Skocz do zawartości

Auto sie grzeje po przejechaniu ok 10 km


Largo 24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam bmw e 36 316 m 43,auto mi sie grzeje po przejechaniu ok 10 km,wyciagnołem termostat,i dalej nic,a na dodatek robi sie cisnienie w wezach,juz raz mi zozawliło chlodnice,została wymieniona pompa wodna,uszczelka pod glowica i dalej nic,nawet glowica byla juz sprawdzana.a z odpowicznika ciagle wychodzi para,moze ktos wie jak odpowietrzyc skutecznie uklad.albo jakies inne pomysły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Zobacz czy Visco ci się włącza jak dodajesz gazu. jak sie nie włącza to znaczy ze visco jeszcze do wymiany.

 

Czym szybsze obroty tym szybciej powinien się wentylator kręcić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio miałam problem z grzaniem się auta, bo układ był kompletnie zapowietrzony.

Odpowietrzenie znajduje się obok wlewu płynu do chłodnicy, tam jest miejsce gdzie wkładasz śrubokręt i odpowietrzasz, podobnie jak kaloryfer.. tylko coś mi świta że auto musi być chyba włączone, ale to raczej sprawdź na forum..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na początku sprawdz poziom płynu w chłodnicy. Poziom który jest zaznaczony jest prawiodłowy dla zimnego silnika.

 

Odkrecasz śrubkę do odpowietrzania układu - ta obok wlewu (tylko ostroznie bo ona jest pusta w srodku i lubi pękać) Teraz zapalasz silnik. Radze trochę przygazować i potrzymać na wyższych obrotach kilka/kilkanaście minut (oczywiscie w granicach rozsadku). Jeśli masz mocno zapowietrzony układ to ta operacja potrwa dobrych kilka minut. Sprawdz pozniej jeszce raz poziom płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !! Ciśnienie zawsze bedzie gdy jest układ zapowietrzony. Jeśli bedzie dalej po odpowietrzeeniu podciśnienie to znaczy że masz walniętą uszczelke lub pęknięta może być głowica !!! Możliwe że masz chłodnice zawaloną syfeem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz dobrze odpowietrzyc uklad,opisy sa na forum a cisnienie w układzie z tego co czytalem na forum i z tego co widze u mnie, to zawsze bedzie, ja mialem taki problem bo nie dokrecalem korka wlewu plynu do konca i wywalalo mi wode :cry: dopiero mechaniek powiedzial ze musi byc korek mocno dokrecony i jest ok, nic sie nie dzieje tylko nie wiem czy czasami nie jest za duze to cisnienie bo np nie dam rady scisnac weza do chlodnicy tak jak zimnym sielniku. Wie moze ktos jakie duze ma byc to cisnienie i czy duzej sily trzeba uzyc aby scisnac ten waz? jak na razie to jezdze tak miesiac i nic sie nie dzieje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

operacja na wyłaczonym silniku.sam to robiłem i miałem identyczne problemy.

odkrecasz odpowietrznik i wlewasz płynu do momentu gdy odpowietrznikiem wyleci płyn,zakręć mocno odpowietrznik i korek wlewu i ma grać,jesli układ jest bardzo zapowietrzony czynność powtórzyć.

Tak mi powiedzieli w serwisie Bavaria Motors

Przy nagrzanym silniku sprawdz czy termostat się otworzył i drugi wąż jest gorący,ciśnienie musi być wysokie i wąż jest twardy-OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam,ja wyciągnąłem termostat i odpowietrzałem układ juz chyba z 5 razy,i jak sobie jade wieczorem a na zewnatrz jest -1 to ja mam w aucie ok 20%C a temperatura na wskazniku skacze z polowy na maxa,chłodnice wyczyściłem jakimś srodkiem do czyszczenia.a auto jak sie grzało tak sie grzeje.??????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak wiem, to nie zabardzo. Terma jednak reguluje przepływ płynu i jest po to aby dać możliwosć nagrzania sie motoru do temperatury która, daje optymalne wartości dla spalania paliwa i ciepła w otoczeniu kierowcy.

Jest bardzo ważny czynnik, a za niego jest odpowiedzialny termostat. To tak po krótce. Ta zasada jest chyba aktualna do wszystkich aut. :8)

Pozdrawiam

Irek

Jak się mylę w tym temacie, to mnie poprawcie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha koledzy macie Bmw a nie wiecie jak się swój wóz odpowietrza :P Wstydzcie się do cholery , chańbicie dobro Marki :lol: Drogi Kolego a mianowicie musisz zacząć nastepująco : Po zlaniu cieczy chłodzacej napełniasz zbiornik wyrownawczy nowa ciecza chłodząca do pełna. Odkrecasz śrobe odpowietrzajaca w chlodnicy obok zbiornika wyrownawczego az przez otwor zacznie wydobywac sie ciecz bez pecherzykow powietrza i zakrec ja. Odpal silnik, włacz ogrzewanie na FULL i rozgrzej silnik nie zakrecajac pokrywy wlewu cieczy chlodzacej. Podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnijciecz chlodzaca . Nastepnie odkrec znowu srobe odpowietrzajaca do momentu kiedy zacznie wyplywac ciecz bez pecherzykow powietrza.Wyłącz auto , niech solidnie ostygnie . Dolac plynu do poziomu . :lol: pozdrawiam

M y F a v o r i t e ? O n l y B l a c k ...



B l a c k - M i g h t y - W o n d e r f u l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha koledzy macie Bmw a nie wiecie jak ....... :lol: pozdrawiam

Witam. :8)

Ale nie musiałeś aż tak "nakrzyczeć". :? Pytanie było o jakieś konkretne rozwiązanie przyczyny...A tu taki raban... :) Możliwe że kolega pytający się o to co go interesowało , to mógł się po twojej wypowiedzi poczuć trochę "zmieciony" która tak czy inaczej jest bardzo konkretna :cool2:

Pozdrawiam

Irek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam bmw e 36 316 m 43,auto mi sie grzeje po przejechaniu ok 10 km,wyciagnołem termostat,i dalej nic,a na dodatek robi sie cisnienie w wezach,juz raz mi zozawliło chlodnice,została wymieniona pompa wodna,uszczelka pod glowica i dalej nic,nawet glowica byla juz sprawdzana.a z odpowicznika ciagle wychodzi para,moze ktos wie jak odpowietrzyc skutecznie uklad.albo jakies inne pomysły.

Rozumiem ze głowica była sprawdzana na szczelnosc i do tej operacji zdjeta?jesli nie to rzadne to było sprawdzanie po drugie jesli była zdjeta to moze jest zle(za słabo0 dokrecona na srodkowych szpilkach -miałem taki przypadek dokrecałem głowice,zadzwonuiłtelefon pogadem 5 minut i dokrecałem zapomniawszy o dociagnieciu szpilek w srodku i efekt jak u ciebie do tego trzeba było za swoje pieniadze poprawiac_zwalanie głowicy i druga nowa usczelka,takze od tego zacznij szukanie .pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Largo ..

Postaraj się po wizycie u doktora, jeśli taką przeprowdziłeś lub masz zamiar zrobić, a potem opisać sposoby usunięcia przyczyn jakie przedstawiłeś. Da to innym użytkownikom pewien obraz pozbycia się tego problemu, lub zbliżonych usterek w tym temacie. :cool2:

Pozdrawiam

Irek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam bmw e 36 316 m 43,auto mi sie grzeje po przejechaniu ok 10 km,wyciagnołem termostat,i dalej nic,a na dodatek robi sie cisnienie w wezach,juz raz mi zozawliło chlodnice,została wymieniona pompa wodna,uszczelka pod glowica i dalej nic,nawet glowica byla juz sprawdzana.a z odpowicznika ciagle wychodzi para,moze ktos wie jak odpowietrzyc skutecznie uklad.albo jakies inne pomysły.

No dobrze"wyciagnołem termostat", ale czy został on dobrze sprawdzony..? Ja osobiście bym ten element zamienienił(wymienił) i potem jeszce raz sprawdził co się dalej dzieje..Tak coś czuję że w tym elemencie może tkwić problem. Uogólniając to jest problem z rotacją płynu, a coś ją ewidentnie hamuje, sądząc po twoich opisach.Co to odpowietrzenia układu, to popatrz na wcześniejsze posty. Masz tam dość dobry opis.

 

Jeżeli się mylę , to mnie poprawcie.

Pozdrwiam

Irek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.