Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy ma ktoś z LPG n46b20 150KM? Zawsze uważałem, że te silniki się nie nadają ale spalanie w dużym mieście 12l/100 zaczyna mnie przekonywać. Na co uważać, czego unikać i co sprawdzić nim się zdecyduje?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uważać na to, żeby wybrać sprawdzonego instalatora, który miał do czynienia z tymi właśnie silnikami. To nie jest typowy silnik bo ma Valvetronic. Warto też wcześniej wymienić sondy lambda na nowe - po tylu latach następuje ich degradacja.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, mam tu warsztat STAG i uchodzą za super fachowców. Szkoda mi miejsca w bagażniku bo nie mam koła zapasowego. Muszę to przemyśleć.

Opublikowano

W żadnej E9x nie ma koła zapasowego.

 

Zawsze można wyjąć wannę, zmienić tłumik końcowy i zamontować butlę pod podwoziem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 12.09.2024 o 16:23, Stanior napisał(a):

Witam,

czy ma ktoś z LPG n46b20 150KM? Zawsze uważałem, że te silniki się nie nadają ale spalanie w dużym mieście 12l/100 zaczyna mnie przekonywać. Na co uważać, czego unikać i co sprawdzić nim się zdecyduje?

Stanior, przede wszystkim wybór warsztatu montującego nie pozostawiaj przypadkowi; to najbardziej kluczowy czynnik, który będzie miał wpływ na poprawne działanie instalacji. Większość niestety montuje niezgodnie ze sztuką, a w przypadku problemów - nie biorą za nie odpowiedzialności. 

N46B20B bardzo dobrze nadaje się do zasilania LPG; mam tu na myśli instalacje 4 generacji, czyli sekwencyjny pośredni wtrysk gazu w stanie lotnym, ale stawia pewne warunki ze względu na system Valvetronic, czyli brak podciśnienia w kolektorze ssącym. Tymi warunkami są:

- dysze kierunkowe zamontowane jak najbliżej zaworów ssących

- jak najkrótsze wężyki między wtryskami, a dyszami, więc wtryski najlepiej pojedyncze, a nie na listwie

- sterownik LPG musi być przystosowany do silników Valvetronic, czyli posiadać funkcję strojenia po obrotach i pomijać odczyt wartości podciśnienia w kolektorze ssącym

- połączenie kolektora z reduktorem przez czujnik podciśnienia jest zbędne, ale jeśli zostanie zamontowane - nie zakłóci pracy instalacji

Warto wybrać sterownik z możliwością połączenia z OBD - posiada dodatkowe funkcjonalności, np. strojenie po korektach paliwowych bez konieczności użycia dodatkowego, zewnętrznego urządzenia. 

Reduktor najlepiej z rezerwą mocy.

Lubryfikacja jest zbędna. 

Żadnych sond lambda nie wymieniaj jeśli są sprawne!

Montuj instalacje polskich producentów takich jak KME, STAG, LPG-tech lub ALEX. Są łatwo dostępne, przystępne cenowo i bardzo wysokiej jakości, a sieć warsztatów obsługujących w kraju rozbudowana. 

Butlę pod podłogą da się zamontować po wycięciu wnęki i wstawieniu płaskiej blachy. Blachę montuj nierdzewkę. Standardową stalową zapewne niedbale pomalują i za chwile zacznie korodować. Po tym zabiegu będziesz musiał wymienić tłumik końcowy na mniejszy i rurę łączącą go z pierwszym tłumikiem. 

Wlew pod klapką musi być szczelny i zamontowany z głową, bo inaczej woda będzie się sączyła do wnęki akumulatora.

Pamiętaj, że warunkiem poprawnie działającej instalacji LPG, jest poprawnie działający silnik na zasilaniu Pb! - dobrze go zapamiętaj. Dodatkowo LPG jest bardziej wrażliwe na układ zapłonowy, tzn. mieszanka paliwowo-powietrzna stawia trochę większy opór prądowi, więc ten musi być w bardzo dobrym stanie. Warto zamontować świece pod LPG, czyli o zmniejszonej przerwie między elektrodami. Tu polecam świece Bosch platynowo-irydowe - są bardzo trwałe. 

Pozdro!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Posiadam n46b20b 150km na LPG - założony Zenit bluebox właśnie współpracujący po obd z parametrami samochodu. Nie powiem złego słowa na LPG w tym silniku, wrecz przeciwnie super to się sprawuje. Założone przy przebiegu ok 220k na ten moment prawie 290kk km i ciągle śmiga bez awaryjnie. Zmieniam filtry raz do roku i jest spoko. Spalanie LPG u mnie latem 10-12l przy oponach 225 szerokości  z klima. Bez włączonej klimy spokojnie miesci sie w 10l a na trasie jadac do 140 nawet z wlaczona klima miesci sie w 8-9l LPG.  2.5 roku temu założone za 3200 z wlewem pod klapką, jednak butla za siedzeniami w bagażniku i to troche problem bo bez wiekszych przeróbek innej opcji nie ma - jednak mam inne auto jeśli chodzi o przewozy wiekszych rzeczy i akurat na bagazniku mi nie zależało 🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.