Skocz do zawartości

Obroty a czujnik przepustnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z falującymi obrotami (silnik m50). Chciałbym się dowiedzieć jak powinien zachować się silnik jeśli odepnę czujnik położenia przepustnicy przy założeniu ze jest dobry bo u mnie obroty nieznacznie wzrosły i jakby trochę się ustabilizowały.
Opublikowano
Witaj. Obroty wzrosły ponieważ komputer silnika przełączył w tryb awaryjny gdzie czas otwarcia wtryskiwaczy jest nieco dłuższy teoretycznie chodzi równo ale spalanie będzie wyższe o ok 2 l na 100km. Czujnik przepustnicy sprawdzisz omomierzem. Podaj mi rok prod auta, ile koni i czy ma katalizator podam Ci jakie są wartości dla tego czujnika
Opublikowano

:doh: w tym roku produkowali dwa rodzaje silników o takiej samej mocy i z katalizatorem z tym że ten drugi ma aż dwa rodzaje sterownika

20 6S 1 Motronic M3.1

20 6S 2 Motronic M3.3.1 oraz Siemens M S 40

Musisz mi jeszcze określić jaki masz sterownik ponieważ w każdym podają inne parametry Motronic w Omach natomiast Siemens w Voltach

Napisz 7 ostatnich liter z kodu vin postaram się znależć

Opublikowano

Raczej działa bo gdy go odpiołem to komputer zareagował i jakby sie poprawiło z tym ze nie wiem czy tak powinno byc.

A czy jest taka możliwośc ze to wina komputera jest bo ostatnio zaczeły mi sie dziwne rzeczy z elektryka dziac.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A czy jest taka możliwośc ze to wina komputera jest bo ostatnio zaczeły mi sie dziwne rzeczy z elektryka dziac.

Jest taka mozliwość.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

:modlitwa: że tak długo ale byłem poza. Masz silnik 20 6S 1 sterowany Motronic 3.1. Czujnik przepustnicy sprawdzisz następująco :

 

- wyłącz zapłon

- odłącz wtyczkę od czujnika

- zmierz oporność między pinem 1 i 2 dla zamkniętej ma być pomiędzy 1000-2000 ohm

- dla całkowicie otwartej 3500-5000 ohm

Obracając przepustnicę oporność musi zmieniać się płynnie bez przerw w przeciwnym razie czujnik do wymiany !

 

następnie sprawdzić musisz jego zasilanie

 

- podłącz Voltomerz między piny 1 i 3 we wtyczce czujnika

- włącz zapłon

- musi być 5 Volt

 

pin 1 jest od lewej kiedy pojedyńczy występ (ten na środku) jest na górze

 

Mam nadzieję że pomiar się powiedzie starałem się wytłumaczyć jak potrafiłem. Pisz jak ci poszło będę śledził temat jak będzie ok to podpowiem co jeszcze sprawdzić :cool2:

Opublikowano
Właśnie zakończyłem sprawdzanie czujnika i wszystko śmiga jak szalone więc to napewno nie czujnik.
Opublikowano
No to jeden problem z bańki właściwie to tak mi się wydawało że to nie może być ten czujnik bardziej bym stawiał na krokowca lub sondę wyjmij krokowca i go wypłucz w benzynie potem będziemy radzić co dalej. Masz instalacje gazową ? bo może wystarczy zrobić reset kompa ? Miałem gdzieś schemat z opisem kodów migowych do różnych beemek znajdę to Ci wrzucę.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
stawiał na krokowca lub sondę

Rzeczywiście być może kończy się sonda.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Mam gaz ale na gazie samochód jezdzi od dwuch lat w sumie to nie długo ale i nie krótko. Ale nic to zajme się teraz krokowym i napisze czy cos to dało.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Miałem juz zabierac sie za krokowy azauwazyłem dziure w gumie idacej od filtra do przepustnicy zakleiłem ale i to niewiele pomogło. Zastanawiam sie czy to nie sonda bo ostatnio cos duzo zaczeła palic 18l na silnik 2,0 to chyba za duzo troche tak mi sie wydaje. Jak sprawdzic sonde?
Opublikowano
Wszelkie nieszczelności w układzie dolotowym są niedopuszczalne sprawdź wszystko krok po kroku i uszczelnij bo nigdy nie dojdziesz ładu będziesz wymieniał elementy dobre na dobre a silnik dalej będzie kulawił i palił 20 na 100
Opublikowano
W tych poszukiwaniach doszedłem do tego ze mam niesprawna sonde lambda. Na dniach bede ją wymieniał. Jak to zrobie to napisze czy sie poprawiło cos.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Obroty sie uspokoily ale spalanie wbrew mojej nadziei nie spadło. Edytowane przez gelu
Opublikowano
witam. jestem z Kielc. mam 525i 24V. mam podobny problem z obrotami. z tym, że na doeździe do swiateł powinien trzymać ok. 1000 a szaleje ostatnio. myłem krokowy, czujnik przepustnicy działa, podmieniałem pare innych czujników i lipa. jak sprawdzić przepływomierz BOSHA??? bo chyba tylko on został.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.