Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powitanie.

Chce zamienic zarowki postojowe na ledy,ale komp.pokazuje spalona zarowke i zaswieca kieronkowskaz.W tym czasie led tez sie swieci.Moze jakis oporniczek aby oszukac kompa,ale o jakiej opornosci(e46 320 ci).

te gusta conducir? BMW
Opublikowano
czy nikt nie probowal zamienic zarowki postojowej na leda?.Zapewne cos podobnego jak ringi,aby bylo wszystko oki to potrzeba podlaczyc poprzez opornik -tylko jakiej opornosci?
te gusta conducir? BMW
Opublikowano

Nie jakiej oporności ale jakiej mocy.

Stanowczo odradzam tego typu rozwiązania. Jeżeli już chcesz się cieszyć diodami to proponuję Ci równoległe wpięcie żarówki wraz z diodą, z tym że diodę włóż do lampy, a żarówke pozostaw wewnątrz komory silnikowej. Dla zmniejszenia nagrzewania się żarówki zakup w sklepie identyczną żarówkę o tej samej mocy ale na 24 volty. Będzie świecić słabiej i mniej się przez to grzać. Pozwoli to owinąc ja jakąs koszulką termiczną jeżeli nie chcesz mieć dodatkowego oświetlenia pod maską :D

Opublikowano
Zakładałem diody z tyłu do podświetlenia tablicy rejestracyjnej,też wyskakiwało mi,że mam przepaloną żarówkę,dołożyłem do tego jeszcze po normalnej żarówce i też mi wyskakiwało więc sobie to podarowałem i założyłem je do podświetlenia wnętrza.Z przodu w postojówkach mam diody i wszystko bez żadnych przeróbek spoko działa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurde, coś jest nie tak. Już drugi raz dzisiaj się z Tobą Robert nie zgadzam :)

 

Żarówka o tej samej mocy, ale na 24V ma dwukrotnie większą rezystancję, czyli na 12V oddaje dokładnie dwukrotnie mniejszą moc. Będzie się mniej grzała i świeciła - oczywiście, ale nie zawsze to zadziała. Zależy od progu kontroli prądu LKM. Są produkowane masowo i czasami to zadziała, czasami nie :/ Według mnie rozsądniejszym rozwiązaniem jest rezystor ze względu na większą trwałość i łatwość montażu. W końcu to nie szkło.

 

Odnośnie wartości, to już gdzieś na forum się produkowałem, liczyłem rezystancję i moc. Było parę wartości, które działały. Z tego, co pamiętam, to niektórym wystarczyła wartość 200Ohm (1,5W) lub 150Ohm (1,5W lub większy), a niektórzy musieli wsadzić 100Ohm (2,5W) lub 75Ohm (3W). Mówię oczywiście o równoległym podłaczeniu do żarówki 5W światła pozycyjnego.

 

MarcinPioneer - w E34 LKM nie kontroluje przednich świateł pozycyjnych, więc możesz tam wsadzić "prawie" cokolwiek. Kontrolowane jest oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Musiałeś coś namieszać, skoro podłączyłeś równolegle żarówkę i też był komunikat.

Kai
Opublikowano

Więc tak.

Opornośc każdej żarówki jest praktycznie znikoma i zmierzenie jej wartości wymaga bardzo czułego omomierza. Jednakże żarówka jest odbiornikiem, która zamienia jeden rodzaj energii (w tym przypadku elektrycznej) na inną energię (światło). Skutkiem ubocznym jest drugi typ energii, a mianowicie ciepło, bardzo dokuczające producentom lamp i reflektorów.

Opornik (rezystor) jest półprzewodnikiem którego zadaniem jest zmniejszenie płynącego prądu w obwodzie z zachowaniem stałego napięcia, które czasem też się zmienia, ale i on również wydziela energię w postaci ciepła. Niestety im mniejsza rezystancja takiego opornika w tym przypadku podłączenia tym wartośc jego mocy musi być większa. Nie jest to odbiornik jak żarówka i całą energię elektryczną przetwarza w cieplną. Aby jednak mógł to wytrzymać a nie przepalić się jak zwykły bezpiecznik, to jego moc musi być proporcjonalnie większa w stosunku do coraz to mniejszej rezystancji.

 

Moduł świateł analizuje stan oświetlenia poprzez oporność w układzie z każdą żarówką. Pozostaje pytanie jaka ma być maksymalna wartość oporu aby moduł mógł ją postrzegać jako żarówkę z doprowadzającymi zasilanie przewodami. Dopiero wtedy można obliczać moc takiego rezystora jaki ma być zastosowany. Obecnie w elektornice nie stosuje się już rezystorów o dużej mocy, ale są one jeszcze do zakupienia. Jednak urozmaicenie w doborze jest coraz mniejsze.

 

Drugim czynnikiem względem którego moduł analizuje czy dana żarówka świeci jest pobór prądu przez nią sama. Żarówka 5W będzie pobierała mniej prądu od 10W, ale ile prądu bedzie pobierał każdy dobierany rezystor. Pamiętać należy że im mniejsza wartość rezystora tym pobór prądu jest coraz większy, a im większy pobór tym ciepło wytwarzane przez niego również się zwieksza. Przesadzając z coraz mniejszą wartością rezystora można doprowadzić w najlepszym przypadku do spalenia się bezpiecznika, którego zadaniem jest zabezpieczenie modułu świateł przed zwarciem.

Dla mnie zabawy jest zbyt wiele a w wyniku błędnie dobieranych wartości oporowych ryzykujemy uszkodzeniem modułu świateł w postaci przepalonych i tak już coraz cieńszych druków na płytce montażowej lub miniaturowych podzespołów.

 

Nie robiłem nigdy doświadczeń z rezystorami i nie zamierzam. Albo uda mi się oszukać w ten sposób elektronikę, albo oszukam samego siebie.

Gdybym chciał eksperymentować to dla siebie samego wiedząc że tylko ja odpowiadam za swoje błędy, natomiast nie zamierzam tego typu modyfikacji proponować innym, tym bardziej, że z braku odpowiedniej wiedzy nie są w stanie sami przeanalizować czy dobrze robią według instrukcji, którą ktoś im polecił.

Opublikowano
ja montowalem sobie ringi zbudowane na LEDach i zrobilem sobie dodatkowa zarowke postojowa ktora jest w komorze silnika, wyglada to makabrycznie, ale dziala. Chyba niedlugo i tak zmienie lampy na facelift'owe wiec juz nie bede tego chowal :)

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robert, żarówka nie ma znikomo małej rezystancji. Taka rezystancja występuje tylko, kiedy mierzysz żarówkę omomierzem. Wtedy jest wyłączona. Poprawne określenie rezystancji pracującej żarówki polega na zmierzeniu napięcia na niej i prądu płynącego przez nią. Drugi sposób to obliczenie rezystancji na podstawie danych technicznych (moc znamionowa i napięcie, przy którym ona występuje). Przykład: żarówka H1 mierzona omomierzem ma rezystancję około 0,5-0,6Ohma, natomiast świecąca ma rezystancję 2,7Ohma. Żarówka rozgrzewając się zwiększa rezystancję (właściwości metalu przy wzroście temperatury). Jak widać różnica jest znaczna, bo aż około pięciokrotna.

 

Dalej, palenie bezpieczników. Tu trzeba zwrócić uwagę, jaki prąd płynie przy rozruchu żarówki. Przykład H1 55W jest dobry. Zaraz po włączeniu żarówka pobiera impuls około 370W (prąd ponad 25A). Trwa to w prawdzie około pół sekundy, ale jest to sporo. Bezpieczniki muszą to wytrzymać, LCM również.

 

Kolejne zagadnienie - moc. Żarówka oddaje moc w postaci ciepła i światła - tak. Jednak na światło "idzie" jedynie 10-30% sumy mocy. Ponadto nie ma to znaczenia przy obliczaniu mocy rezystora, ponieważ moc żarówek jest określana jako moc pobierana. Temperatura rezystora praktycznie nie zależy od jego mocy, tylko od mocy na nim wydzielanej. Natomiast możliwości rozpraszania mocy definiują moc rezystora. Im większą użyjemy, tym więcej rezystor pożyje :)

 

Odstatni argument: Rezystor możesz przykręcić do jakiegokolwiek elementu metalowego, który może służyć za radiator. Żarówka natomiast musi świecić i być niezasłonięta ze względu na odprowadzanie mocy cieplnej - dla mnie to niewygodne rozwiązanie.

 

Aaaa jeszcze - gdzieś tam było pytanie, ile prądu będzie pobierał podpięty rezystor... no tyle:

 

prąd = napięcie / rezystancja

 

i do kompletu:

 

moc = napięcie * prąd

 

Warto doświadczalnie dobrać jak największą rezystancję, aby wydzielana moc była jak najmniejsza, ale by jeszcze był postrzegany przez LCM jako żarówka.

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Serdecznie dziekuje za wyklad.Zastanowie sie czy warto manipulowac i oszukiwac elektronike.

 

No i jeszcze dochodzi koszt mandatu jeżeli zmienisz na inny kolor niż biały lub żółtawy.

 

No, dobre pytanie :)

 

U mnie wsadziłem diodowe żarówki zamiast postojówek z przodu, bo plastik mi się już konkretnie sypał (jeżdżę zawsze na światłach). Kupiłem białe LED i w porównaniu z "normalnym" kolorem świateł mijania i drogowych wyglądają na niebieskie :? Jeszcze mi się nikt o to na przeglądzie ani kontroli nie czepiał. Nie chciałem, żeby to wyglądało na niebieskie, ale jak... żółte miałem kupić? :)

Kai
Opublikowano
Serdecznie dziekuje za wyklad.Zastanowie sie czy warto manipulowac i oszukiwac elektronike.

 

No i jeszcze dochodzi koszt mandatu jeżeli zmienisz na inny kolor niż biały lub żółtawy.

 

No, dobre pytanie :)

 

U mnie wsadziłem diodowe żarówki zamiast postojówek z przodu, bo plastik mi się już konkretnie sypał (jeżdżę zawsze na światłach). Kupiłem białe LED i w porównaniu z "normalnym" kolorem świateł mijania i drogowych wyglądają na niebieskie :? Jeszcze mi się nikt o to na przeglądzie ani kontroli nie czepiał. Nie chciałem, żeby to wyglądało na niebieskie, ale jak... żółte miałem kupić? :)

 

miałem niebieskie i kosztowało mnie to 100zł i 2pkt. :mad2:

powiedzieli że kolor niebieski jest zarezerwowany dla aut rzadowych i jak będę wiózł któregoś z obecnych prezydentów :worried: to mogę wtedy mieć taki kolor w światłach,

co do przegladów to w Szczecinie nie przeszedł bys ,przepraktykowane!

 

jeśli masz biały a daje wrażenie niebieskawego to pewnie jest tylko kwestia czasu a przyczepią się mundurowi :hand:

 

żółte ledy dają białawo-żółte światło i są najbardziej zbliżone do zwykłej żarówki.

Opublikowano
Witam, dopiero teraz wrócilem z trasy i nie wypowiem sie teraz konkretnie na ten temat, musze pomyslec, ale wydaje mi sie ze da sie dobrac taki opornik, lub kilka oporników zeby bylo ok, bez dodatkowej zarówki,pomysle i postaram sie jutro dac odpowiedz:) aha a tam sa zarówki postojowe 5W? zreszta sprawdze u siebie:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie moje LEDy są BIAŁE, ale jak to wytłumaczyć policjantowi? Musiałbym wozić ze sobą białą, niebieską i żarówkę. Podłączyć i pokazać. Jestem baaaaardzo daleki od takiego wiejskiego tuningu, chcę tylko zadbać o moje plastiki od żarówek postojowych.
Kai
Opublikowano

Witam ponownie:) nie dawalo mi to spokoju z tym opornikiem i ledem i przeliczylem ale dla zarowki 5W,bo nie sprawdzalem jaka jest w postojówce.Otoz dla zarowki 5W na ktorej odklada sie napięcie 12V prad plynacy przez nia wynosi 0,45A czyli 450 mA i jej opor wynosi 28,6 ohma. To tez ja bym sprobowal zastosowac opor taki sam czyli 28,6 ohma i wowczas bedzie plynąl przez niego prad 450 mA, no i oczywiscie wydzieli sie na nim moc 5W. I tutaj jesli chodzi o moc to opornik nie moze byc 5W bo pusci dymka tylko co najmniej dwa razy wiekszy, czyli 10W,dla pewnosci niech sie pare minut poswieci i sprawdzac jego temperature.

Na pewno nie bedzie takiego opornika i trzeba polaczyc dwa lub kilka ze soba aby otrzymac zblizona rezystancje i tutaj proponuje udac sie do sklepu z czesciami elektronicznymi to oni cos dobiora albo do zakladu RTV, w starych telewizorach byly oporniki 6,8 ohma duzej mocy i moze by cos sie udalo dobrac, dla bezpieczenstwa moze byc nawet troszke wieksza rezystancja ok 30ohm.

Jesli chodzi o podlaczenie, to te 28,6 ohma podlaczyc tak jak zarowke i dopiero do niego rownolegle podpiac "opornik (ok. 2,2k ??? nie jestem pewien,jak bedzie za slabo swiecic to troche zmniejszyc) polaczony szeregowo z ledem".

Ja bym tak zrobil ale jak sie myle to mnie poprawcie i nie odpowiadam jak cos sie nie uda, mozecie to przeanalizowac jeszcze z jakims elektornikiem. Powodzenia

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ja tez mam postojówki diodowe (4 diody w jednej zarowce ) i wyglada to swietnie :) policja jeszcze mi nic nie zrobila choc ogladali . Kupilem je o barwie bialy xenon a swiecą na fiolet ale wyglada to ladnie . Aktualnie mam 3 auta i w kazdym mam takie postoje , duze zalety poniewaz ladny wyglad , trwalosc oraz prawie zerowy pobor mocy .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano

Witam ponownie.

Ledy o ktorych zaczolem posta,sa przygotowane do aut,tzn.wyjmuje postojowke i wsadzam leda bezposrednio do gniazda.Zakupilem w sklepie motoryzacyjnym.Jednak po wymianie zarowki na leda wyskakuje komp.,pomimo ze led sie swieci.W mercedesie zony wymienilem i nie ma zadnego problemu-swieca bez komunikatow.

te gusta conducir? BMW
Opublikowano
Witam ponownie.

Ledy o ktorych zaczolem posta,sa przygotowane do aut,tzn.wyjmuje postojowke i wsadzam leda bezposrednio do gniazda.Zakupilem w sklepie motoryzacyjnym.Jednak po wymianie zarowki na leda wyskakuje komp.,pomimo ze led sie swieci.W mercedesie zony wymienilem i nie ma zadnego problemu-swieca bez komunikatow.

 

 

Zmierz opor zarowki i porownaj z oporem zarowki zbudowanej na ledach.

Wlasnie ta roznica impedancji jest przyczyna zapalania sie komunikatu o spalonych zarowkach. Dlatego aby sie tego pozbyc stosuje sie rezystor o odpowiednim oporze i mocy aby zasymulowac zarowke w obwodzie instalacji swiatel pozycyjnych.

Zastosowanie rownolegle wpietej zwyklej zarowki razem z zarowka diodowa jest tez wyjsciem z sytuacji jednak malo eleganckim.

Jaki rezystor, o jakiej wartosci, gdzie nalezy go wpiac - mozna latwo znalezc na forum, bylo juz o tym kilka postow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.