Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, ratoN napisał(a):

Wygłuszoną mam całą G60. Nadkola, podłoga, maska, drzwi, bagażnik, słupki, dach.. dodatkowo uszczelki drzwiowe wypełnione. Przy 120 i 140 km/h poprawa wyniosła 2 dB (pomiary tym samym urządzeniem w tym samym miejscu i przy podobnych warunkach atm., te same opony). Różnica jest odczuwalna. Ale kosmosu nie ma. Słabym punktem są okolice lusterek bocznych i boczne szyby u góry na styku z ramą drzwi, dokuczliwe zwłaszcza w wietrzne dni. Brak szyb laminowanych mi przeszkadza. Przyzwyczaiłem się do takich w MB W213, gdzie wyciszenie było sporo lepsze. Gadanina youtuberów i innych sprzedajnych testerów, że G60 jest dobrze wyciszona to brednie. Auto fabrycznie jest wyciszone przeciętnie, na uśrednionym poziomie aut popularnych segmentu D, najgorzej wśród niemieckiej św. Trójcy.

Czyli jak dobrze rozumiem, trzeba było pruć cały samochód, wydać na to kupę kasy (strzelam, że gdzieś z przedziału 15-20 tys. ???) i raczej nie ma efektu WOW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Raton pełna zgoda. Niestety nie da się tego do końca poprawić bo tak jest po zaprojektowane auto co widać na twoim przykładzie. Nie dołożysz podwójnych szyb itd. trzeba to po prostu zaakceptować. Według mnie warto wyciszyć trochę nadkola i trochę boczki drzwi więcej nie ma sensu bo efekt żaden a sporo masy i rozbierania szkoda samochodu.

To jest chore że w G20 czy G80 można mieć skórę merino z przeszyciami na desce i boczkach, dodatkowo dół deski również skóra w kolorze tapicerki są też klejone podwójne szyby a w takim G60 tego nie ma. 

Brak soft close też porażka w tej klasie. Podłokietnik z tyłu gdzie na stałe mamy odkryte ordynarne cupholdery...

W przypadku 520d za 250tys można jeszcze akceptować ale to samo jest w M5 za 700tys. 

Edytowane przez --maly--
  • Lubię to 3
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy polecicie miejsce do wyciszenia w Warszawie? Moja 5 530e chodzi przy 140 jakby miałą Thulę na dachu...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@tommq Może trzeba by wymienić podsufitkę? Piszą w konfiguratorze to trochę wygłusza.

"Podsufitka M Alcantara Anthracite 5 900 zł
Samochód sportowy i alcantara? To od zawsze wymarzone połączenie. Podsufitka, słupki i osłony przeciwsłoneczne obite są tym materiałem w kolorze antracytowym. Wygląda ponadczasowo elegancko, jest przyjemny w dotyku bardzo łatwy w czyszczeniu, a oprócz tego redukuje hałas we wnętrzu."

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś poprawiał audio fabryczne? Mam B&W, ale zastanawiam się nad zmianą. Gra dobrze i nie zgadzam się z krytyką, że to jest słabe granie. Ale można lepiej. A że w samochodzie spędza się sporo czasu, życie krótkie, to może warto?

Dostałem wycenę i koszt niestety poważny jak dla mnie. Wiem, że pytanie na forum o wrażenia dotyczące jakości grania są trochę bez sensu, ale może koś będzie miał jakieś ciekawe przemyślenia w tej sprawie? Najchętniej usłyszałbym: zrobiłem update, wydałem kupę kasy i niewiele się zmieniło. Bo to pozwoliłoby mi zaoszczędzić i dać sobie spokój, he he. 

Opublikowano
4 godziny temu, Hernandes napisał(a):

Czy ktoś poprawiał audio fabryczne? Mam B&W, ale zastanawiam się nad zmianą. Gra dobrze i nie zgadzam się z krytyką, że to jest słabe granie. Ale można lepiej. A że w samochodzie spędza się sporo czasu, życie krótkie, to może warto?

Dostałem wycenę i koszt niestety poważny jak dla mnie. Wiem, że pytanie na forum o wrażenia dotyczące jakości grania są trochę bez sensu, ale może koś będzie miał jakieś ciekawe przemyślenia w tej sprawie? Najchętniej usłyszałbym: zrobiłem update, wydałem kupę kasy i niewiele się zmieniło. Bo to pozwoliłoby mi zaoszczędzić i dać sobie spokój, he he. 

Podobno sporo w kontekście audio poprawia wygłuszenie samych drzwi. Nie wiem ile zaśpiewali Ci za wymianę audio, ale wygłuszenie drzwi będzie kosztowało 4-6 tys. Efektu finalnego nie znam, więc potrzebny byłby ktoś, kto to zrobił i może się podzielić wiedzą.

Opublikowano

Warto odezwać się do PRO AUDIO TYCHY. Modyfikacja BMW u nich to zakres od 8 000 do ok 20 000 zł 

Słyszałem ich realizację jak dotąd dla mnie wyznacznikiem brzmienia był Burmester w Maybachu S680 i NAIM W Bentleyu Mulsanne ale to co robią w Tychach w niczym nie ustępuje a nawet ich realizację oceniam wyżej.

Opublikowano

Potwierdzam, że wygląda to bardzo profesjonalnie. Mają swój kanał na YT. Przyjezdni muszą brać pod uwagę, że to nie jest od ręki.

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 20.03.2025 o 13:33, Piotr U napisał(a):

Warto odezwać się do PRO AUDIO TYCHY. Modyfikacja BMW u nich to zakres od 8 000 do ok 20 000 zł 

Słyszałem ich realizację jak dotąd dla mnie wyznacznikiem brzmienia był Burmester w Maybachu S680 i NAIM W Bentleyu Mulsanne ale to co robią w Tychach w niczym nie ustępuje a nawet ich realizację oceniam wyżej.

Właśnie przymierzam się do obicia matami mojej f07 i trafiłem na ten kanał szukając info, żeby się doszkolić i zastanowić czy faktycznie warto.

W e61 kilka lat temu obiłem samymi matami bitumicznymi drzwi i było dużo lepiej, szczególnie w kilku tematach - poprawa audio, jazda z wyższymi prędkościami oraz przy mniejszych w tunelach (gdzie akustyka odbita od ścian tunelu daje po blachach najbardziej). Wtedy sobie obiecałem, że każdą furę będę poprawiał... po czym o tym zapomniałem

Są rzeczy które moga zrobić z fabryki i takie których nie zrobią - albo nie chcą. O ile się nie myle na drzwiach są maty bitumiczne - niedużej wielkości i dość cienkie. Gąbka też się jakaś znajdzie tu i ówdzie, ale nie przesadzają z tym, dlaczego? Nie mam pojęcia, może z tego samego powodu dla którego skoda jest gorzej wyciszona od VW, a VW od Audi? 😅


No nic, w planach mam dołożenie mat na całe drzwi (butyl a na to kauczukowe zamkniętokomówkowe plus pod boczek typowe akustyczne otwartokomórkowe). Plan jest na drzwi i części dachu wokół panoramy (ciekawe czy na relingi aero i boxa to coś pomoże na kolejny sezon).

Może coś mi się uda udokumentować żeby było dla potomnych i fanów "nieingerowania w fabrykę" 🙂

BTW - folia na szybach nie ma prawa działać.. no może symbolicznie, ale ogólnie nie fizycznej możliwości pochłaniania dźwięku. A klejone szyby działają, ponieważ sa... podwójne. To jak w domu - szyby pojedyńcze i podwójne - jest różnica w energo i i przede wszystkim dźwiękochłonności.

 

Tak wiem, f07 to nie G, ale z tego co się dowiedziałem to praktycznie nie powinno mieć znaczenia. Z tego co wiem to wszystkie samochody mają potencjał na poprawę (może poza maybachem czy RR).

 

Opublikowano

Możesz pokazać jak było przed i po? Dużo mat musiałem użyć na drzwi? Koniecznie daj znać - czy jest faktycznie jakiś efekt po? Jak robiłem kiedyś sam to była poprawa w starszych autach, a później nie chciało mi się juz robic.

  • Moderatorzy
Opublikowano
8 minut temu, kivlov napisał(a):

Możesz pokazać jak było przed i po? Dużo mat musiałem użyć na drzwi? Koniecznie daj znać - czy jest faktycznie jakiś efekt po? Jak robiłem kiedyś sam to była poprawa w starszych autach, a później nie chciało mi się juz robic.

 

Przed - trochę wypełnione matą,ale cieniutka i nie na pełnej powierzchni:
NJ21ecR.jpeg

 

Etap pierwszy alu-butyl: gdzie tylko dało się sięgnąć i rozwałkować:

iQfH65C.jpeg

 

I finalnie pianka kauczukowa - zamkniętokomórkowa - do "mokrej" części

Częściowo też okleiłem powierzchnie wewnętrzne, żeby głośnik lepiej pierdział, ale siedzi w tapicerce, więc i tak mu dużo nie pomoże - najlepiej pewnie byłoby go przenieść na ramę drzwi, żeby najlepszy efekt mieć.

Ja niestety spaliłem, wepchnąłem trochę pianki otwartej w kieszeń głośnika, myslałem, że może będzie lepiej, ale stłumił się całkiem.

Możliwe, że kolejną robotę zaczne od jej usunięcia, wtedy może nagram porówanie (lewa/prawa)

 

U6zEsza.jpeg

 

A na koniec jeszcze butyl powyklejałem na plstiki na boczku, plus poupychałem trochę pianką otwartokomórkową (w suchej części).

Ale tego już nie udokumentowałem, bo mi czas się kończył 😅

 

Mam tylko jedne drzwi dopiero oklejone, więc mega efektu nie ma, ale i tak już czuć, że jest lepiej (chyba, że jestem lekko głuchy na lewe ucho 😉

Tak czy inaczej efekty najlepiej czuć jak się leci po autobanie 140+ i w tunelu (przynajmniej tak miałem w e61, z tym, że tam tylko alubutyl pokleiłem)

Co do ilości - wszedłem na bitmat.pl i zamówiłem najbardziej wypasioną opcję + piankę 6mm na dokładkę (chyba 2m2).

Teoretycznie widziałem, że niektórzy zaklejają wszystkie dziury serwisowe w drzwiach, ale uznałem, że póki co zostawiam otwarte i zobaczę jak będzie.

Może przy kolejnym weekendzie zrobie kolejne drzwi, ale ogólnie można z tym zaszaleć, podkleić jeszcze nadkola i blachy grodziowe wokół kół.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 8.01.2025 o 13:13, --maly-- napisał(a):

W przypadku 520d za 250tys można jeszcze akceptować ale to samo jest w M5 za 700tys.

Tak, lekko byłem zszokowany gdy zobaczyłem jak wygląda wykończenie mojego nowego auta w porównaniu do poprzednika (G30). 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.