Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat niebawem rozwojowy bo dwójki tanieją a poszukiwaczy nowych Felg i Opon przybywa.

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

BMW F22 2014r, M2CS Look (przednie błotniki szersze od serii, tylne błotniki seria) poniżej felgi z prawie idealnym spasem na zawieszeniu zbliżonym do seryjnego, jednak to jakiś Bilstein.

MODEL FELGI: 763M (replika)

FELGA PRZÓD:
5x120 / R19 / 8.5 / ET35 (profil opony 35) (przy błotniku z m2 i dystansie 25mm koło jest schowane w błotniku o jakieś 4-6mm)
FELGA TYŁ:
5x120 / R19 / 9.5 / ET40 (profil opony 30) (koło wystaje po za obrys o jakies 4-5mm, bardziej sam rant opony)

Szerokość opony dobieramy względem ogólnych standardów, wystarczy wpisać pytanie w google, i wyskoczy tabelka przykładowo, że na felgę 8.5J zaleca się (przykładowo) oponę 215-245. Profil można brać większy, ale w F22 przy feldze R19 to już więcej niż wyżej wymieniłem nie wejdzie.

473139944_608971385070537_5691663183368865728_n.thumb.jpg.b939a6a10b56aa4d01cb112eebf169a7.jpg

472734035_477866855043697_8025031865350844601_n.thumb.jpg.618d998dc4e76d752b0a921ef669309b.jpg471250514_959253642397252_712264223489116213_n.thumb.jpg.014e8a5a776094bfef7290acbcb06335.jpg

Opublikowano
W dniu 23.02.2025 o 17:38, fl0w. napisał(a):

BMW F22 2014r, M2CS Look (przednie błotniki szersze od serii, tylne błotniki seria) poniżej felgi z prawie idealnym spasem na zawieszeniu zbliżonym do seryjnego, jednak to jakiś Bilstein.

MODEL FELGI: 763M (replika)

FELGA PRZÓD:
5x120 / R19 / 8.5 / ET35 (profil opony 35) (przy błotniku z m2 i dystansie 25mm koło jest schowane w błotniku o jakieś 4-6mm)
FELGA TYŁ:
5x120 / R19 / 9.5 / ET40 (profil opony 30) (koło wystaje po za obrys o jakies 4-5mm, bardziej sam rant opony)

Szerokość opony dobieramy względem ogólnych standardów, wystarczy wpisać pytanie w google, i wyskoczy tabelka przykładowo, że na felgę 8.5J zaleca się (przykładowo) oponę 215-245. Profil można brać większy, ale w F22 przy feldze R19 to już więcej niż wyżej wymieniłem nie wejdzie.

473139944_608971385070537_5691663183368865728_n.thumb.jpg.b939a6a10b56aa4d01cb112eebf169a7.jpg

472734035_477866855043697_8025031865350844601_n.thumb.jpg.618d998dc4e76d752b0a921ef669309b.jpg471250514_959253642397252_712264223489116213_n.thumb.jpg.014e8a5a776094bfef7290acbcb06335.jpg

Bardzo dobry opis, jak prosto samemu stracić prawo jazdy i ew. samemu trafić za kratki.

  • Haha 1
Opublikowano
W dniu 26.02.2025 o 15:05, PKort napisał(a):

Bardzo dobry opis, jak prosto samemu stracić prawo jazdy i ew. samemu trafić za kratki.

W czym problem, bo nie zauważam?

Może lepiej znają się ludzie którzy pytają "czy felga o et35 wejdzie do..." nie podając innych parametrów, lub zwolennicy "tylko oryginalne koła, tak jak wyjechała z salonu!" to przepraszam za wypowiedź.

Doskonale znam kwestie prawne i taryfikator oraz ewentualne konsekwencje jazdy na tym komplecie kół (dlatego też wspomniałem o spasowaniu) i nie widzę tu zagrożenia utraty prawa jazdy, czy ryzyka pozbawienia wolności, więc czekam na rozwinięcie Twojej genialnej myśli, ale jeśli chodzi Ci o to, że to repliki s763m to daruj sobie 😉 

Opublikowano

Lato: 

styling 400.

225/40R18 oraz 245/35/R18

 

Zima:

styling 385

225/40R18

 

W zeszłym roku założyłem temat z doborem felg oraz opon na zimę. Kolega @PKort pomógł rozszyfrować wklejkę z drzwi. Za co jeszcze raz dziękuję. Przejechałem może 2k km i zero problemów z xdrive.

IMG_3770.jpeg

IMG_5364.jpeg

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, fl0w. napisał(a):

W czym problem, bo nie zauważam?

 

W dniu 23.02.2025 o 17:38, fl0w. napisał(a):

FELGA TYŁ:
5x120 / R19 / 9.5 / ET40 (profil opony 30) (koło wystaje po za obrys o jakies 4-5mm, bardziej sam rant opony)

1) Koło wystające poza obrys nadwozia -> zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

2) Jeżeli masz opony o rozmiarze innym, niż 225/35R19 z przodu oraz 245/30R19 z tyłu -> ingerencja we wskazania licznika kilometrów, czyli a) zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, b) kara więzienia z art 306a kk. Jeżeli masz opony 225/35R19 przód i 245/30R19 tył, to tylko zatrzymanie dowodu za pkt 1) powyżej.

Edytowane przez PKort
Opublikowano
2 godziny temu, PKort napisał(a):

 

1) Koło wystające poza obrys nadwozia -> zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

2) Jeżeli masz opony o rozmiarze innym, niż 225/35R19 z przodu oraz 245/30R19 z tyłu -> ingerencja we wskazania licznika kilometrów, czyli a) zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, b) kara więzienia z art 306a kk. Jeżeli masz opony 225/35R19 przód i 245/30R19 tył, to tylko zatrzymanie dowodu za pkt 1) powyżej.

Wyjdź z domu... Kto Cię w Polsce za rozmiar opon zatrzyma 😂 Chyba musiałbyś na prawdę ostro napyskować, albo bóg jeden wie co zrobić aby to sprawdzali.
A co do punktu pierwszego - napisałem o tym wyżej, i jeszcze wyżej, że koło wystaje o 4-5mm, więc nie widzę tutaj błędu z mojej strony. "Nieznajomość prawa szkodzi", a jeśli już o tym mowa, to tak jak wyżej - wyjdź z domu, bo ciężko byłoby policzyć ile osób jeździ na podobnych zestawach kół i nigdy nie mieli żadnego problemu z organami ścigania 🙂 

Opublikowano
3 godziny temu, poeta napisał(a):

Lato: 

styling 400.

225/40R18 oraz 245/35/R18

 

 nie obcierają Ci nigdzie te 400 ?

Zastanawiam się nad takim setupum na lato styling 400 ale opony dać przód 225/40R18, tył 255/35R18 

Dało by to mniejszą różnicę w średnicy koła niż w 225/40R18 - 245/35/R18

 

Opublikowano
21 godzin temu, aditonie napisał(a):

 nie obcierają Ci nigdzie te 400 ?

Zastanawiam się nad takim setupum na lato styling 400 ale opony dać przód 225/40R18, tył 255/35R18 

Dało by to mniejszą różnicę w średnicy koła niż w 225/40R18 - 245/35/R18

 

Nie, nigdzie nic nie obciera. Z takimi felgami już kupiłem.

Jedyne co obciera to ten splitter🤦🏼

Jak skończą się opony będę myślał o 405m (chcę skompletować cały m performance) no ale 10k za felgi to trochę dużo 🙄

 

IMG_4010.jpeg

Opublikowano
19 godzin temu, poeta napisał(a):

Nie, nigdzie nic nie obciera. 

Jak skończą się opony będę myślał o 405m (chcę skompletować cały m performance) no ale 10k za felgi to trochę dużo 🙄

 

 

A tył jak dociąży się  to opona ma gdzie się schować w błotnik?

 

Ja na początku myślałem o styling 640 ale ET za niskie i koła by już wystawały poza obrys auta.

Opublikowano
2 godziny temu, aditonie napisał(a):

A tył jak dociąży się  to opona ma gdzie się schować w błotnik?

 

Ja na początku myślałem o styling 640 ale ET za niskie i koła by już wystawały poza obrys auta.

Nie wiem. Maksymalnie jeżdżę we dwie osoby, pełnego bagażnika nigdy nie miałem.

w połowie maja wracam ze statku to mogę coś zapakować do bagażnika i podesłać jak to wygląda.

Ewentualnie poszukam zdjęć z lata, z innego kąta (napewno z pustym bagażnikiem)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.02.2025 o 15:05, PKort napisał(a):

Bardzo dobry opis, jak prosto samemu stracić prawo jazdy i ew. samemu trafić za kratki.

Jak juz wklejasz bełkot rodem z telewizji republika, to wklejaj go poprawnie, co do pierwszego punktu 100% zgadzam sie, jest przepis ktory jasno mowi ze nie moze wystawac po za blotnik i grozi to zabraniem dowodu do czasu usuniecia „wady” niestety tak prawo w polsce jest skonstruowane i nie mozemy z tym nic zrobic, jak trafi sie zyczliwy obywatelski policjant to zabierze dowod i bedzie mial do tego pelne prawo

Co do drugiego…czytaj pelne zdanie ktore jest w ustawie:

Art.  306a. [Cofanie lub inna ingerencja we wskazania licznika przebiegu w pojeździe mechanicznym]
§  1.  Kto zmienia wskazanie drogomierza pojazdu mechanicznego lub ingeruje w prawidłowość jego pomiaru,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

Ingerencja we wskazanie licznika…przebiegu kilometrow, ustawa jest jasna i jest kierowana tylko i wylacznie do „cofaczy licznikow”, nie ma w niej zadnej mowy o nieprawidlowosci wskazania licznika predkosci ile w danej chwili jedziesz, z tym ze wynik bedzie przeklamany o jakies tam 1.2% 0.001% tysiecznych czy jaka niewazna liczba by to nie byla to nie ma ustawy w prawie polskim ktora zakazywalaby montowania innych opon niz zalecane lub pociaganaia do odpowiedzialnosci kogos kto na liczniku jak ma 51 kmh bedzie mial realnie 50,4 km/h lub 51,3 kmh…w zwiazku z przeklamaniem licznika przez niefabryczna wartosc opon…

Podsumowujac nikt do wiezienia nigdy nie trafi przez opony szersze o 10 mm jedynie moze uparty policjant zabrac dowod…a mozna to latwo naprawic montujac felgi np 8.5J ktore beda znacznie wezsze i guma 255 spokojnie na nie wejdzie, przypominam ze BMW fabrycznie montuje 255/35/19 w Styling 403M i nikt jeszcze nie zmarł od tego ze jest to maksymalna wartosc dla tej szerokosci felgi. Mozna tez uzyc felg 8.5J przod i tyl albo 8.0J przod, 245 nawet zrobic na seryjnym setupie przodu (+20mm wzgledem serii) i 255 z tylu +10mm, co bedzie w 100% legalne dopoki nie bedzie wystawac po za obrys…

Co do autora setup bardzo mi sie podoba wizualnie, kazdy ma prawo wyboru i nie hejce zadnej drogi, jedynie z tymi tylnymi policjant moze sie przyczepic.

Edytowane przez aero1234
Opublikowano
W dniu 6.06.2025 o 12:41, aero1234 napisał(a):

Art.  306a. [Cofanie lub inna ingerencja we wskazania licznika przebiegu w pojeździe mechanicznym]
§  1.  Kto zmienia wskazanie drogomierza pojazdu mechanicznego lub ingeruje w prawidłowość jego pomiaru,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

Ingerencja we wskazanie licznika…przebiegu kilometrow, ustawa jest jasna i jest kierowana tylko i wylacznie do „cofaczy licznikow”, nie ma w niej zadnej mowy o nieprawidlowosci wskazania licznika predkosci ile w danej chwili jedziesz, z tym ze wynik bedzie przeklamany o jakies tam 1.2% 0.001% tysiecznych czy jaka niewazna liczba by to nie byla to nie ma ustawy w prawie polskim ktora zakazywalaby montowania innych opon niz zalecane lub pociaganaia do odpowiedzialnosci kogos kto na liczniku jak ma 51 kmh bedzie mial realnie 50,4 km/h lub 51,3 kmh…w zwiazku z przeklamaniem licznika przez niefabryczna wartosc opon…

OK... A w jaki sposób wyliczany jest aktualny przebieg w BMW F22/F23? Na jakiej podstawie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, PKort napisał(a):

OK... A w jaki sposób wyliczany jest aktualny przebieg w BMW F22/F23? Na jakiej podstawie?

Podejrzewam że tak jak w innych bmw z tylnego czujnika ABS

Opublikowano
5 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Podejrzewam że tak jak w innych bmw z tylnego czujnika ABS

Czyli na podstawie liczby obrotów koła?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, PKort napisał(a):

Czyli na podstawie liczby obrotów koła?

Tak, w starszych bmw czujniki abs również były używane do sprawdzania ciśnienia w oponach. 

Opublikowano
15 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Tak, w starszych bmw czujniki abs również były używane do sprawdzania ciśnienia w oponach. 

Czyli w przypadku kół o niestandardowym wymiarze, to przy obrocie koła komputer dodaje inny dystans, niż w rzeczywistości - bo ma zapisany obwód rozmiaru referencyjnego, a nie faktycznego. Czy może się mylę?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Przecież po zmianie kół nawet na niestandardowe czy to szerokości czy inne rozmiary opon resetujesz czujnik i komp się uczy na nowo, wartości nie są zadane przez fabrykę.

Poza tym system działa tylko na różnicy prędkości obrotowej kół i jeśli wszystkie 4 koła są takie same (lub bardzo zbliżone np. dla wariantu mieszanego) pod względem rolling diameter, to system nie wykryje różnicy. Nawet jeśli są inne niż fabryczne – komputer „myśli”, że wszystko gra.

I na koniec margines też jest dosyć szeroki na tolerancję.

 

Opublikowano
W dniu 13.06.2025 o 11:47, Ponta napisał(a):

Przecież po zmianie kół nawet na niestandardowe czy to szerokości czy inne rozmiary opon resetujesz czujnik i komp się uczy na nowo, wartości nie są zadane przez fabrykę.

Poza tym system działa tylko na różnicy prędkości obrotowej kół i jeśli wszystkie 4 koła są takie same (lub bardzo zbliżone np. dla wariantu mieszanego) pod względem rolling diameter, to system nie wykryje różnicy. Nawet jeśli są inne niż fabryczne – komputer „myśli”, że wszystko gra.

I na koniec margines też jest dosyć szeroki na tolerancję.

 

Jaki czujnik mam zresetować po zmianie kół? Czujnik ABS? Czy chodzi Ci o czujnik ciśnienia w kołach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.