Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Chciałbym się Was zapytać, jak to w końcu jest z tym kodowaniem czujników TPMS w G01/G02 po FL (o ile jest jakaś różnica). Czy te czujniki trzeba kopiować czy nie? Mam gotowe zimówki, z nowymi czujnikami Schrader tylko nie były kodowane. Mój wulkanizator jest zawalony pod korek, robi od 7 do 22 i nie wciśnie mnie. Dopiero jestem umówiony na przyszły czwartek a temperatury zrobiły się już dość niskie i trochę strach jeździć na letnich. Czytam, szukam i informacje jakie znajduje są dość sprzeczne. Jedni piszą że czujniki trzeba klonować ale też bardzo dużo jest informacji, że wystarczy założyć koła z nowymi czujnikami, odjechać kawałek, włączyć kalibrację i że samochód sam się z nimi dogada. Czy ktoś z Was ma w tym temacie doświadczenie i może powiedzieć coś więcej? Zastanawiam się czy samemu sobie nie przerzucić tych zimówek bo mówię, one są gotowe, napompowane, wyważone tylko te czujniki nie są ogarnięte. Bardzo proszę i pomoc. 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nigdy w żadnym BMW G serii nie robiłem z czujnikami nic poza resetem RDC. W tym jedne do g20 kupowałem nie oryginalne BMW tylko zamienniki.

Opublikowano (edytowane)

No ja mam Schradera EZ-Sensor GO 2.0, one nie są oryginalne BMW ale podobno są dedykowane do BMW, mają nawet gwiazdkę z boku. Ponadto na fakturze za nie napisane jest że są wstępnie zaprogramowane. W takim razie po południu jak będę w domu, przerzucę koła, to dosłownie 10min roboty i zobaczymy. Dam znać czy się zaprogramowały czy nie. 

Edytowane przez dizel1982
  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie przy zmianie kół z letnich za zimowe (pierwszy raz, nowe koła z czujnikami) wyglądało to tak: lewarek - podniesienie - zmiana kół - opuszczenie - jazda na stację w celu wyrównania wymaganego ciśnienia - jazda przez kilka km celem zresetowania  - i koniec.

W F10 reset trwał kilka sekund, w G01 reset trwa dobre kilka minut, auto musi być w ruchu, na wyświetlaczu wskaźnik jest procentowy który postępuje do 100% i zapisuje ustawienia i wartości.

Opublikowano

No właśnie to samo piszą ludzie na forum BMW w USA. Dobra, tak też spróbuję zrobić. Może przejdzie skoro czujniki mam dobierane do samochodu a Schrader to raczej nie jest jakaś kiepska marka. 

Opublikowano

Dobra, zostawiam informację dla potomnych. Wymieniłem koła, każde napompowałem odpowiednim ciśnieniem i pojechałem się resetować. Reset zatrzymał się na 19% i przyznam że trochę się przestraszyłem bo przez ponad 4km nawet nie drgnął. Ale później poleciało już szybko do 100%. Samochód poprawnie wykrył czujniki i pokazuje ciśnienie. Wszystko działa jak należy. Także jeśli ktoś montuje dedykowane do BMW czujniki Schrader EZ-Sensor GO 2.0 które już fabrycznie są wstępnie zaprogramowane to nie musi robić absolutnie żadnego klonowania czy programowania. Samochód sam bez problemu się z nimi dogada. Bajka! Odpada mi w tym roku koszt wymiany kół. Oddam tylko letnie na przeważenie i tyle :).

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Widać że lift nic nie zmienił w kwestii czujników 😄 u mnie to samo, 19% trwa wieczność a potem idzie raz dwa. 

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 17.11.2023 o 20:10, Randall napisał(a):

Widać że lift nic nie zmienił w kwestii czujników 😄 u mnie to samo, 19% trwa wieczność a potem idzie raz dwa. 

W dniu 17.11.2023 o 09:17, dizel1982 napisał(a):

Cześć,

Chciałbym się Was zapytać, jak to w końcu jest z tym kodowaniem czujników TPMS w G01/G02 po FL (o ile jest jakaś różnica). Czy te czujniki trzeba kopiować czy nie? Mam gotowe zimówki, z nowymi czujnikami Schrader tylko nie były kodowane. Mój wulkanizator jest zawalony pod korek, robi od 7 do 22 i nie wciśnie mnie. Dopiero jestem umówiony na przyszły czwartek a temperatury zrobiły się już dość niskie i trochę strach jeździć na letnich. Czytam, szukam i informacje jakie znajduje są dość sprzeczne. Jedni piszą że czujniki trzeba klonować ale też bardzo dużo jest informacji, że wystarczy założyć koła z nowymi czujnikami, odjechać kawałek, włączyć kalibrację i że samochód sam się z nimi dogada. Czy ktoś z Was ma w tym temacie doświadczenie i może powiedzieć coś więcej? Zastanawiam się czy samemu sobie nie przerzucić tych zimówek bo mówię, one są gotowe, napompowane, wyważone tylko te czujniki nie są ogarnięte. Bardzo proszę i pomoc. 

 

Opublikowano

Witam wymienilem czujniki TPMS zamienniki w bmw x3 g01 , zresetowalem RDC nie pokazuje zadnego bledu , pokazuje ze RDC jest aktywne , ale nie wyswietla mi wartosci cisnienia opon tylko sa kreski zamiast cyfr. Dlaczego ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.