Skocz do zawartości

układ chłodzenia e39 ,523i


widlak_2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy , kiedy silnik jest rozgrzany / temp. 92 -93 stopnie/  i po jego wyłączeniu nie powinien pracować wentylator ,aż do schłodzenia silnika . Po wyłączeniu temp . silnika dochodzi do 102-104 stopni. Pozdrawiam.  Jakie jest prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia , w momencie kiedy motor jest rozgrzany i pracuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wentylator chłodnicy jest zasprzęglany mechanicznie przez wisko na pompie wody przy 90C, a rozsprzęglany przy 60C jeśli oczywiście wisko jest sprawne. Jak zgasisz silnik to się przestaje kręcić i tyle. Do 09/1998 był w chłodnicy podwójny czujnik temperatury 91C i 104C załączający wentylator od klimatyzacji na 1 lub 3 bieg. możesz sprawdzić czy masz go u siebie.

image.png.c003defb90f2e0705446c0f288f3c212.png

Według mojej wiedzy po 09/1998 wentylator elektryczny nie bierze udziału w procesie chłodzenia silnika poza sytuacją awaryjną, ale jest załączany przez sterownik silnika. Nie wiem jaka to jest temperatura, ale wtedy to już "planeta się pali" :classic_smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To u mnie pewnie wisco uwalone, bo załącza się wiatrak klimy w korku podczas upałów, a sprzegnietej wiskozy  tak prawdę mówiąc nie słyszałem. Tylko że wskazówka temperatury zawsze w pionie, chociaż ona i przy 115 też w pionie stoi. Auto 09,2000r.

 

https://www.bimmerfest.com/threads/temp-gauge-observations.854029/

Tu jest fajny temat,w trójce zmieniałem ustawienie zegara temperatury.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.04.2024 o 07:00, widlak_2010 napisał(a):

Sprawdzę jaki mam  czujnik. Jeśli jest inny to czy mogę wymienić na ten o którym napisałeś ?

Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Po 09/1998 tego czujnika nie ma w chłodnicy, ale możesz to jeszcze sprawdzić na realoem.

W dniu 20.04.2024 o 11:16, piotr520 napisał(a):

https://www.bimmerfest.com/threads/temp-gauge-observations.854029/

Tu jest fajny temat,w trójce zmieniałem ustawienie zegara temperatury.

Czytałem to kiedyś, ale nie odważyłem się tam grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Fuser napisał(a):

 

Czytałem to kiedyś, ale nie odważyłem się tam grzebać.

Fuser naprawdę nie ma się czego obawiać, jeśli chodzi o wsad licznika. Jak odczytasz pasoftem i zachowasz oryginalny wsad, to jak pójdzie coś nie tak, to wracasz do oryginału. Możesz pozmieniać i wgrywać za jakiś czas nawet jak inny przebieg, bo vinu i przebiegu i tak pasoft nie zmieni jak zapisany, więc nie ma się czego obawiać.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda że masz niesprawne wisco tak jak u mnie i wspomaga się wentylatorem. Ewentualnie czujnik temperatury do wymiany.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.