Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy , kiedy silnik jest rozgrzany / temp. 92 -93 stopnie/  i po jego wyłączeniu nie powinien pracować wentylator ,aż do schłodzenia silnika . Po wyłączeniu temp . silnika dochodzi do 102-104 stopni. Pozdrawiam.  Jakie jest prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia , w momencie kiedy motor jest rozgrzany i pracuje ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale wiesz że wentylator napędza wisko?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wentylator elektryczny jest od klimy. Chłodzenie silnika jest wiatrakiem mechanicznym - silnik stop, wisko stop. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wentylator chłodnicy jest zasprzęglany mechanicznie przez wisko na pompie wody przy 90C, a rozsprzęglany przy 60C jeśli oczywiście wisko jest sprawne. Jak zgasisz silnik to się przestaje kręcić i tyle. Do 09/1998 był w chłodnicy podwójny czujnik temperatury 91C i 104C załączający wentylator od klimatyzacji na 1 lub 3 bieg. możesz sprawdzić czy masz go u siebie.

image.png.c003defb90f2e0705446c0f288f3c212.png

Według mojej wiedzy po 09/1998 wentylator elektryczny nie bierze udziału w procesie chłodzenia silnika poza sytuacją awaryjną, ale jest załączany przez sterownik silnika. Nie wiem jaka to jest temperatura, ale wtedy to już "planeta się pali" :classic_smile:

Opublikowano

Mój samochód to kwiecień 1997. Dziękuję za tę informacje. Sprawdzę jaki mam  czujnik. Jeśli jest inny to czy mogę wymienić na ten o którym napisałeś ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To u mnie pewnie wisco uwalone, bo załącza się wiatrak klimy w korku podczas upałów, a sprzegnietej wiskozy  tak prawdę mówiąc nie słyszałem. Tylko że wskazówka temperatury zawsze w pionie, chociaż ona i przy 115 też w pionie stoi. Auto 09,2000r.

 

https://www.bimmerfest.com/threads/temp-gauge-observations.854029/

Tu jest fajny temat,w trójce zmieniałem ustawienie zegara temperatury.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 20.04.2024 o 07:00, widlak_2010 napisał(a):

Sprawdzę jaki mam  czujnik. Jeśli jest inny to czy mogę wymienić na ten o którym napisałeś ?

Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Po 09/1998 tego czujnika nie ma w chłodnicy, ale możesz to jeszcze sprawdzić na realoem.

W dniu 20.04.2024 o 11:16, piotr520 napisał(a):

https://www.bimmerfest.com/threads/temp-gauge-observations.854029/

Tu jest fajny temat,w trójce zmieniałem ustawienie zegara temperatury.

Czytałem to kiedyś, ale nie odważyłem się tam grzebać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Fuser napisał(a):

 

Czytałem to kiedyś, ale nie odważyłem się tam grzebać.

Fuser naprawdę nie ma się czego obawiać, jeśli chodzi o wsad licznika. Jak odczytasz pasoftem i zachowasz oryginalny wsad, to jak pójdzie coś nie tak, to wracasz do oryginału. Możesz pozmieniać i wgrywać za jakiś czas nawet jak inny przebieg, bo vinu i przebiegu i tak pasoft nie zmieni jak zapisany, więc nie ma się czego obawiać.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda że masz niesprawne wisco tak jak u mnie i wspomaga się wentylatorem. Ewentualnie czujnik temperatury do wymiany.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.