Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich, może ktoś coś wymyśli i pomoże. 
kupiłem jakiś czas temu g30( fabrycznie hamulce m sport) i podczas hamowania czuć było wibracje, nie tylko na kierownicy, ale na całej budzie. Co dziwne, raz były mniejsze innym razem większe. Miałem hamulce na wykończeniu, więc stwierdziłem, że pewnie krzywe tarcze i tyle. Założyłem zestaw M-performance, wszystko nowe, wyjeżdżam w warsztatu, hamuje na autostradzie… a z przodu aż buda lata na boki. Wygląda to tak samo jak przed zmianą hamulców, raz przy hamowaniu są ogromne wibracje, innym razem nie ma prawie żadnych. Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej na szarpakach i w zawieszeniu i układzie kierowniczym wszystko git. Na rolce widać było, że coś skacze na wykresie, szczególnie lewy, diagności zasugerowali mi krzywe tarcze albo piaste i łożyska. Tak jak mówię, nie trzęsie za każdym razem, raz mocniej, raz słabiej, innym razem bardzo mocno a jeszcze innym w ogóle. Poza tym absolutnie żadnego wycia czy wibracji podczas jazdy. Po świętach oddaje tarcze do sprawdzenia, ale może ktoś miał kiedyś podobnie i podrzuci jeszcze jakiś pomysł co to może być…bo nie chce mi się wierzyć że nowe tarcze z x3m pokrzywią się bez powodu. Co do Piast i łożysk, to nie wykazują żadnych objawów zużycia, mogą zachowywać się normalnie podczas jazdy a dawać dziwne objawy tylko podczas hamowania? 

 

Edytowane przez zielony90
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak moga. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wibracje mogą być z różnych powodów, w e61 trochę z tym powalczyłem. Wymieniłem tarcze i klocki na ATE, kilka tysi później wibracje. Chciałem reklamację składać, zadzwoniłem do sklepu, powiedzieli, że spoko, ale muszę mieć wszystko pomierzone i raczej wykluczają zasadność reklamacji, jeśli są odchyłki.

Mechanik mówi, że nie sprawdzał podczas zakładania.. bo po co? 😄 Kazałem pomierzyć i był rozjazd ponad normę - chyba 5 setek to norma.

Zrzucił tarcze, pomierzył piastę i nadal rozjazd ponad normę, tu chyba 1 setka na obrót to norma, bo po mniejszej średnicy pomiar.

Wymienione zostały łożyska z piastami i nowy komplet Zimmermann sport. Kolejne kilkadziesiąt tysi km jak tym latałem wszystko było idealnie.

Ale też dobrze sprawdzić koła czy proste i wahacze, bo wywalone tuleje też mogą powodować takie objawy (i tutaj może być problem z diagnozą bo jak diagnosta nie zna się na marce może powiedzieć, że dobre, gdzie faktycznie mogą być już wywalone - mi w e39 kilka lat z rzędu nowe sachsy z tyłu diagnozowali jako śmietnik, a to nivo dawało takie odczyty, gdzie wywalonych wahaczy czy tulei pływających nigdy nie trafili, mimo, że widziałem że się kwalifikują i już były umówione na zmianę).

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowe tarcze trzeba pierw dotrzeć a nie lecieć na autostrade. Wykonuje się kilka lekkich hamowań z rzędu od 50 do prawie zera by klocki się dopasowały jak trzeba. Później spokojna jazda przez 200 czy 300 km i dopiero można hamować porządnie. Kolejna sprawa piszesz ze raz telepie a innym razem prawie wcale. Rozumiem że te same warunki tak samo rozgrzane tarcze? Pamiętaj że rozgrzana tarcza jak jest krzywa, będzie bila dużo mocniej niż taka która jest zimna. 

Wszystko oem?

🙃🙃

Opublikowano

Panowie, ale szanujmy się, nie wjechałem na autostradę żeby dotrzeć szybciej hamulce 😅 Wracałem po prostu do domu 🙂 Dziękuję bardzo za rady, ogólnie wkurwiłem się, pojechałem na zamknięta drogę, zrobiłem 3-4 ostre hamowania 130-30 i jest jakoś lepiej... dalej raz wibracje są mniejsze, raz większe niezależnie od temperatury tarcz, ale są minimalne w stosunku do tego co było, gdzie potrafiło po prostu trząść mocno przodem na boki. Po świętach sprawdzę tarcze, jak będą proste to chyba po prostu wymienię łożyska z przodu i zobaczymy co dalej. 

Opublikowano

Możesz pojechać jeszcze na inne SKP bo to może być jednak jakaś tuleja. Niech ktoś Ci spojrzy jak hamujesz czy Ci się koła do przodu nie przesuwają. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
33 minuty temu, zielony90 napisał(a):

Panowie, ale szanujmy się, nie wjechałem na autostradę żeby dotrzeć szybciej hamulce 😅 Wracałem po prostu do domu 🙂 Dziękuję bardzo za rady, ogólnie wkurwiłem się, pojechałem na zamknięta drogę, zrobiłem 3-4 ostre hamowania 130-30 i jest jakoś lepiej... dalej raz wibracje są mniejsze, raz większe niezależnie od temperatury tarcz, ale są minimalne w stosunku do tego co było, gdzie potrafiło po prostu trząść mocno przodem na boki. Po świętach sprawdzę tarcze, jak będą proste to chyba po prostu wymienię łożyska z przodu i zobaczymy co dalej. 

Klocki jakiej firmy? Opony jakiego producenta? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.