Skocz do zawartości

skutki braku katalizatora???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hehe, czy jest sens sie sprzeczac o jakis katalizator? jak ktos chce to niech wytnie, jak nie to niech nie wycina!!!!!!! to jest kazdego indywidualna sprawa, sam o tym mysle:) pozdro
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam kolegów,.

Mimo iż jestem nowy na tym forum,mam pewne doświadczenie z servisem tłumików(kilka lat prowadze go)

Więc jesli jest sonda przed katalizatorem,to nie ma rzadnych obaw co do jego wywalenia.Oczywiście puszki nie zostawiamy bo będzie dziwny dzwiek zwany"rezonansem" no i dodatkowe odbicie fali wyprężonej.

Jak wj. wspomniał kolega katalizator sluży do wytracania czastek ołowiu,a wieć został wymyslony przez zielonych.

Moc auta napewno nie spadnie,a i innych usterek nie bedzie(zwiazanych z katem,a w zasadzie jego brakiem)

Pamietajmy,że jeżeli wywalamy katalizator musimy wstawić rure o średnicy rury do niego dochodzącej czyli tzw:(portek,dwururki) ponieważ niektore modele aut za katem mają inną średnice.Zawsze mierzymy przed!

Czasem jeżdzą do mnie klijenci z takimi zasyfialymi katalizatorami,że auto nie może wejść na 3000obr,a już nie wspomne o pracy na LPG (wszystko ustępuje po wywaleniu kata)

Zamienników nie polecam średnio wydacie 400zł do pojemności do 2.0 a niestety po 20.000 -40.000 jest syf! a nie katalizator.

Można założyć strumienice,ale nie polecam zwężki lecz łuskę po 2-gie nie myslic kierunku jej zalożenia(czyli wlot-wylot)..

Najlepiej jednak RURA!

Pozdrawiam all

Opublikowano
no i wszystko, mysle ze kolega nam wszytko juz wyjasnij w temacie katalizatorow, wielkie dzieki za to, osobiscie sie przymierzam sie do zdjecia kata swojego bo dzwoni jak w kosciele na mszy:P pozdro
Opublikowano

Kupić 2 katalizatory orginalne,przepraszam bardzo"jak dla mnie głupota"

Ale to moje zdanie.Koszt wstawienia 2 rurek to max 150-200zł

Więc połowa zamiennika,nawet mniej bo powyżej 2.5 litra cena dojdzie koło 600zł za podrube(zastepczy)

Musiałbym spać na kasie żeby tyle wydać,a i tak nie wiem czy byłby sens!

Pozdrawiam all

Opublikowano
Witam kolegów,.

Mimo iż jestem nowy na tym forum,mam pewne doświadczenie z servisem tłumików(kilka lat prowadze go)

Więc jesli jest sonda przed katalizatorem,to nie ma rzadnych obaw co do jego wywalenia.

 

Witam

 

A jeśli kupiłem auto w którym ktoś wyciął katalizator i sonde (nie ma nigdzie miejsca by ją wkręcić) to co robić? Ile kosztuje wspawanie takiego miejsca na sonde?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czesc. Nawiazuje do temetu. Wedlug mnie wycięcie katalizatora nie bylo najlepszym pomyslem.

Dokladnie przeczytalem Twój post i mam kilka pytań.

Mianowicie, w jaki sposób ów dobry fachowiec stwierdził, że katalizator jest zuzyty?? Jak myslisz skąd wziął sie ten ciemny nalot na ostatnim tlumiku?? Jak myslisz jak teraz bedzie zachowywal sie uklad zasilania??

Odpowiedzi sa proste. Po pierwsze układ zasilania sterowany sondą lambda nie bedzie teraz funkcjonował poprawnie, sonda nie bedzie w stanie funkcjonowac odpowiednio w takich warunkach(zmienilo sie cisnienie oraz zawartosc tlenków wegla w spalinach), zatem wskazania sondy będą błędne i bedzie ona wskazywac usrednioną wartosc, przez co spaliny bedą bogate (stąd ten czarny nalot). W rezulatacie samochód moze spalic wiecej (moze). Wszyscy wypowiadacie sie bardzo ogólnikowo na temat mocy i osiągów. Ja nie uwazam ze w tym przypadku moc nagle wzrosnie i zmienią sie osiagi. Owszem wylot gazów bedzie latwiejszy i na pewno w przypadku zastaosowania odpowiedniego(innego) ukladu sterowania silnika mozna poprzez wyciecie katalizatora uzyskac lepsze parametry. Ale nie w tym przypadku, kiedy zostawiasz zwykły sterownik. Dodatkowo szybciej zużyją sie pozostale elementy ukaldu wylotowego i bedzie on głosniejszy. Niektóre silniki jak np m43 sa bardzo podatne na wskazania wynikajace ze zlej pracy sondy (wystarczy poszukac wypowiedzi na temat problemów z sondą). Sonda i przepływomierz sa najwazniejszymi uzadzeniami w ukadzie zasilania i to one w wiekszej czesci regulują za posrednictwem sterownika praca ukladu dolotowego. Dlatego nie uwazam by wycinanie katalizatorów przynoslio jakies super kozysci. Raczej odnosze sie do tego negatywnie.

 

Pozdrawiam

Bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

I pojeeechałłłłłłłłłłłłłłłłłłłł

kolega z powyższego postu.

 

Układ zasilania...

Myślałem że układy wtryskowe elektroniczne są sterowane na podstawie sprzężenia zwrotnego z kilku czujników - anie tylko z sondy lamba.

Kolega szuka okazji do tytułu technika roku ???

 

Przepływomierz, czuknik temperatury w układzie chłodzenia, czujniki położenia.

Gdyby spojrzeć na układ sterowania, to zmienne z tych czujników mają pewne wagi, czyli nie każdy sygnał równy ważnością innemu.

I sygnał z sondy nie ma takiego wpływu na skład mieszanki jak czujnik temperatury.

 

Więc pisnie tekstów w stylu "zatem wskazania sondy będą błędne i bedzie ona wskazywac usrednioną wartosc" świadczy i o reszcie tekstu hehehehe

A tak analitycznie, usredniona wartość w dziedzinie czasu ? czy może częstotliwości ?

Od kiedy to zwięsznie stałej czasowej czujnika - w tym wypadku sondy - jest tożsame z uśrednieniem wartości sygnału ??

Zwiększenie, bo właśnie tak się psuje sonda, "zwalniając".

 

Hehehe podobne bzdury sa i w dalszej czesci tekstu.

 

Aha, sąsziłem że to silnik prdukuje spaliny, a tym samym ich skład....

"sonda nie bedzie w stanie funkcjonowac odpowiednio w takich warunkach(zmienilo sie cisnienie oraz zawartosc tlenków wegla w spalinach)"

:lol: :lol:

 

"Owszem wylot gazów bedzie latwiejszy i na pewno w przypadku zastaosowania odpowiedniego(innego) ukladu sterowania "

A o chipie czy smt6 kolega słyszał ????

Po prostu EKU nie przygotowuje w zaden sposob mieszanki pod katalizator.

 

Katalizator to wymysł zielonych, i silnik go potrzebuje jak krowa wrotki.

 

Z zużyciem wydechu nie polemizuje, bo kat czesto przejmuje role wstepnej komory rozprężnej, i wówóczas kiedy go brak, dalesze stopnie ukłądu dostają mocniej w kość.

 

Każdy kto jeździł bez kata, będzie do t ego wracał.

Kata porządnie usunietego z zachowaniem przekrojów i krzywizn układu wydechowego.

Opublikowano

Bartek-Carfix

Co do zużycia kata.. nie jest to jakaś tajemna wiedza, kiedy wymienia się tłumik końcowy. Po prostu jak go wyjmowali okazało się, że zaczyna tam już wydmuchiwać zawartość kata.

Jak myślę skąd się wziął ciemny nalot? Otóż już go nie ma... pojawił się prawdopodobnie z uwagi na to, że założone nowe tłumiki w miejsce kata, były uwalone smarem i czymś tam jeszcze. Po ich założeniu to się wypaliło i osiadło na wylocie. Teraz jest ok. Jak myślę jak będzie się zachowywał układ zasilania? Nie myślę o tym. Zrobiłem już od tego czasu ok. 2000km i wszystko jest ok. Nie twierdzę, że dostał kopa, nie twierdzę, że jest lepiej teraz... jest tak jak było, także dźwiękowo - nie jest głośniej.

Co do sondy... nie jestem mechanikiem tak jak Ty, ale wytłumacz mi... czy spaliny z kata wracają - cofają się? Bo tylko tak mógłbym wytłumaczyć sobie zmienione dla niej warunki pracy, skoro sonda jest przed katalizatorem...

Pozdrawiam

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano

m50b25..

tak założyłem dwa osobne tłumiki na każdą rurkę... tzn. nie ja :D tylko spece, tak to sobie wymyślili :shock: i efekt tak jak pisałem... bez zastrzeżeń

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
Czesc. Nawiazuje do temetu. Wedlug mnie wycięcie katalizatora nie bylo najlepszym pomyslem.

Dokladnie przeczytalem Twój post i mam kilka pytań.

Mianowicie, w jaki sposób ów dobry fachowiec stwierdził, że katalizator jest zuzyty?? Jak myslisz skąd wziął sie ten ciemny nalot na ostatnim tlumiku?? Jak myslisz jak teraz bedzie zachowywal sie uklad zasilania??

Odpowiedzi sa proste. Po pierwsze układ zasilania sterowany sondą lambda nie bedzie teraz funkcjonował poprawnie, sonda nie bedzie w stanie funkcjonowac odpowiednio w takich warunkach(zmienilo sie cisnienie oraz zawartosc tlenków wegla w spalinach), zatem wskazania sondy będą błędne i bedzie ona wskazywac usrednioną wartosc, przez co spaliny bedą bogate (stąd ten czarny nalot). W rezulatacie samochód moze spalic wiecej (moze). Wszyscy wypowiadacie sie bardzo ogólnikowo na temat mocy i osiągów. Ja nie uwazam ze w tym przypadku moc nagle wzrosnie i zmienią sie osiagi. Owszem wylot gazów bedzie latwiejszy i na pewno w przypadku zastaosowania odpowiedniego(innego) ukladu sterowania silnika mozna poprzez wyciecie katalizatora uzyskac lepsze parametry. Ale nie w tym przypadku, kiedy zostawiasz zwykły sterownik. Dodatkowo szybciej zużyją sie pozostale elementy ukaldu wylotowego i bedzie on głosniejszy. Niektóre silniki jak np m43 sa bardzo podatne na wskazania wynikajace ze zlej pracy sondy (wystarczy poszukac wypowiedzi na temat problemów z sondą). Sonda i przepływomierz sa najwazniejszymi uzadzeniami w ukadzie zasilania i to one w wiekszej czesci regulują za posrednictwem sterownika praca ukladu dolotowego. Dlatego nie uwazam by wycinanie katalizatorów przynoslio jakies super kozysci. Raczej odnosze sie do tego negatywnie.

 

Pozdrawiam

Bartek

Więc Bartku aby sprawdzić kata wystarczy odpiąść tłumik środkowy i wyposażyć się w latarke.Widać wszystko jak na dłoni.(czasem czeba wyciać żeby go sprawdzić=jak zly kosz jak dobry spowrotem wspawanie)

Jeśli klijent narzeka że na LPG autko dławi sie w przedziale 2000obr to raczej kat jest zabity,a czasem stopiony! Przeważnie ludzie przyjeżdzają jak już wyczerpią wszystkie pomysły i możliwości dlaczego auto nie smiga jak powinno.A niestety wycięcie kata jest stosunkowo tanim zabiegiem a z doświadczenia wiem,że klijenci są zadowoleni.Często objawy ustępują.

Co do Twoich obaw to w swojej kilkuletniej praktyce nie stwierdzam żeby ktoś po wycieciu katalizatora był niezadowolony.

:8)

Opublikowano
Oktaw a jaki masz silnik u siebie ? Założyłeś dwa tłumiki tzn na każdą rurę oddzielny czy jak ??

 

Pzdr

Zamiast rurek,strumienicy=

jak naprawde chcemy mieć cicho,sa w sprzedaży tzw: montażówki(tłumiki przelotowe,bez dodatkowych komor)np: walkera :ceny od 30zł do 200

w zależności do zastosowania(pojemność,średnica itp)

Opublikowano
Witam kolegów,.

Mimo iż jestem nowy na tym forum,mam pewne doświadczenie z servisem tłumików(kilka lat prowadze go)

Więc jesli jest sonda przed katalizatorem,to nie ma rzadnych obaw co do jego wywalenia.

 

Witam

 

A jeśli kupiłem auto w którym ktoś wyciął katalizator i sonde (nie ma nigdzie miejsca by ją wkręcić) to co robić? Ile kosztuje wspawanie takiego miejsca na sonde?

 

 

Pozdrawiam

Koszt takiego zabiegu to 70zł(u mnie) oczywiście samo wspawanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.