Skocz do zawartości

drgania kierownicy podczas hamowania na nagrzanych tarczach


Ptysiek1971

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem popularny w E60 lecz mało jest postów odnosnie bicia kieorwnicy na nagrzanej tarczy, wyglada to tak jade 140km/h hamuje 2,3 razy do 80,100km/h i następne juz coraz wieksze bicie , wystrczy wystudzić lub poczekać i potem znów nic nie pokazuje sie .

 

-Tarcze i klocki pierwsze zużycie - lecz wygląda to tak jak na zdjęciu - prawe i lewe( po trasie właśnie tych hamowaniach, w tych samych miejscach u góry )

-zawieszenie przód łącznie z maglownicą i amortyzatorami - lecz nie robiłem końcówek ale wydaje mi sie ze były by tez przy jeździe na wprost

 

Czy zła zbieżność bądź źle wyważone koła mogą zrobić takie cos ? 

Czy to już kwestia prowadnic bądź na tarczach i klockach .

 

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez Ptysiek1971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam widzę kolorek na tarczy - a tego nie powinno być? Te tarcze to jakiś zamiennik?

Drgania, tak, mogą być krzywych tarcz, zapieczonych prowadnic. Ale także od uszkodzonej tulei na wahaczu - bananie.

Przy złym wyważeniu miałbyś drgania cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, yarko2000 napisał(a):

Ja tam widzę kolorek na tarczy - a tego nie powinno być? Te tarcze to jakiś zamiennik?

Drgania, tak, mogą być krzywych tarcz, zapieczonych prowadnic. Ale także od uszkodzonej tulei na wahaczu - bananie.

Przy złym wyważeniu miałbyś drgania cały czas.

Drgania mam troszkę między 80-140kmh. Ale przechodzące w czucie podwozia poniżej nie ma nic powyżej też , może koła wyważenie coś nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drganie przy jakiejś określonej prędkości to wyważenie kół i jest to przedział około 10 do20 km/h a drgania przy hamowaniu z wyższych prędkości tak od 90~100km/h wzwyż to krzywe tarcze. Bardzo możliwe że masz kombinację tych usterek a może i zapieczone tłoczki albo prowadnice zacisków hamulcowych na co wskazuje przebarwienie na tarczach. Tak naprawdę ciężko jest zdalnie zdiagnozować problem ponieważ jeśli ktoś ma potrzebną wiedzę to jest w stanie opisać problem bardzo dokładnie i wie co jest uszkodzone a jak coś tam wie ale brak wiedzy praktycznej to każdy szczegół nie opisany/zauważony może zaważyć na ocenie sytuacji i błędnej diagnozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.