Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzień dobry wszystkim, to mój pierwszy post, jednak czytelnikiem jestem od dawna, choć nie tak długo jak fanem BMW :D

 

Chcę zakupić E90 (po lifcie) i mam 2 "problemy".

 

1) Jaki silnik wybrać? Zależy mi na dynamice, ale nie chcę spalania 12-15 litrów. Nowy 328i xDrive przy mojej jeździe spalał średnio 9 litrów, co uznaję za b. dobry wynik, bo mam ciężką nogę. Niestety nie stać mnie na F30, stąd muszę wybrać jakiś silnik z palety E90. Sporo czytałem forum w ostatnim czasie i teraz mam już totalny mętlik w głowie.

 

Mam 12km do pracy (3 to miasto, 9 trasa). Poza tym kilka razy w tygodniu jeżdżę po mieście (Wrocław...)

Rocznie robię 12 kkm.

 

-320i za słaby, tzn. moc wystarczająca, ale z dołu nie chce iść, poza tym chyba nie uchodzi za bezawaryjny (szczególnie si)

-320D - tragiczna awaryjność, chyba że trafię wersję 184 KM, z którą ponoć jest już lepiej; za to b. niskie spalanie przy zadowalającej dynamice

-325i/330i - jeśli prawdą jest to, co piszą tu viewtopic.php?f=70&t=229183 to nie zaryzykuję, nie chcę zbankrutować przy naprawach (no i koszty paliwa...)

-325d/330d - ponoć też nie jest różowo z trwałością, choć lepiej niż 320d; cudowna dynamika przy akceptowalnym spalaniu; gorzej jak coś padnie ;)

 

Czy diesel przy mojej eksploatacji ma sens, tzn. czy na krótkich odcinkach będzie oszczędny? Jaki silnik wybrać?

 

 

2) Koniecznie chcę zawieszenie M-technik, jeśli trafię egzemplarz bez, muszę wymienić amortyzatory, sprężyny i.. coś jeszcze?

Robię dokładnie takie same przeloty do pracy też 9 km trasa i 3 miasto, rocznie też około 12 kkm. Jeżdżę 530d 235 km automat żadnych problemów z DPF spokojnie się wypala, wiadomo czasami przelecę jakąś dalszą traskę. Średnie spalanie na tych odcinkach to 7,6 l/100 km z ostatnich 6 kkm.

Bardzo polecam Ci wybór 3.0d jednostka bezawaryjna jak na razie, sensownie ekonomiczna jak na swoje osiągi. Gratis dostajesz wyważoną pracę 6 cylindrów i niesamowity dźwięk rzędowej szóstki. Aha zawieszenie M-technik też posiadam i mogę polecić.

Opublikowano
A z ciekawości spytam - masz porównanie zawieszenia M z serii 5 z serią 3? Znam tylko z trójki, fakt, komfortu nie ma, ale prowadzenie na 18" bajeczne!!!
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Dzień dobry wszystkim, to mój pierwszy post, jednak czytelnikiem jestem od dawna, choć nie tak długo jak fanem BMW :D

 

Chcę zakupić E90 (po lifcie) i mam 2 "problemy".

 

1) Jaki silnik wybrać? Zależy mi na dynamice, ale nie chcę spalania 12-15 litrów. Nowy 328i xDrive przy mojej jeździe spalał średnio 9 litrów, co uznaję za b. dobry wynik, bo mam ciężką nogę. Niestety nie stać mnie na F30, stąd muszę wybrać jakiś silnik z palety E90. Sporo czytałem forum w ostatnim czasie i teraz mam już totalny mętlik w głowie.

 

Mam 12km do pracy (3 to miasto, 9 trasa). Poza tym kilka razy w tygodniu jeżdżę po mieście (Wrocław...)

Rocznie robię 12 kkm.

 

-320i za słaby, tzn. moc wystarczająca, ale z dołu nie chce iść, poza tym chyba nie uchodzi za bezawaryjny (szczególnie si)

-320D - tragiczna awaryjność, chyba że trafię wersję 184 KM, z którą ponoć jest już lepiej; za to b. niskie spalanie przy zadowalającej dynamice

-325i/330i - jeśli prawdą jest to, co piszą tu viewtopic.php?f=70&t=229183 to nie zaryzykuję, nie chcę zbankrutować przy naprawach (no i koszty paliwa...)

-325d/330d - ponoć też nie jest różowo z trwałością, choć lepiej niż 320d; cudowna dynamika przy akceptowalnym spalaniu; gorzej jak coś padnie ;)

 

Czy diesel przy mojej eksploatacji ma sens, tzn. czy na krótkich odcinkach będzie oszczędny? Jaki silnik wybrać?

 

 

2) Koniecznie chcę zawieszenie M-technik, jeśli trafię egzemplarz bez, muszę wymienić amortyzatory, sprężyny i.. coś jeszcze?

 

Mam dokładnie takie same wymagania i dylematy co Ty (dotyczące silnika). Też do pracy mam 12km, tylko odwrotne proporcje (3 to trasa, 9 to miasto) i też Wrocław ;). Także myślę o E9x LCI (na F30 jeszcze mnie nie stać). No i mam ten sam dylemat odnośnie silników - dramat, nie wiadomo co wybrać. Co do diesla mam go obecnie i chyba jednak moje przebiegi są za małe na ten silnik - stąd bardzo mocno rozważam benzynę. Ale chyba z 90% rynku to 2.0D (więc nie wiem czy na tym się nie skończy, bo jak ktoś tutaj już napisał - trzeba szukać dobrego egzemplarza. I wybrać ten silnik, z którym się trafi.

Opublikowano
320i lub 318i. NA krotkie dojazdy do pracy zupelnie wystarczajace. Ja bym sie rozgladnal rownierz za egzemplarzem po flotowym.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów! Przyszedłem z konkurencji - Audi i stweirdziłem że czas na tył napęd.

 

Nie wiem czy to dobre miejsce na moje pytanie...ale w skrócie:

Jeśli ma być oszczędnie, benzyna (gdyż pokonuję krótkie trasy), w granicach 145 koni i jak najbardziej bezawaryjne to wersja 318i 143KM czy raczej 320i 150KM

I moje jeszcze mniej właściwe w tym miejscu pytanie, jeśli chodzi o komfort i jakość wykonania, raczej 3 czy 1?

 

Szukam autka salon Polska wyłącznie w granicach 40-43 tys zł.

Dodam że nie chce znów słuchać że to nie jedzie, gdyż auto ma służyć do wygodnego przemieszczenia po mieście i czasami jakiś wyjazd.

Opublikowano

Cześć wszystkim.

 

Dołączam się do konwersacji na temat kupna samochodu BMW:)

 

Chciałbym się was doradzić co kupić!?

 

BMW E90 vs BMW e60 - sedan

 

Myślałem o silnikach 3.0 Diesel, ponieważ czytałem że w przypadku 2.0 - to silniki są awaryjne.

A co najważniejsze chciałbym kupić auto do 37 000zł

Co proponujecie mi aby kupić ?

BMW e90 znalazłbym 2006/07 rok, zaś e60 2004/2005?

 

Które auto jest wygodniejsze? Jaka jest różnica w cenie eksploatacji i jakie są w ogóle ceny? Przykładowo części, które najczęściej się sypią, ewentualnie ubezpieczenie OC/AC.

Auto miało by służyć do jazdy na codzień, nie długie trasy, w weekendy dalsze trasy. Chciałbym aby auto służyło mi 4-5 lat. Na wiosnę urodzi mi się dziecko, więc także pytanie czy BMW 3 nie będzie za małe:D

 

A co myślicie aby kupić benzynę i zagazować? Jak tak to jaki motor?

 

Proszę abyście mnie wspomogli? a nie krytykowali :P Pozdrawiam.

Opublikowano
Opublikowano

to dzial o E9x a modele ktore podajesz w wiekszosc to piatki.

ta jedna trojka ktora podajesz ma bardzo niewiarygodne ogloszenie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
To jaka trojkę byś mi proponował ?

 

Podaj argumenty dlaczego niewiarygodne ogłoszenie ?

 

Także znalazłem inne 3:

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-bez-wkladu-finansowego-C34705040.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=4693332943

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=4726468204

 

Co uważasz?

 

dlaczego nie wiarygodne ? 0 opisu (gosc nie angazuje sie w nic), samochod sprowadzony i nie jest podany przebieg a jezeli to jest przebieg w tys km to jest smiesznie niski jak na ta cene, samochod byl bity, ma nieszczelny reflektor, generalnie nie ma po co jechac.

 

pojechal bym looknac na tego :

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-bez-wkladu-finansowego-C34705040.html

 

i moze rownierz na ostatniego bo duzy wysilek zostal wlozony w ogloszenie ale strasznie uwarzal bo jest sporo phtoshopa w zdjeciach i oczywiscie wszystkie przebiegi do sprawdzenia w bmw

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
witajcie. nie chcę zakladać nowego tematu więc napiszę to tutaj. Przymierzam sie do zakupu e90 330i po lifcie . ogladałem już jedną sztukę i pytanie które chcę zadać to : czy sinik który pracuje równo i wydaje odgłos pracującego diesel'a o dużej pojemności to normalne ? auto miało przejechane 90 tyś km więc nie jest to duży przebieg , dodam że w tej chwili użytkuje e46 328i i silnik w e46 po mimo 210tyś km przebiegu pracuje jakoś cicho i miękko w porównaniu z tym 3.0 w e90. po za tym gdy na odpalonym silniku otworzę korek wlewu oleju , silnik zaczyna się kołysać na obrotach i chodzić nie równo czy to normalne ? na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie bmw z silnikiem n53 ? z góry dzięki za cenne wskazówki :)
Opublikowano
witajcie. nie chcę zakladać nowego tematu więc napiszę to tutaj. Przymierzam sie do zakupu e90 330i po lifcie . ogladałem już jedną sztukę i pytanie które chcę zadać to : czy sinik który pracuje równo i wydaje odgłos pracującego diesel'a o dużej pojemności to normalne ? auto miało przejechane 90 tyś km więc nie jest to duży przebieg , dodam że w tej chwili użytkuje e46 328i i silnik w e46 po mimo 210tyś km przebiegu pracuje jakoś cicho i miękko w porównaniu z tym 3.0 w e90. po za tym gdy na odpalonym silniku otworzę korek wlewu oleju , silnik zaczyna się kołysać na obrotach i chodzić nie równo czy to normalne ? na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie bmw z silnikiem n53 ? z góry dzięki za cenne wskazówki :)

 

Daję sobie rękę uciąć, iż nie jest to normalne. Mam w domu X5 z silnikiem 3-litrowym w benzynie i może jest mułem, ale co do kultury pracy nie ma się co czepić. Dodam, że użytkuje go regularnie człowiek, który diesla nie uznaje ze względu na odgłosy wszelakiej maści ;). Skoro stare benzyniaki pracują ładnie, to nie wierzę, że te ciut nowszej generacji nagle zamieniły się w kombajny zbożowe.

Opublikowano

na tym filmiku jest dokładnie taki sam dzwięk

czy tak to powinno być ??

 

i tu jeszcze jeden

 

 

ok ten trzeci filmik http://www.youtube.com/watch?v=6czYTIa0EvY to jest dokładnie taki sam dzwięk , czyż nie jest to dzwięk podobny do silnika diesel'a ? nawet w komentarzach ktoś wspomina o diesel'u :) i w komentarzach jest ze to normalne, ten dzwięk ze to wtryski tak hałasują dziwne trochę :/

Opublikowano

Czesc,

330i w N52N jest lepszy od 330i N52 ale de facto boryka sie z tymi samymi wadami konstrukcyjnymi. Ten terkot to wina glowicy o zlej geometri ktora prowokuje zla cyrkulacje oleju co prowokuje problem z popychaczami, bylo to ju kilkakrotnie tlumaczone, nic z tym nie zrobisz jezeli nie wymienisz glowicy na nowa poprawiona (6K zyla nie znajdziesz uzywanej) ale to tylko problem kosmetyczny (no przyczynia sie rownierz to zjadania oleju ale w malym stopniu) sa gorsze problemy z tym silnikiem. Jezeli szukasz po lifa to wez silnik N53 330i, ewentualne problemy z wtryskiem bezposrednim i pompa paliwa to pestka obok probnlemow N52 a masz wiecej mocy (272 zamiast 258), silnik bardziej oszczedny i problemowi mozesz przecidzialac poprze regularnie dbanie o czystosc ukladu zasilania paliwem a problemowi z glowica i tlokami z N52N mozna przecidzialac faktycznie tylko wymieniajac silnik, naprawa jest nieoplacalna.

 

Nie ma za co :mrgreen: tak wez pod uwage ze gosc ktory ci poleca N53 to ten ktory mial juz N52 przedliftowe i N52N poliftowe... w swoim aucie.

A jak przypadkiem ci walnie silnik bo go zatrzesz bo zapomnisz nalac oleju to N53 sa dwa razy tansze od N52 :)

a jak sie owiniesz na drzewie i ubezpieczyciel stwierdzi szkode calkowita bo brakuje polowe pojazdu to wyslesz mi pw i za 2 tys wezme od ciebie CAS DME i kluczyk, a w zaleznosci od szkod to nawet uklad paliwowy, wydechowy (jezeli to bedzie E91), katy, silnik, wiazke, pompy paliwa i wspomagania oraz klimatyzacji...caly dzialajcy osprzet i mimo nedznej wyplacie ubezpieczyciela wyjdziesz spoojnie do przodu. Zycie jest piekne z N53. :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

ja bym ogladnal :

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-bez-wkladu-finansowego-C34705040.html

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-163km-skora-ksenon-stan-bdb-C34514992.html

 

wczesniej vin aby sprawdzic.

Reszta to rozbitki topielce i cofanki i to grube najlepszy jest ten ostatni post lift full wypas 38 tys km -40000 zl do negocjacji..... ja widze dwa miejsca inpaktu albo jedno miejsce inpaktu i jedno zatrzymania, wystrzelily poduszki zaloze sie ze nie ma histori od dwoch lat... prawdopodbnie jest krzywy stal. Nawet nie zadbali o poprawna wymiane kierownicy, to nie hurtownia powinienes jednak sam wyrzucic ewidentne wraki.

a jeszcze ten http://otomoto.pl/bmw-328-e90-xi-4x4-x-drive-jasna-skora-xenon-C33646708.html nurkowal gleboko... i w slonych wodach... ciekawe... moze to amfibia i przeplynal przez atlantyk :) uwaga pomiar lakieru nie wystarczy doklejane czesci z orgi lakiere i korekta lakieru zdjac oslony bedzie cudo... i tak + 80000 KM... jezeli jest w tym stanie co pisza i z tym przebiegiem to auto jest warte ponad 55000 zl ale oni sa fajni robia ci prezent

 

Nie rozumie dlaczeggo ten problem w polsce przestawiania licznikow nie jest uregulowany, jest to proste bo zamiast sie bawic ze stacjami diagnstycznymi w system za 2 zyla ktore biora w lape co druga i maja na to przyzwolenie spoleczne no bo przeciez cieknacy amorek to nie tragedia da sie jezdzic 50 tys km jeszcze, przekwalifikowac czyn precyzynie jako przestepstwo falszerstwa dokumentow/proby wyludzenia/wyludzenie odszkodowania lub podobne z minmalna kara wiezienia 3 lata do 5 zamiast trudniejszego do udowodnienia oszustwa bez minimalnej albo tylko karze grzywny i zobligowac prawnie sprzedajacego do weryfikacji przebiegu przed sprzedaza aby byl winny jezeli sprzeda cofniety licznik i 90% oszustw sie skonczy nikt nie bedzie ryzykowal pewnego wiezienia dla kilka tysiecy zlotych. Taki sposob dziala pewnie w innych krajach europejskich. zlodziej dobiera ryzyko do zysku.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.