Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Pacjent BMW X3 F25 z 2011 (przedlift).
Kończą mi się opony, obecnie zamontowanie Pirelli Cinturato P7 All Season 245/55 R17.

Ze względu, że mam tylko felgi R17 i nie uśmiecha mi się kupno dodatkowego kompletu postanowiłem kontynuować korzystanie z wielosezonów, tym bardziej że po górach nie jeżdżę.
Problem tego typu, że nie za bardzo widzę żeby jakiś komplet całorocznych z Runflat + homo BMW istniał, Pirelli wydaje się przestało produkować konkretnie ten model.

Nawet gdybym chciał zamontować jakieś 245/50 R18 jak sugeruje książka to z RF, homo i całoroczne też za bardzo nic nie ma.
Kupno felg + letnie na R18 + zimowe na R17 obecne to już koszt pod 10k dochodzi, więc średnio mi się to widzi.

Jakieś sugestie? Np. opony homologowane przez Audi albo inne marki?
W grę wchodzą tylko renomowane runflaty i z potwierdzeniem zachowania parametrów jak sobie życzy producent.
Nie muszą być nowe.
Pozdrawiam 😉

Opublikowano (edytowane)

A po co koniecznie chcesz RF i jeszcze homologację BMW... ??? Przecież nawet BMW tego nie wymaga..

Ten rozmiar to zdaje się nie jest fabryczny, wiec ja bym zaczął od przejścia na fabryczny rozmiar i zakup porządnych opon, a RF i homologację olał bo to bezsens... 

Edytowane przez jarekf
Opublikowano

No tak RF bezsens, jak dojazdówki nie masz...

Mam autobdwa miechy i już złapalem kapcia, fojechalem do wulkanizacji tylko dlatego ze RF jest.

Znajomy jezdzi kilkoma x3, zalozyl bez homo i mu wywalalo bledy, zmienil na opony z gwiazdka i problem zniknal.

Wiem, ze polowa olewa zalecenia i jezdzi, druga nie, ale ja nie chce rozpieprzyc sobie xdrajwa bedac 1500km od domu...

Opublikowano (edytowane)

Teraz w prawie w żadnym aucie nie masz dojazdówki, a ile z nich wyjeżdża na RF...??? 

Rób jak uważasz, skupiłeś się żeby mieć homologacje i RF a chcesz włożyć opony do wszystkiego - czyli do niczego.

Mam dobrej klasy wielosezon w małym miejskim wozidełku i tylko do takiego auta do turlania się wokół komina to się nadaje. Ani to nie trzyma na rozgrzanym asfalcie ani na śniegu, a na mokrym lepsza będzie "deszczowa" letnia. W życiu bym nie włożył do dynamicznego auta chcąc korzystać z potencjału silnika i napędu.

Edytowane przez jarekf
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak masz 4x taką samą felgę i 4x taką samą oponę to można założyć opony bez homologacji.  Ja tak jeżdżę w różnych BMW z xdrive od 100tyś km i  nic się nie dzieje.
Jak masz felgi w 2 szerokościach to tam lepiej z homologacją opony kupić.

Wielosezon do X to nie jest najlepszy pomysł, to ciężkie, stosunkowo szybkie auto: fizyka jest nieubłagana. Chyba, że jeździsz tylko po mieście i przez 98% czasu drogi są ładne, a 2% to autobusem będziesz jeździł. To jest grupa docelowa.. Moi znajomi w tym sezonie zimowym zamiast jeździć na oponach wielosezonowych całą zimę to przy większych opadach pojechali i kupili prawdziwą zimówkę, teraz na lato będzie wielosezon :classic_laugh:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Chcesz opony RFT bo tak zaleca producent, chcesz homologację bmw bo tak zaleca producent. Tymczasem masz ROZMIAR, na którym ten samochód w ogóle nie był homologowany 

Opublikowano

W Niemczech kupiłem taka x3 i tutaj po czasie pojechałem na przegląd i samochód wrócił powód złe opony 

tez chyba mialem takie jak ty rozmiary 

jeżdżę na wielosezonowych teraz i nie ma problemu 

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.