnik szczotkowy z rezystorami na pozostałych pinach.

Jeśli 3-pin to odepnij wtyczkę na kilka dni to zobaczysz czy rozładowuje akumulator. Nie możesz używać klimy wtedy i zapewne trzeba będzie skasować błąd po ponownym podłączeniu, żeby ruszył.

Ja bym jeszcze sprawdził czytnik navi i wzmacniacz BM54, też potrafią rozładowywać aku. Webasto również, ale w benzynie pewnie nie masz.

Godzinę temu, fold napisał(a):

Po zgaszeniu auta i ustabilizowaniu się napięcia zazwyczaj mam 12.8 czasem ~12.6 to mnie trochę dziwi.

Po 12h godzinach potrafi napięcie spać do 12.5 jak było zimno do 12.4.

Takie pomiary niewiele wnoszą. Zmierz pobór prądu, po uśpieniu powinno być poniżej 100mA.

Opublikowano (edytowane)

Czytnik Navi wypięty od dawna. Nigdy nie udało się trafić bezpośrednio poboru ale jeśli na nowym Aku po 2-3 dniach spada do 12.2v to napewno coś wciąga.

Już nie mówię o tym że po tygodniu czasem nie odpala

Sprawdzę ten wentylator. On jest chyba używany nie tylko przy klimie ale też jak wisko nie wyrabia

 

Edytowane przez fold
  • Moderatorzy
Opublikowano

Skoro masz navi to zwróciłbym uwagę na wzmacniacz BM54, czy nie zanika dźwięk na pojedynczych kanałach, piski, trzaski, itp. Też potrafi robić takie niespodzianki z prądem jak końcówka mocy przestaje współpracować.

3 godziny temu, fold napisał(a):

On jest chyba używany nie tylko przy klimie ale też jak wisko nie wyrabia

Tak, jako awaryjny w momencie gdy pali się czerwona lampka (120C) na wskaźniku temperatury. Silnik i tak już upieczony...

Opublikowano
7 minut temu, Fuser napisał(a):

Tak, jako awaryjny w momencie gdy pali się czerwona lampka (120C) na wskaźniku temperatury. Silnik i tak już upieczony...

Dobrze wiedziec 🙂 

Z dźwiękiem żadnych problemów nie miałem do tej pory. Były dwa modele BM nie pamiętam który mam.

Opublikowano

Mała aktualizacja, padł alternator, skończyły się szczotki. Mam pod ręką drugi to wymienie akurat nie ufam Valeo a mam wolnego Boscha 140A.

Potem wracam do pomiarów bo nie wiadomo od jak dawna nie doladowywał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszkodzona dioda w alternatorze powoduje upływ prądu, możliwe że to jest właśnie przyczyną rozładowywania.

  • Dziękuję 1
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Nie wymieniałem tego nigdy. Trudna sprawa? Póki co nie potrzebuję tak pytam. Wiadomo jakie diody kupić?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Raczej cały mostek prostowniczy, często w kształcie podkowy. U mnie dieslu trochę inaczej wygląda. Jak regenerujesz prostownik to dobrze sprawdzić miernikiem skoro i tak trzeba wszystko rozebrać na części. 

IMG_20220103_175119.jpg.baee999c85efa05d4ed87e329ec69ead.jpg

IMG_20220115_141050.thumb.jpg.14ebe7c146f775c76ba50562dab256cb.jpg

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.