Skocz do zawartości

Wymiana wału korbowego i panewek.


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę profilaktycznie wymienić wał i panewki w silniku N57S. Nic mu nie dolega, można powiedzieć, że jest w stanie idealnym, ale ma przebieg 240 tys. Samochód używam przede wszystkim do weekendowych i urlopowych wyjazdów. Nie chcę się martwić, że nie dojadę lub nie wrócę do domu. W związku z tym mam do Was pytanie; czy nie pogorszę sobie robiąc taką wymianę? Rozrząd był wymieniany 80 tys. km. temu. przy 210 tys. profilaktycznie wymieniłem koło pasowe. Olej w skrzyni wymieniany co 50 tys. a w silniku co 12-15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bbmw napisał(a):

Po co chcesz to robić ? Profilaktycznie to po 50 idzie się do urologa a nie wymienia wał 😎

W jednym z programów TVN Turbo wypowiadał się na ten temat jeden z właścicieli warsztatu specjalizującego się w naprawach BMW. Twierdził, że wały w silnikach N57 mają wadę fabryczną/konstrukcyjną i odkształcają/krzywią się przy przebiegu ok. 250 tys. km. Dlatego wolę wydać kilkanaście tys. zł. teraz, gdy wszystko jest ok. niż kilkadziesiąt tys. zł. kiedy stanie się najgorsze. Pytanie tylko, czynowy wał i nowe panewki w starym bloku, ze starymi tłokami, itp. to dobre połączenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, RobertP napisał(a):

W jednym z programów TVN Turbo wypowiadał się na ten temat jeden z właścicieli warsztatu specjalizującego się w naprawach BMW. Twierdził, że wały w silnikach N57 mają wadę fabryczną/konstrukcyjną i odkształcają/krzywią się przy przebiegu ok. 250 tys. km. Dlatego wolę wydać kilkanaście tys. zł. teraz, gdy wszystko jest ok. niż kilkadziesiąt tys. zł. kiedy stanie się najgorsze. Pytanie tylko, czynowy wał i nowe panewki w starym bloku, ze starymi tłokami, itp. to dobre połączenie ?

Ja jestem po wymianie wału i panewek, było lekkie stukanie ale panewka nie obróciła  się. Wał wizualnie nie wyglądał źle ale posiadał mikropęknięcia i był krzywy.Wal oryginał plus panewki, osiowanie i pełno innych drobnych rzeczy, koszt 25k. Może sprawdź czy masz opiłki w filtrze, u mnie zaczęły pojawiać się chwile przed stukaniem panewki.

  • Przykro mi 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 14.11.2023 o 14:55, RobertP napisał(a):

Witam

Chcę profilaktycznie wymienić wał i panewki w silniku N57S. Nic mu nie dolega, można powiedzieć, że jest w stanie idealnym, ale ma przebieg 240 tys. Samochód używam przede wszystkim do weekendowych i urlopowych wyjazdów. Nie chcę się martwić, że nie dojadę lub nie wrócę do domu. W związku z tym mam do Was pytanie; czy nie pogorszę sobie robiąc taką wymianę? Rozrząd był wymieniany 80 tys. km. temu. przy 210 tys. profilaktycznie wymieniłem koło pasowe. Olej w skrzyni wymieniany co 50 tys. a w silniku co 12-15 tys.

Wymien wal oraz panewki i nie sluchaj sie tych co pisza, po co. Nie daj sie skusic na panewki aftermarket, zakladaj do 57s tylko ori. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Wymien wal oraz panewki i nie sluchaj sie tych co pisza, po co. Nie daj sie skusic na panewki aftermarket, zakladaj do 57s tylko ori. 

BMW N57D30A B 3.0 245/306 wał korbowy OE BMW + zestaw panewek Kolbenschmidt - Czy to będzie dobry zestaw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.