Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam taki problem, że po uruchomieniu silnika ekran włącza się z opóźnieniem kilku do kilkunastominutowym. Nie działa wtedy radio, navi, czujniki parkowania, rozpoznawania znaków. Problem jest taki, że jak odczytuje kody na ISTA+ (wszystkie błędy związane z odbiornik KAFAS, nadajnik ZGM (E07C09, E07C0A, E07C14) oraz wskazany błąd E114BC Tablica przyrządów rozpoznaje usterkę na MOST.) to po skasowaniu błędów i zresetowaniu nadajnika ZGM to ekran  od razu się włącza ale tylko na kilka odpaleń i potem problem znowu wraca. Przerabiał już ktoś taki temat? W czym szukać przyczyny? Akumulator jest nowy bo myślałem, że to może być przez to ale nic nie pomogło.

Opublikowano

wg. mnie problem nie jest w KAFAS, on tylko raportuje błędy, że nie dostał informacji z nawigacji. Z opisów błędów bardziej bym obstawiał cos na magistrali MOST lub samą jednostkę nawigacji.

Licznik masz 6WA czy podstawowy?

Który rocznik auta? rozumiem, że przed liftem? to F10/F11?

co masz wpięte w MOST? ZGM i nawigację czy coś jeszcze?

Więcej błędów poza tymi podanymi nie ma?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

licznik mam 6WA

rok produkcji 2010

w most jest wpięte ZGM, nawigacja i rozpoznawianie znaków

Wszystkie błedy jakie pokazuje są związane z odbiornikiem KAFAS i nadajnikiem ZGM no i zawsze jest błąd E11BC Tablica przyrządów rozpoznaje usterkę na MOST.

W czasie kiedy nie działa radio i ekran się nie włącza to słychać, że coś tam się gdzieś "mieli", pika coś pod deską

 

od czego zacząć, żeby zdiagnozować usterkę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy w F to działa tak samo ale w E wystarczy odpiąć kable most z wtyczki i je połączyć ze sobą żeby pominąć sterownik i jak radio zadziała normalnie to właśnie przy tym sterowniku jest usterka. Oczywiście trzeba będzie odpinać te sterowniki pojedynczo żeby znaleźć co jest uszkodzone.

Opublikowano
1 godzinę temu, pablobmw napisał(a):

w most jest wpięte ZGM, nawigacja i rozpoznawianie znaków

Rozpoznawanie znaków (KAFAS) nie jest wpięty w MOST. Jeżeli masz licznik 6WA to licznik jest wpięty w MOST.

Zrób screena drzewa sterowników z ISTA.

2 godziny temu, pablobmw napisał(a):

Wszystkie błedy jakie pokazuje są związane z odbiornikiem KAFAS i nadajnikiem ZGM no i zawsze jest błąd E11BC Tablica przyrządów rozpoznaje usterkę na MOST.

Jeżeli nawigacja nie wstaje przez pewien czas to KAFAS nie dostaje komunikatów z nawigacji. I wtedy są błędy w KAFAS, ale to nie mówi nic czemu nie wstaje nawigacja.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
19 godzin temu, adam111 napisał(a):

Rozpoznawanie znaków (KAFAS) nie jest wpięty w MOST. Jeżeli masz licznik 6WA to licznik jest wpięty w MOST.

Zrób screena drzewa sterowników z ISTA.

Jeżeli nawigacja nie wstaje przez pewien czas to KAFAS nie dostaje komunikatów z nawigacji. I wtedy są błędy w KAFAS, ale to nie mówi nic czemu nie wstaje nawigacja.

bledy.thumb.jpg.effd5a6428f49b41cee0b3f1e361733c.jpgerror.thumb.jpg.7771cedff9b10bfa1a621c0b8b5baa2b.jpgdrzewo.thumb.jpg.c6fc40b06510dd99e95570839b83266c.jpg

Opublikowano (edytowane)

Odłącz CBX-Media i zobacz czy jest lepiej.

 

EDIT: odłącz w sensie odepnij światłowód od CBX-Media i złącz go ze sobą te odpięte części. np. za pomocą takiej pętli:

image.png.01091408a789dc342db17072bf55b13a.png

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, pablobmw napisał(a):

jak to zrobić?

właśnie edytowałem swoją poprzednią wiadomość, za pomocą takiej pętli. CBX-MEDIA jest chyba w bagażniku pod podłogą bagażnika przy samych siedzeniach (nie mam u siebie napisane na podstawie informacji znalezionej w internecie) w bagażniku we wnęce po lewej stronie.

 

Albo możesz zrobić metodą druciarsko-tymczasową, wziąc wypiąć z wtyczki oba światłowody i wsadź je do słomki tak żeby były na siebie skierowane i zakręć taśmą żeby nie wypadły.

Pętla światłowodowa jak sama nazwa wskazuje musi być pętlą:)

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
6 minut temu, adam111 napisał(a):

właśnie edytowałem swoją poprzednią wiadomość, za pomocą takiej pętli. CBX-MEDIA jest chyba w bagażniku pod podłogą bagażnika przy samych siedzeniach (nie mam u siebie napisane na podstawie informacji znalezionej w internecie).

dzięki za podpowiedz, tylko takie pytanie mam: jak zapętlę te cbx-media to jakie funkcje zostaną wyłączone?

Opublikowano
2 minuty temu, pablobmw napisał(a):

dzięki za podpowiedz, tylko takie pytanie mam: jak zapętlę te cbx-media to jakie funkcje zostaną wyłączone?

Chyba bluetooth (łączenie z telefonem itp), nie wiem dokładnie nie mam u siebie tego. Bardziej mi chodzi, że jak odłączysz to sprawdzisz czy dalej nawigacja nie wstaje. Pojeździj kilka dni i jak będzie ok z nawigacją (i rozpoznawaniem znaków) to znaczy, ze problem jest właśnie w tym module.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, zakupiłem pętle i odłączyłem cbx-media, niestety nie pomogło. Ekran dalej nie włacza się od razu a opóźnienie jest takie samo jak przed odłączeniem. Pomożecie z jakimś innym pomysłem gdzie leży przyczyna?

IMG20240713140633.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

S0275 MOST pęknięcie pierścienia. Od tego bym zaczął, usunąłeś błędy i z czytałeś co wróciło czy tylko z czytałeś? Jeśli tylko z czytane to nie wiadomo czy to są aktualne czy też archiwalne błędy. 

Opublikowano
10 minut temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

S0275 MOST pęknięcie pierścienia. Od tego bym zaczął, usunąłeś błędy i z czytałeś co wróciło czy tylko z czytałeś? Jeśli tylko z czytane to nie wiadomo czy to są aktualne czy też archiwalne błędy. 

to są aktualne błędy po skasowaniu starych i przejechaniu paru km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to wyglada na uszkodzony światłowód,  trzeba by było przejrzeć całą pętlę czy nie jest uszkodzony któryś kabel. A co ista podpowiada po kliknięciu w ten błąd? Pewnie nie sprawdzałeś. 

Opublikowano
2 godziny temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

No to wyglada na uszkodzony światłowód,  trzeba by było przejrzeć całą pętlę czy nie jest uszkodzony któryś kabel. A co ista podpowiada po kliknięciu w ten błąd? Pewnie nie sprawdzałeś. 

jakby pętla była uszkodzona to wydaje mi się, że w ogole by się ten ekran nie włączał. A tu jest tak, że włacza się po skasowaniu błędów kilka razy od razu i potem po odpaleniu, któryś raz włącza się z dużym opóźnieniem. Jak nie działa ekran to słychać ze w schowku "coś mieli, pika"

 

może ten headunit jest padnięty, idzie to jakoś sprawdzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy jest tak samo w e6x jak i f1x ale u mnie jak padł MULF to ekran z radiem szalał włączał i wyłączał się w bliżej nieokreślonej sekwencji a jak padło radio to ekran też umarł. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.