Skocz do zawartości

drgania kierownicy podczas hamowania na nagrzanych tarczach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

mam problem popularny w E60 lecz mało jest postów odnosnie bicia kieorwnicy na nagrzanej tarczy, wyglada to tak jade 140km/h hamuje 2,3 razy do 80,100km/h i następne juz coraz wieksze bicie , wystrczy wystudzić lub poczekać i potem znów nic nie pokazuje sie .

 

-Tarcze i klocki pierwsze zużycie - lecz wygląda to tak jak na zdjęciu - prawe i lewe( po trasie właśnie tych hamowaniach, w tych samych miejscach u góry )

-zawieszenie przód łącznie z maglownicą i amortyzatorami - lecz nie robiłem końcówek ale wydaje mi sie ze były by tez przy jeździe na wprost

 

Czy zła zbieżność bądź źle wyważone koła mogą zrobić takie cos ? 

Czy to już kwestia prowadnic bądź na tarczach i klockach .

 

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez Ptysiek1971
Opublikowano

Ja tam widzę kolorek na tarczy - a tego nie powinno być? Te tarcze to jakiś zamiennik?

Drgania, tak, mogą być krzywych tarcz, zapieczonych prowadnic. Ale także od uszkodzonej tulei na wahaczu - bananie.

Przy złym wyważeniu miałbyś drgania cały czas.

Opublikowano

Ja wymienialem banany całe na HD, kolorek na tarczy to świadczy ?

może prowadnice i źle pracuje może coś w tym być 

tarcze od porzedniego właściciela ja nic nie robiłem 😉

Opublikowano
3 godziny temu, yarko2000 napisał(a):

Ja tam widzę kolorek na tarczy - a tego nie powinno być? Te tarcze to jakiś zamiennik?

Drgania, tak, mogą być krzywych tarcz, zapieczonych prowadnic. Ale także od uszkodzonej tulei na wahaczu - bananie.

Przy złym wyważeniu miałbyś drgania cały czas.

Drgania mam troszkę między 80-140kmh. Ale przechodzące w czucie podwozia poniżej nie ma nic powyżej też , może koła wyważenie coś nie tak ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drganie przy jakiejś określonej prędkości to wyważenie kół i jest to przedział około 10 do20 km/h a drgania przy hamowaniu z wyższych prędkości tak od 90~100km/h wzwyż to krzywe tarcze. Bardzo możliwe że masz kombinację tych usterek a może i zapieczone tłoczki albo prowadnice zacisków hamulcowych na co wskazuje przebarwienie na tarczach. Tak naprawdę ciężko jest zdalnie zdiagnozować problem ponieważ jeśli ktoś ma potrzebną wiedzę to jest w stanie opisać problem bardzo dokładnie i wie co jest uszkodzone a jak coś tam wie ale brak wiedzy praktycznej to każdy szczegół nie opisany/zauważony może zaważyć na ocenie sytuacji i błędnej diagnozie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.