Skocz do zawartości

Kupno E30 - jaki model, czego się spodziewać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

W najbliższym czasie mam zamiar kupić jakąś E30 tylko niewiem jaki model warto wybrać co zego moge się spodziewać po tym aucie.Nie chodzi mi o tuning(takich aut się nie przerabia same wyglądają pięknie).A jaki silnik był by najlepszy diesel czy benzyna co było by lepsze i dawało by lepsze osiągi...Pozdrawiam i z góry dzięki

PS-w jakiej kwocie się zmieszcze czy może bardziej opłaca się kupić inne auto sam wolał bym e30 ale może wy mi poradzicie czy to jest trafny wybór. :? :? :?

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To czemu one stoją tak tanio a czy takie za 2500zł jeszcze na niemieckich tablicach możliwe że będą w lepszym stanie? thx

 

A czy opłaca się kupować drogojeśli chcem pojeździć tym autkiem tylko roczek a potem kupić jakąś nowszą trójeczke...

Opublikowano
Widzę że team już sie rozwinął, dlatego go nie zamkne, ale wystarczy poszukać w naszym dziale - tematów o zakupie E30 było już wiele.
Opublikowano
Widzę że team już sie rozwinął, dlatego go nie zamkne, ale wystarczy poszukać w naszym dziale - tematów o zakupie E30 było już wiele.

Dzięki szukałem ale chciałem si,e dowiedzieć dokładniej co się opłaca a co nie...

Opublikowano

wczoraj pojechałem po E30. pociągiem z Wawki do Zielonej Góry, później sprzedający dowiózł mnie na miejsce. kupiłem, kasa śmieszna, auto w bardzo dobrym stanie. chociaż z rozbawieniem koleś patrzył na mnie, jak próbowałem wczołgać się pod auto w celu zbadania miski olejowej, progów, etc. chodziłem, patrzyłem, smakowałem...

 

na koniec padło pytanie, czy radio ma zostać (jakiś wypasiony Blaupunkt) :lol: zostało, umilało podróż do domu.

 

czasami opłaca się poszperać i zaryzykować.

 

szkoda tylko, że samochód (najprawdopodobniej w Niemczech, chociaż cholera to wie) został ograbiony z M-Pakietowej kierownicy i dźwigni zmiany biegów... ale to się da naprawić :mrgreen:

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
wczoraj pojechałem po E30. pociągiem z Wawki do Zielonej Góry, później sprzedający dowiózł mnie na miejsce. kupiłem, kasa śmieszna, auto w bardzo dobrym stanie. chociaż z rozbawieniem koleś patrzył na mnie, jak próbowałem wczołgać się pod auto w celu zbadania miski olejowej, progów, etc. chodziłem, patrzyłem, smakowałem...

 

na koniec padło pytanie, czy radio ma zostać (jakiś wypasiony Blaupunkt) :lol: zostało, umilało podróż do domu.

 

czasami opłaca się poszperać i zaryzykować.

 

szkoda tylko, że samochód (najprawdopodobniej w Niemczech, chociaż cholera to wie) został ograbiony z M-Pakietowej kierownicy i dźwigni zmiany biegów... ale to się da naprawić :mrgreen:

 

 

A ile cie kosztowała. Jaki silniczek. Może fotka jakaś?

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
A ile cie kosztowała. Jaki silniczek. Może fotka jakaś?

 

spokojnie, spokojnie, ludzie moje kochaniutkie, przez nerwancji!!!

 

cała sprawa tak wyglądała:

 

pewna mało sympatyczna pani rozbiła moje E36 Coupe. był to przytyk do tego, żeby szukać E 30. po sprzedaży kupejki, bardzo poważnie zacząłem się rozglądać za autem (od '87 wzwyż). w grę wchodziły tylko coupe i touring. wreszcie, będąc bliski zakupu coupe z 1989 roku, od mojego kolegi (nawet jest na allegro wystawiona), wpadła mi w oko oferta sprzedaży touringa. nie zrażony tym, iż auto ma szyby i dach na korby :mrgreen: zadzwoniłem do gościa, ustaliłem conieco, zanotowałem VIN, w ASAP sprawdziłem zgodność wyposażenia z podanym w ogłoszeniu (koleś nawet nie wiedział, że ma sport zawieszenie, nivo i cóś w stylu serwotronic w aucie). po 2 dniach zapakowałem tyłek do pociągu relacji Warszawa - Zielona Góra (niezły bydłociąg!) i o godzinie 14:30 pojawiłem się na miejscu. chwila oczekiwania, podjechał facet w czarnym Jag'u i łogień, oglądać E 30. przy okazji, zerknąłem w jednym z autokomisów na wystawione tam auta - śmietniki, jakich mało, do tego za chorą kasę...

po oględzinach touringa (kładłem się na glebę, sprawdzałem miskę, magiel, etc.), konsultacji telefonicznej z kumplem, itd., itp.) dokonałem zakupu. przy targu właśnie padła propozycja, że jak już koniecznie chcę z ceny zejść, to koleś wyciągnie radio. ale trzeba twardym być a nie miętkim... radio zostało, auto kupione (oferowane było za 6800PLN, a cena zakupu była niższa, nawet znacznie, ale to moja słodka tajemnica... :wink: ).

 

oczywiście, nie jest to 100% ideał. do wymiany tarcze + klocki (rozglądam się za ATS), amorki w miarę, ale i tak pójdzie prawdopodobnie zestaw Bilstein lub Weitec, rozerwana tapicerka na siedzisku fotela kierowcy (fotele M-Pakiet), jak wcześniej wspominałem, z oryginalnego wyposażenia zniknęła kiera i dźwignia zmiany biegów (kierownicę już zakupiłem, znalazłem tanio na Allegro, w Warszawie, zmieniona, gra i trąbi), końcówka shiftera obecnie skórzana, z oferty Jacky (nie śmiejcie się ładne robią, a przy okazji jest cała czarna).

 

a co poza tym? hm... silnik M20, w poniedziałek wymieniam rozrząd, graty już zamówione, jest jeden wyciek oleju, prawdopodobnie przy wymianie oleju został naruszony o-ring i teraz podcieka troszki (bez dramatu). niedawno musiała być zmieniana chłodnica, płyny. auto zapierdziela, ma oryginalny lakier w dobrym stanie, bez rdzy!!! :shock:

 

BTW, szukam powoli szpery i kompletnego pakietu M-Technic II do E30 Touring. jeśli ktoś ma jakieś ciekawe sprężyny, twarde i obniżające auto tak w okolicach 50 / 50, to poproszę o kontakt na priv'a.

 

aha, jako, że motałem się w pewnym momencie za kierownicą, usiłując wydobyć z plecaka płyty, zdążyłem już unicestwić wyświetlacz zegarka / temperatury... :duh: ma ktoś???

 

pozdrawiam!

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
może na allegro lub ebay... Ja szukam coupe lub sedan ale touring odpada nie potrzebuje kombi :| . a ile mniej więcej za kierke. szybki można zawsze zrobić na elektryk. Jak wcześniej wspomniałem potrzebuje auta na rok chyba że się spodoba :lol: a jak z motorkami w 318i lub 316 bo 320 to chyba odpada...
Opublikowano

ja też nie potrzebuję kombi, ale ta bryła...

 

na glebę i wygląd taki, że poprostu smutna godzina dla innych uzytkowników drogi :twisted:

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
Heh...tu się tgodze kombi jest ładniejsze aa i gdy jeszcze na glebe ją weźmiesz cudo no ale gleba u mnie nie może być za duża bo mieszkam na wsi i był by problem z dojechaniem...chyba że zawieszenie gwintowane. :roll2:
Opublikowano
Zdecydowałem się że będzie to 316 lub 318 ale ta druga bardziej. Chciałbym wiedzieć czy naprawy takich aut będą drogie(chodzi mi o same części reszte zrobie sam). A no i czy jeśli kupie zadbany egzemplarz z przebiegiem ok.200tys.km. to ile nią pośmigam? no właśnie co bardzo ważne jak będzię z osiągami czy łatwo staje bokiem? i nie chodzi mi tu o katowanie auta a o lekką zabawe raz na jakiś czas. I tu jak jest wtrysk elekrtyczny czy to jeszcze nie ta generacja. pewnie w środe skocze oglądnąć autko i co musze sprawdzić amorki napewno sprężanie też i co by jeszcze się przydało...Pozdro
Opublikowano
Zdecydowałem się że będzie to 316 lub 318... no właśnie co bardzo ważne jak będzię z osiągami czy łatwo staje bokiem? i nie chodzi mi tu o katowanie auta a o lekką zabawe

no postawisz ja bokiem ale tylko na sniegu :mrgreen: o asfalcie zapomnij...

Opublikowano
no postawisz ja bokiem ale tylko na sniegu :mrgreen: o asfalcie zapomnij...

 

aha...hehe nie gadaj wogóle nie da rady a obrócisz ją z miejsca na asfalcie? poldekiem się dało ale jego to nie chcem wole już bejce która nie stanie bokiem.a na żwirku??? a jak z osiągami jaki VMAX i jak do startu do vectry A 1.8 które wysiada??? pozdro

Opublikowano
Zdecydowałem się że będzie to 316 lub 318 ale ta druga bardziej. Chciałbym wiedzieć czy naprawy takich aut będą drogie(chodzi mi o same części reszte zrobie sam). A no i czy jeśli kupie zadbany egzemplarz z przebiegiem ok.200tys.km. to ile nią pośmigam? no właśnie co bardzo ważne jak będzię z osiągami czy łatwo staje bokiem? i nie chodzi mi tu o katowanie auta a o lekką zabawe raz na jakiś czas. I tu jak jest wtrysk elekrtyczny czy to jeszcze nie ta generacja. pewnie w środe skocze oglądnąć autko i co musze sprawdzić amorki napewno sprężanie też i co by jeszcze się przydało...Pozdro

 

Tylko się naprawdę zastanów bo potem jak kupisz 316 to po miesiącu pojawi się post w stylu " jak zwiększyć moc w 316".

Najlepiej to kupić R6 ale sporą palą, minimum to 318 ale dużo ludzi narzeka na kulturę pracy tego silnika.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
Po dłuższych przemyśleniach i czytaniu różnych tematów o 316 i 318 to napewno 316 odpada a jeśli nie 318 to co polecacie. To jaki motor jest wytrzymalszy ten z 318 czy z 320 a może 324??? :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:
Opublikowano
Ty nie idziesz to salonu samochodowego, ty kupujesz używany i to jednak stary samochód. Szukaj dobrego egzemplarza a nie dobrego silnika. Dobra 316 będzie mocniejsza od strupiałej 318
Opublikowano
Po dłuższych przemyśleniach i czytaniu różnych tematów o 316 i 318 to napewno 316 odpada a jeśli nie 318 to co polecacie. To jaki motor jest wytrzymalszy ten z 318 czy z 320 a może 324??? :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

320 to silnik R6 a 318 to czterocylindrówka. Szóstka jest napewno wytrzymalsza i mniej awaryjna jednak mało ekonomiczna (spalanie w mieście około 12 do 13 litrów). Czwórka jest mniej odporna na ciężką noge kierowcy i bardziej awaryjna a spalanie ma napewno mniejsze o około 1 do 2 litrów od silnika 2,0.

Ceny części zamiennych są bardzo podobne.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.