Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dziś zrobiłem około 100 km ze średnim spalaniem 17 litrów. Jakies 15 km to było miasto. I spalanie w miescie wychodzi mi 22l/100km. Czyli na trasie 16,1. Mam sekwencyjny gaz OMVL którego ubywa mniej wiecej tyle ile pokazuje komputer :).

Miasto raczej delikatnie, raczej bez kick-down.

Trasa, prędkości przeważające 70 - 110 km/h choć było na A4 chwileczke 215 km/h :).

 

Czy to duże/małe czy normalne spalanie?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Pozwole sie zapytac tutaj (zeby nie zakładac nowego wątka):

Mam 535i, nabyłem ja w niedziele. Jezdziłem na gazie, na poczatku wiadomo - troche szalałem - komputer pokazywał srednie spalanie na poziomie 27 na 100 (jezdze po miescie). Teraz zaczałem jezdzic na benzynie (delikatnie - benzyna drozsza) tak do 2000 obrotów (to nie jest zabójstwo dla tego silnika? - Focus znosi taka jazde mojej matki i pali w miescie 9 litrów) a komputer pokazuje srednie na poziomie 36 na 100. Skad do cholery takie przekłamania?

Audi S4 Avant 2,2T
Opublikowano
Uważam, że 17l/100km to za duże spalanie na jazdę jaką opisałeś. Ale 100 km przejechanych to zbyt mały dystans na ocenę spalania. Zrób podsumowanie 1 lub 2tkm wtedy można oszacować wyniki nie obarczone błędem dystrybutora.
peace & love
Opublikowano
Uważam, że 17l/100km to za duże spalanie na jazdę jaką opisałeś. Ale 100 km przejechanych to zbyt mały dystans na ocenę spalania. Zrób podsumowanie 1 lub 2tkm wtedy można oszacować wyniki nie obarczone błędem dystrybutora.

 

No wg mnie też to jest duże, mam kilka wad w tym autku... a ile Twoim zdaniem powinno być?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja też myślę że trochę za dużo . W swojej E32 730iA m30b30 osiągam takie wyniki ( zawsze jazda spokojna ) miasto : 17-18 l lpg, trasa: 12,5 -13 l( ok 100-120km/h) . Raz udało mi się zejść na trasie do 10,5 ale nawet kaszlaki mnie wyprzedzały. Mam instalację II generacji więc z sekwencją twoja powinna mieć podobnie.
BMW... and nothing else matters
Opublikowano
No wg mnie też to jest duże, mam kilka wad w tym autku... a ile Twoim zdaniem powinno być?

Moim zadaniem powino być jak u kolegi powyżej pomimo iż on ma 730. Moje średnie spalanie z ostatnich 2tkm to 15,6 lpg. Różna jazda z czego połowa to taka niby trasa (walka z tirami) nie dotykając kołami drogi ekspresowej, a druga połowa to dojazdy do pracy 15km w jedną stronę oraz miasto. Dodam jeszcze, że mam instalację II gen. przerobioną na blos czyli I gen.

peace & love
Opublikowano
ciach... poziomie 27 na 100 (jezdze po miescie). Teraz zaczałem jezdzic na benzynie (delikatnie - benzyna drozsza) tak do 2000 obrotów (to nie jest zabójstwo dla tego silnika? - Focus znosi taka jazde mojej matki i pali w miescie 9 litrów) a komputer pokazuje srednie na poziomie 36 na 100. Skad do cholery takie przekłamania?

 

az sie dziwie, ze nikt tego nie skomentowal. Nie jestem ekspertem ale wedlug mnie jazda w przedziale 1-2tys to zabojstwo dla silnika, wtedy sa b duze obciazenia.

Osobiscie staram sie jezdzic w przedziale 2,2-3,5tys

Opublikowano
Jak podłączyłeś blosa od strony przepływomierza.

Nigdzie nie ma takiej redukcji .

Mam inną przepływkę zamontowaną. Od E38 3.0 bez klapy.

peace & love
Opublikowano
Jak podłączyłeś blosa od strony przepływomierza.

Nigdzie nie ma takiej redukcji .

Mam inną przepływkę zamontowaną. Od E38 3.0 bez klapy.

 

A czy ja mam przepływomierz klapowy? Coś mi auto dziwnie chodzi.... może wypada go przeczyścić? :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli masz silnik m30b35 ( r6 - rzędowy, sześć cylindów) to masz klapowy. Nie ma co go czyścić chyba że jeździsz bez filtra powietrza lub wcześniej miałeś instalację gazową poprzedniej generacji ( w moim osadziła sie jakaś czarna maź bo zatankowałem kiepski gaz i całą inst. gazową musiałem czyścić).

Jak Ci chodzi nierówno , to sprawdź przewody , kopułkę i palec rozdzielacza, świece zapłonowe, przeczyść silnik krokowy ( WD-40)

Radzę pojechać do Wrocławia na ul. Opolską do firmy JETRONIK , tam jest gościu, który kocha te silniki i ustawia je tak że pracują rówo.

Niestety są dosyć drodzy. Za diagnostykę silnika łącznie z regulacjami ( zaworów, przepływomierza), testami wtryskiwaczy , kasowaniem błędów kompa biorą 250 zł. Dają wykres parametrów silnika .

Jak zmienię mikser na blosa to też tam pojadę ustawić przepływomierz.

Mają sprzęt i doświadczenie.

Polecam .

BMW... and nothing else matters
Opublikowano
Wg mnie to za duze spalanie. W takich warunkach jak opisales nawet 750 V12 powinno mniej spalic.
Opublikowano

A czy w takim razie komputer moze przekłamywac?

 

Musze zalac do pełna i wtedy sprawdzic ile pali naprawde.

Audi S4 Avant 2,2T
Opublikowano
Wg mnie to za duze spalanie. W takich warunkach jak opisales nawet 750 V12 powinno mniej spalic.

 

To dobrze że za duże. Bo mam odpiętą sonde l. która jest pewnie uszkodzona (auto kupione nie dawno).

Moc ma, sprawdzałem wczoraj w 3 osoby do 100 km/h na gazie i skrzyni w trybie econo, na lekko mokrym asfalcie (ASC lekko mrugnął) mam 9,7 sek, czyli chyba moc w miarę ok?

 

Jak podepnę nową sondę to spalanie w doł i osiagi w górę? Czy warto kupić taką uniwersalna Bosch na allegro nową za 110 zł czy lepiej używana z 735i Bosch, podobno sprawną za 90 zł... czy może jeszcze jakąś inna?

 

Wg VIN komputera mam Boscha.

 

Na jaki spadek spalania liczyć po zakupie nowej sondy?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszystkich

Coś jest delikatnie chyba nie tak również z moją BMW 735i 90 rok manual. Cały czas w mieście komputer pokazuje mi spalanie na poziomie 17.9 - 19 litrów a w trasie spala mi 16 litrów benzyny, zaznaczam że jeżdżę normalnie raz szybciej raz wolniej ale bez świrowania... Co to może być, zważywszy na to, że mam nowe świece, kable, kopułkę, a generalnie samochód jest w idealnym stanie...., silnik pracuje równo, nie ma z nim żadnych problemów... sam już nie wiem...

ostatnio wyświetla mi na desce na chwilę jak tylko zapalę autko coś takiego: oel stand sensor ... i znika napis i wszystko jest normalnie.

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano
Witam wszystkich

Coś jest delikatnie chyba nie tak również z moją BMW 735i 90 rok manual. Cały czas w mieście komputer pokazuje mi spalanie na poziomie 17.9 - 19 litrów a w trasie spala mi 16 litrów benzyny, zaznaczam że jeżdżę normalnie raz szybciej raz wolniej ale bez świrowania... Co to może być, zważywszy na to, że mam nowe świece, kable, kopułkę, a generalnie samochód jest w idealnym stanie...., silnik pracuje równo, nie ma z nim żadnych problemów... sam już nie wiem...

ostatnio wyświetla mi na desce na chwilę jak tylko zapalę autko coś takiego: oel stand sensor ... i znika napis i wszystko jest normalnie.

Pozdrawiam

Darek

 

A jak masz ze spalaniem przy 90 km/h i 120 km/h na równej drodze? Czy masz normy fabryczne na ekonimizerze bo ja nie :(

 

Druga sprawa czy jak puszczasz gaz przy obrotach powiedzmy w okolicy 2000 rpm to czy ekonomizer pokazuje zero?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

hmmm 17 litrów srednia z czego jazda 15min w mieście + rozpędzenie sie do 215km/h to chyba nie jest za duże spalanie. A raczej jest dobre. Moja 732i spala mi w mieście przy bardzo spokojnej jeżdzie 15.5 litra ale jak juz troskze agresywniej jade do o 2 litry wiecej czyli 17.5, nie mowiąz tutaj o szybkim ruszaniu itp. to wtedy spokojnie do 20litrów podchodzi a nawet wiecej. Wiec myśle 17litrów jest OK. Aha moja 732i to automat.

 

P.S: jeżeli chodzi o gaz to spalanie w granicach 24litrów w miescie spokojna jazda. Ale juz go odstawiłem.

 

Pozdraiwam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobrze dostrojona instalacja gazowa (nawet sekwencyjny wtrysk gazu) powinna serwować średnio 20-25 % LPG więcej, niż benzyny.

 

W zależności od warunków jazdy rzeczywisty wzrost zużycia paliwa (Pb -> LPG) wynosi 10-35 %.

 

Jeżeli samochód spala średnio tylko 5-10 % gazu więcej, to prędzej czy później szlag trafi głowicę, wskutek miejscowego przegrzania. Dlaczego :?: Po mieszanka gazu i powietrza była zbyt uboga.

 

Więc te 17 l (LPG)/100 km na 100 km, częściowo biegnący przez miasto, z "próbą prędkościową", można uznać w M30 za wynik zadowalający.

 

Każde BMW o dużej pojemności jest najbardziej ekonomiczne w pobliżu 90 km/h. Przy dalszym spadku prędkości zużycie paliwa praktycznie nie spada, zwłaszcza w samochodach z automatyczną skrzynią.

 

Poza tym każde zatrzymanie na STOPie, lub na czerwonym świetle, każde "depnięcie" przy wyprzedzaniu ma widoczny wpływ na wskazania komputera pokładowego, które zaraz szybują w górę. Im większy silnik pod maską, im krótszy odcinek próbny, tym ten wpływ jest większy.

 

Dlatego tak naprawdę miarodajne są wyniki z odcinka >200 km.

 

* * *

Ale też nie dziwcie się "cudownie" niskim poziomom zużycia paliwa.

 

Przy płynnej, umiarkowanie szybkiej jeździe na kilkusetkilometrowej trasie - bez piratowania na złamanie karku i zgodnie z przeznaczeniem Siódemki - spalanie 11-12 l/100 km w E32 735i (M30), to jest zwyczajny wynik. Żaden cud.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam a ja znowu na pełnym baku gazu zbiornik 80L robie ok 300km ale znowu po mieśćie więc sami sobie obliccie ile mi pali a mam E32 730 iA automat -i co wy na to??????
Opublikowano

Musisz wziąć pod uwagę że do zbiornika 80 l ( ja taki też mam ) powinno wejśc ok 20 % gazu mniej niz pojemnosc zbiornika czyli ok 66 l ( mi tyle wchodzi ) i ja robię swoim 730iA m30b30 ok.350 km

czyli podstawiając do wzoru:

ilosć zatankowanego paliwa / ilosć przejechanych km = spalanie x 100 = spalanie na 100 km

wychodzi w twoim przypadku :

66 / 300 = 0,22 x100 = 22

w moim przypadku natomiast :

66 / 350 = 0,1885 x100 = 18,85

Oczywiście wszystko zależy od ustawienia zaworu ( przy jakim ciśnieniu wyłączy tankowanie )

Poprawnie jest zatankowac gaz na stacji , wyjeździć do końca , odjąć kilometry przejechane na benzynie ( podczas rozgrzewania ) i zatankować znowu na tej samej stacji i wtedy wynik jest miarodajny

BMW... and nothing else matters
Opublikowano
Ja mam 535 i pali mi 16 gazu miasto i 12.5 w trasie przy predkosci 140km -150km to chyba niezle a na benzynie mi nie chodzi na jeden cylinder dopiero tak 3-4 tys obrotow i chodzi dobrze co o tym myslicie przeplywka dobra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.