Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

cos jest nie tak : przebieg 102k przy 11 letnim aucie ( :roll: ) i cena 44K.

Cena jest nie dopasowana do przebiegu auta (dwa miesiace temu znajomy sprzedal swoje E92 320D 2008 za 62k przy przebiegu 88000 km w dzien gdzie dal ogoszenie) i jest to okazja albo przebieg nie jest prawdziwy i auto zre 1 litr oleju /500 km i wlasciciel chce sie go pozbyc zanim padna katy.

 

Niby ze strony historiapojazdu.gov.pl wynika że mogłoby być prawdą. A da się jakoś sprawdzić czy silnik bierze olej nie przejeżdżając nim tych 500 km i czy ewentualna naprawa jest kosztowna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wpadło mi w oko te cudo, drugi właściciel, krajowa, lakier od 90 do 120 na całości, proszę o opinie.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6774284923

 

Zwróć uwagę, że karoseria jest z każdej strony porysowana i pomimo słabych zdjęć widać to gołym okiem. Wiem, że mi na pewno bu to przeszkadzało.

N52 jest wrażliwy na długie okresy między wymianami oleju, i na to warto zwrócić uwagę w ks. serwisowej, i po otwarciu maski słuchając silnika.

 

Rzadkie wymiany wpływają bezpośrednio na problemy z hydraulicznymi popychaczami, czy unieruchomionymi pierścieniami na tłokach.

Wpisz sobie na Yt "N52 Rattle Sound" i szybko znajdziesz filmiki jakim dźwiękiem objawiają się uszkodzone hydrauliczne popychacze w tym silniku, resztę wyczytasz w necie.

 

Silnik wymaga od użytkownika podstawowej wiedzy z zakresu jego obsługi, wymiany oleju co 10-15 kkm, i oleju Mobil1 lub Liqui Moly 0w-40.

Źle serwisowany może prowadzić do sporych problemów. Generalnie główne problemy po złej obsłudze to zazwyczaj głośna praca silnika tzw "rattle sound"- grzechot, dużym zużyciem oleju (zapieczone pierścienie) poczytaj wątki na forum niektórzy mieli nawet do 1l/800km, padniętą odmą (sprawdzasz na włączonym silniku, otwierając korek wlewu oleju i przykładając rękę czy zasysa powietrze czy nie).

 

Podsumowując, gdy rozglądasz się za N52 sprawdź wiedzę sprzedającego, jaki olej lał, jak często wymieniał, czy dolewa olej między wymianami? Czy sprawdzał DISY(aktuatory bądź tzw klapki w kolektorze dolotowym)?

Jeżeli sprzedający ma znikomą wiedzę to pierwszy sygnał ,że auto mogło być niewłaściwie serwisowane.

 

Posłuchaj silnika zimnego i rozgrzanego i porównaj sobie z tymi na yt, jeżeli ma tzw Rattle sound czyli grzechot to sobie odpuść.

 

Czy aby przypadkiem ten przebieg nie jest jakoś podpicowany jak cena w biedronce? Zawsze takie przebiegi typu 199000 są dla mnie alarmujące, a czemu zawsze pod 200 a nie 205kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problemy z pierścieniami miały głównie 2.5 litrowe jednostki. Tam było coś z dostawcą i że po vinie można sprawdzić ktore pierścienie od którego dostawcy są pomontowane. 3 litrowe miały z głowicą problemy i to też nie wszystkie. Na samym początku czyli 2005 było ok bodajże a od 2006 pojawiły się problemy. Chodziło o smarowanie popychaczy czy cus. Było o tym na forum. Poszukaj głowice n52. O pierścieniach też był temat poruszany. Forumowicz Rivasi coś tam o tym wie więcej. Ja się jakoś nie wglebialem w temat mimo że mam n52, może dlatego że póki co nic się nie dzieje a mam go już prawie 5 lat.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos jest nie tak : przebieg 102k przy 11 letnim aucie ( :roll: ) i cena 44K.

Cena jest nie dopasowana do przebiegu auta (dwa miesiace temu znajomy sprzedal swoje E92 320D 2008 za 62k przy przebiegu 88000 km w dzien gdzie dal ogoszenie) i jest to okazja albo przebieg nie jest prawdziwy i auto zre 1 litr oleju /500 km i wlasciciel chce sie go pozbyc zanim padna katy.

 

Niby ze strony historiapojazdu.gov.pl wynika że mogłoby być prawdą. A da się jakoś sprawdzić czy silnik bierze olej nie przejeżdżając nim tych 500 km i czy ewentualna naprawa jest kosztowna?

 

sprawdz historie serwisowa BMW jezeli masz Vin.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli N52 to tylko N52N. Z tego co czytałem na zagranicznym forum ich problem z pierścieniami nie dotyczy, zostają tylko cykające popychacze. N52N charakteryzuje się czarną obudową silnika i odmą wbudowaną w pokrywę zaworów. Produkowane z tego co się orietuje od drugiej połowy 2007 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciagnie mnie strasznie do samochodu z automatem. Dziś stoje przed wyborem pomiedzy VW 210KM i DSG albo wlasnie E92. DSG i awaryjnosc to słowa raczej zamienne, ciekawi mnie jak w BMW. Boje sie kupić E92, ze padne finansowo, ale z drugiej strony ciagnie niesamowicie.
Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Planuję zakup swojego pierwszego w życiu BMW.

Zastanawiam się nad modelem e92 318i 143km z rocznika 2010, oryginalny przebieg 110k.

Wiem, że nie bedzie to demon prędkości ale przesiadając się z opla corsy d będzie to dla mnie olbrzymi przeskok.

Z racji tego, że nigdy nie miałem do czynienia z tą marką a tym bardziej z wyżej wymienionym modelem, chciałbym zasięgnąć Waszej porady odnośnie tej jednostki napędowej.

Czy warto ją nabyć i jakie może mieć bolączki przy tym przebiegu. Z jakimi kosztami powinienem się liczyć w najbliższym czasie.

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz paść finansowo od 325i e92 to raczej nie od automatu, bo tak jak piszą automat jest dość pancerny. Co to 'ciągąt' w stronę tego auta to witaj w klubie :-)

 

 

Hmm :D Mowie szczerze, szukam auta na 2 lata do zabawy. Jestem mlody, nie mam dzieci, zony, duzego psa, nie jezdze na dzialke :lol: Chce sie czyms pobawic, bo moge, mlodziez musi się wyszumieć. Też nie chce łatki, młody, głupi, gniewny, bo będzie to moje 3 auto, każde mam po 2 lata i stopniowo zwiększam frajdę, biorąc pod uwagę, że pierwsze była 60konna fabia :twisted:

 

Robie nie więcej niz 10tyś kilometrów rocznie, więc też nie jest to tak, że eksploatacja jest u mnie spora. Tak naprawdę, nigdy mi się nic w autach nie psuje, ale nie jest miarodajnym dawcą opinii, bo niekktórzy takie przebiegi robią w miesiąc. Naprawdę musiałbym miech pecha, aby mieć częściej samochod u mechanika niż pod domem.

 

Stąd mam wielki dylemat pomiędzy 2 litrową jednostką od VW (Scirocco, Golf, a nawet ... Beetle) a E92. Za VW przemawia względna dostępność, taniość, ale też wiąże się to ze zwykłością, plus strasznym spadkiem cen. BMW to półka wyżej, klasa, osiągi, frajda, zajebisty środek i mniejszy spadek ceny.

 

Jestem też typem, co stara się pojezdzić 1.5roku - 2lata, dbać jak móc, robić co można (na 100% mój temat tu ewentualnie będzie i będzie aktywny) a koniec koncow sprzedać za podobną cenę jak kupiłem.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

2 litrowy automat, do jakiej zabawy Ty go chcesz? Szybszy od Fabii to on będzie, ale nie spodziewaj się szału.

Co do awaryjności to różnie z tym bywa, zależy jak dbał pierwszy właściciel, inaczej przez te dwa lata możesz często jeździć do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś się wypowiedzieć o automatach w serii E90?

 

Ciagnie mnie o E92 w 325, ale chcialbym automat.. Nie wiem jak z jego awaryjnoscia, zywotnościa

 

 

Jezdze automatem w 2.0d 177km i nie zamienilbym sie na manual :) Wygoda, ladnie zmienia biegi.. Problemów przez 100tys km nie mialem. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.