Skocz do zawartości

G01/G02 - czujniki ciśnienia TPMS, kodowanie


dizel1982

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałbym się Was zapytać, jak to w końcu jest z tym kodowaniem czujników TPMS w G01/G02 po FL (o ile jest jakaś różnica). Czy te czujniki trzeba kopiować czy nie? Mam gotowe zimówki, z nowymi czujnikami Schrader tylko nie były kodowane. Mój wulkanizator jest zawalony pod korek, robi od 7 do 22 i nie wciśnie mnie. Dopiero jestem umówiony na przyszły czwartek a temperatury zrobiły się już dość niskie i trochę strach jeździć na letnich. Czytam, szukam i informacje jakie znajduje są dość sprzeczne. Jedni piszą że czujniki trzeba klonować ale też bardzo dużo jest informacji, że wystarczy założyć koła z nowymi czujnikami, odjechać kawałek, włączyć kalibrację i że samochód sam się z nimi dogada. Czy ktoś z Was ma w tym temacie doświadczenie i może powiedzieć coś więcej? Zastanawiam się czy samemu sobie nie przerzucić tych zimówek bo mówię, one są gotowe, napompowane, wyważone tylko te czujniki nie są ogarnięte. Bardzo proszę i pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam Schradera EZ-Sensor GO 2.0, one nie są oryginalne BMW ale podobno są dedykowane do BMW, mają nawet gwiazdkę z boku. Ponadto na fakturze za nie napisane jest że są wstępnie zaprogramowane. W takim razie po południu jak będę w domu, przerzucę koła, to dosłownie 10min roboty i zobaczymy. Dam znać czy się zaprogramowały czy nie. 

Edytowane przez dizel1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy zmianie kół z letnich za zimowe (pierwszy raz, nowe koła z czujnikami) wyglądało to tak: lewarek - podniesienie - zmiana kół - opuszczenie - jazda na stację w celu wyrównania wymaganego ciśnienia - jazda przez kilka km celem zresetowania  - i koniec.

W F10 reset trwał kilka sekund, w G01 reset trwa dobre kilka minut, auto musi być w ruchu, na wyświetlaczu wskaźnik jest procentowy który postępuje do 100% i zapisuje ustawienia i wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zostawiam informację dla potomnych. Wymieniłem koła, każde napompowałem odpowiednim ciśnieniem i pojechałem się resetować. Reset zatrzymał się na 19% i przyznam że trochę się przestraszyłem bo przez ponad 4km nawet nie drgnął. Ale później poleciało już szybko do 100%. Samochód poprawnie wykrył czujniki i pokazuje ciśnienie. Wszystko działa jak należy. Także jeśli ktoś montuje dedykowane do BMW czujniki Schrader EZ-Sensor GO 2.0 które już fabrycznie są wstępnie zaprogramowane to nie musi robić absolutnie żadnego klonowania czy programowania. Samochód sam bez problemu się z nimi dogada. Bajka! Odpada mi w tym roku koszt wymiany kół. Oddam tylko letnie na przeważenie i tyle :).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.