Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Część mechaników jak i same serwisy mogą powiedzieć , że się nie zmienia rozrządu ( nawet w samej instrukcji chyba nic nie ma o wymianie) , bo jest łańcuch i sam też tak usłyszałem , jednak w praktyce wygląda to tak , że po 150tys.przebiegu trzeba mieć to na uwadze ( sporo jest o tym też na forach).Po prostu jeśli nic się nie dzieje ( żadnych niepokojących odgłosów z silnika ) to można jeździć i przy zwyczajnych przeglądach sprawdzać stan napinaczy i stan samego łańcucha , natomiast jeśli zaczynają się jakieś pierwsze objawy dziwnej pracy , metalicznego dźwięku itd.( co może wskazywać na rozrząd , ale nie musi) to nie czekać , bo powiedzieli ,że się nie zmienia tylko jechać na sprawdzenie. Sam to przerabiałem przy poprzednim aucie , ale BMW niczym się tu nie różni. Zapobiegawczo ,jeśli wszystko jest ok zmienianie całego rozrządu z marszu po zakupie moim zdaniem nie jest konieczne. Koniecznym za to w pierwszej kolejności jest wymiana oleju. Wtedy dobry mechanik ( najlepiej taki co zna temat BMW ) sam ci powie czy rozrząd i sam łańcuch jest w porządku , czy wymieni ewentualnie same napinacze , które padają częściej , ale też nie są drogie i je spokojnie profilaktycznie można wymienić po zakupie co sam zrobiłem.
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Koledzy, powiedzcie mi, jaki jest koszt wymiany rozrządu w BMW e91 320d 163KM z 2007. Z tego co sie orientuje to silnik M47.

 

Czy w tej jednostce rozrząd jest na pasku czy łańcuchu?

I pytanie czy tutaj również jest mus wymiany jakiś części już zaraz po zakupie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

Czyli śmiało tylko olej filtry.

Wymiany robicie w ASO czy u "domowych" mechaników rownież?

Jaki jest ewentualny koszt wymiany w ASO?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
ten silnik ma łańcuch, nie ma potrzeby wymiany po zakupie, w tym silniku nie występuje żaden duży problem z łańcuchem, oczywiście nie zaszkodzi go skontrolować

Za to wystepuja niezapowiedziane problemy z turbo- koszt ten sam :) To bmw - tego nie ogarniesz :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
ten silnik ma łańcuch, nie ma potrzeby wymiany po zakupie, w tym silniku nie występuje żaden duży problem z łańcuchem, oczywiście nie zaszkodzi go skontrolować

 

Czyli de facto po zakupie, jeśli łańcucha "nie słychać" to wystarczy wymiana oleju + filtrów z tego co rozumiem. Ewentualnie rolek/napinaczy w rozrządzie?

Opublikowano
Każdy kto dba o swoją niunie troche się boi o ewentualne naprawy.Jako nowy użytkownik też tak mam i dlatego fajnie móc sie podzielić tutaj spostrzeżeniami ( nawet warto by było skoczyć na jakiś zlot może tym roku gdzieś), jednak ze stetoskopem nie ma co siedzieć w garażu i non stop nasłuchiwać każdego szumu:). Bardziej chyba obawiałbym się tych najnowszych silników.BMW to klasa sama w sobie i jeżeli zdarzy się jakaś awaria to trudno.Lepiej jak sie tak stanie w aucie ,które sam chciałeś , niż w czymś co wybrałeś , bo niby będzie taniej.Odliczam godziny w pracy , żeby już wsiąść..:) i na nic nie zamienie. No może kiedyś na E92...ehh:)
Opublikowano

hahaha no to pozostaje zyczyc spokojnej, bezawaryjnej jazdy :norty:

 

Btw. Zazdroszcze ci tej ekscytacji :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Każdy kto dba o swoją niunie troche się boi o ewentualne naprawy.Jako nowy użytkownik też tak mam i dlatego fajnie móc sie podzielić tutaj spostrzeżeniami ( nawet warto by było skoczyć na jakiś zlot może tym roku gdzieś), jednak ze stetoskopem nie ma co siedzieć w garażu i non stop nasłuchiwać każdego szumu:). Bardziej chyba obawiałbym się tych najnowszych silników.BMW to klasa sama w sobie i jeżeli zdarzy się jakaś awaria to trudno.Lepiej jak sie tak stanie w aucie ,które sam chciałeś , niż w czymś co wybrałeś , bo niby będzie taniej.Odliczam godziny w pracy , żeby już wsiąść..:) i na nic nie zamienie. No może kiedyś na E92...ehh:)

 

Z tego co czytałem jesteś zadowolony z wersji 318i, masz wersję 129KM czy 143KM? Może wrzuciłbyś parę fotek? Widziałem, że miałeś zamiar oglądać samochód z Bydgoszczy, jesteś z kujawsko-pomorskiego? Osobiście też słyszałem słabe opinie (słaba dynamika) 2.0B, niemniej również nie zamierzam jeździć po torze wyścigowym, więc wersja 320i powinna wystarczyć :)

Opublikowano
Jestem bardzo zadowolony:) i wiem , że 129km to nie rakieta , ale wolałem naprawde kupić zadbaną 318i niż "okazje" 325i na przykład , bo do zadbanej trzeba by było też dołożyć i generalnie chyba jest jeszcze trudniej coś znaleźć.Sam szukałem na początku 320i , ale ta co była w Bydgoszczy choć wyglądała ciekawie , to rozmowa ze sprzedającym była irytująca i wcale tam nie pojechalem ( zero dokumentów potwierdzających historie , a jak zacząłem pytać o inne szczegóły to lakoniczne odpowiedzi i wogóle temu "Panu" zaczęło sie bardzo spieszyć i musiał kończyć rozmowe).Temat BMW nadałem znajomym , którzy przyprowadzają auta i sami jeżdżą bmkami , naprawiają , więc troche sie znają.Do pracy mam 2km , służbowe auto , więc swoim robie niecałe 8tys./rok.Jestem z okolic Bydgoszczy i fotki wstawie jak porobie ładne ujęcia:).Trzeba sie samemu przejechać i odbyć jazde próbną , wtedy bedziesz wiedział , czy 320i ( 150km "nie jedzie":) , czy wystarczy:).
Opublikowano
Dzięki za odczucia :) Jak patrzę na ogłoszenia to także widzę, że ciężko znaleźć jakąś 320i nie mówiąc już o takiej, na której warto zawiesić oko. Poza tym szukam w rejonie do jakiś 100km od zamieszkania. Nauczony przeszłością wiem, że dalekie podróże nieraz mogą dać tylko po kieszeni:p
Opublikowano
Najtrudniejszy bo wiosna, heh? Jestem dobrej myśli, przynajmniej już wiem czego szukać, mam czas. Wolę poczekać i dobrać coś sensownego niż kupić ad hoc, a później bić się w piersi :)
Opublikowano
Jak na ten przebieg kierownica wydaje się zmęczona, a i dziwnie wyglądają drzwi kierowcy nad progiem - jakoś tak odstają. I te felgi to na pewno dobre są? Z przodu wygląda to na straszną przerwę nadkole <-> guma.
Opublikowano
śmigło jest czarno białe na kieronicy. fotel kierowcy mocno wysiedziany, drzwi kierowcy delikatnie w górze - ogólnie nie jest źle jakby jeszcze przebieg w serwisie się potwierdził,
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
Jak na ten przebieg kierownica wydaje się zmęczona, a i dziwnie wyglądają drzwi kierowcy nad progiem - jakoś tak odstają. I te felgi to na pewno dobre są? Z przodu wygląda to na straszną przerwę nadkole <-> guma.

Nie tyle przebieg co rok, to w koncu 2005.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
To ogłoszenie kiedyś juz oglądałem , wiec musiało wcześniej już wisieć. Fakt szachownica czarno-biała na kierze , ciekawe z czego to się bierze , bo gdzieś też widziałem w ogłoszeniu z czarno-białymi szachownicami.
Opublikowano

Mozna kupic takie znaczki. Jedni zmieniaja bo dla nich to jest trendy , inni bo sie oryginalny znacze zurzyl :mrgreen:

To nie dowodzi przebiegu

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Mozna kupic takie znaczki. Jedni zmieniaja bo dla nich to jest trendy , inni bo sie oryginalny znacze zurzyl :mrgreen:

To nie dowodzi przebiegu

 

aaaa...czyli sprawa gustu. Już sie zastanawiałem , czy to nie nie przypadkiem jakiś Limited car of the year edition :):)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.