Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W różnych zaleceniach czytałem, żeby filtr się wypalał w czasie jazdy. trzeba utrzymywać obroty mniej więcej 2500-3000 przez kilkadziesiąt kilometrów. Przyznam się, że jeszcze mi się taka wartość nie przytrafiła. Przy prędkości autostradowej (140km/h) obroty wahają się  między 1500-1700. Kiedy ten filtr się wypala? Czy się wypala? Przecież nie będę specjalnie jechał na autostradę, ustawiał skrzynię w tryb sportowy i manualnie obniżał biegi. Macie jakieś doświadczenia? A może do BMW jest jakaś przystawka, jak "DPF control" dla samochodów grupy VAG, która informuje o aktualnym wypalaniu filtra ?

Opublikowano

W ogóle tym się nie przejmuj, wypala się niezauważalnie i w każdych warunkach, nawet w czasie zwykłej jazdy miejskiej w ciągu 10-15 minut. Jeśli w czasie wypalania wyłączysz silnik, dokończy przy następnej jeździe. Monitorować możesz np. Bimmer-tool'em.

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Co prawda inny silnik, bo M57, ale kilka godzin w ciągu lat spędziłen na monitorowaniu wypalania DPFa, a kombinacje były różne, od trybu D 80km/s, przez sport, manual i różne obroty - nawet 4000, prędkości 80-140.


Temperatura najszybciej rosła na DPFie przy trybie D i jeździe na tempomacie. Najlepiej jeszcze pod górkę, kiedy wtryski mogły przylać trochę. Zaleźności od prędkości nie zauważyłem, tak samo to szło pry 80 i 140, ważne, żeby jechać ze stałą prędkością i nie z górki.

Oczywiście, wszystkie podzespoły muszą być sprawne, bo jak jest niska temperatura, albo błąd przepustnicy, to nic z tego nie będzie. W tym silniku chyba jeszcze AdBlue dochodzi do równania.

Edytowane przez madseason
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak wypalam programowo dpf (czasem dla świętego spokoju chociaż wcale nie ma potrzeby) to w instrukcji wypalania jest utrzymywanie obrotów 1500-2000 obrotów i prędkości 60-100km/h. Powyżej/poniżej wypalanie nie jest skuteczne - sinik ma zabezpieczenia temperaturowe

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Jaki to samochód/silnik? Ostatnie auto jakie miałem gdzie były jakieś zalecenia co do wypalania DPF to było w 2007 roku Volvo z 5cyl. 2.4. I faktycznie przez 180 kkm dwa razy na wyświetlaczu pojawił się komunikat żeby "kontynuować jazdę ze stałą szybkości..." i coś tam jeszcze. Zadziałało, auto jeżdżone głównie w mieście na krótkich dystansach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.