Skocz do zawartości

Stuki w zawieszeniu przednim w E34


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam taki problem: przyprowadzilem z Niemiec BMW 520 z 91 roku i zaniepokoiły mnie stuki gdzieś w przednim zawieszeniu przy przejeżdzaniu przez drobne nierówności i nigdze nie mogę znaleźć żadnych luzów. Byłem na szarpakach i nic nie wyszło. Czy ktoś może miał już taki problem albo ktoś może wie co to może być!!! Łączniki stabilizatorów sprawdzone, czy możliwe żeby to było na łożyskach???

 

Przy przejeżdzaniu przez dołki przy naciśnietym hamulcu stuki jakby ginęły!!!, klocki sprawdzone i nie wiem co to może być!!!

Opublikowano
Mam to samo i normalnie fobi z tym dostaje bo nikt niewie co to jest,czasami amortyzatory stukaja ale to nie az tak ,a druga sprawa ze przejade po kocich łbach i nic ,a ja wjezdzam w jaks dziurke to normalne stukoty sa i samochod sie nie buje by byly to amory .Tez stawialem na klocki ale sa sztywno ,powiadasz ze łozyska? ale musialby byc jakis luz by tak stukało a niemam zadnego wyczuwalnego.Mam nadzieje ze ktos nam podpowie co za ustrojtwo to jest bo na 100% mamy to samo ,malo tego mam 2 bejce i w obu to mam ,cyrk .
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dobrze sprawdż wahacze górne i dolne. U mnie było podobnie, okazało się że wywalone są dolne wahacze. Sprawdż to tak - jeden człowieczek niech rusza mocno kołem przód-tył a ty patrz na sworznie dolnych wahaczy oraz czy koło da się łatwo poruszyć. Górne wahacze też widać od spodu więc dasz sobie radę.

 

Napisz jak wypadł ten test.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
to juz przerabiane zero luzu ,a od patrzenia jest lepszy sposob bierzesz i przytrzymujesz reka sworznie i wtedy minimalny ruch miedzy soba jest wyczuwalny,ale jak u mnie niema luzu, absolutnie nic .
Opublikowano
U mnie stukało na nierownościach i przy naciskaniu hamulca. Luzy były na łacznikach (z obu stron) stabilizatora i na dolnym wahaczu.
Opublikowano

Dolacze sie do wypowiedzi Arka mialem to samo po wymianie drazkow stabilizatorow wszystko zniknelo i jest cool.

A jesli chodzi o wachacze gdzie jest tuleja ktora wchodzi w kolumne Mc Persona gdy mialem wywalona to bjawy mialem nastepujace :

przy skrecaniu naprawde delikatnie przy duzej predkosci trzepalo kierownica.Wymienilem calosc tj bumerang tam sa dwie tuleje jedna wchodzi w kolumne a druga w podwozie.

Pozdrawiam !

gg 1592094

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano
Witam wszystkich.

Mam taki problem: przyprowadzilem z Niemiec BMW 520 z 91 roku i zaniepokoiły mnie stuki gdzieś w przednim zawieszeniu przy przejeżdzaniu przez drobne nierówności i nigdze nie mogę znaleźć żadnych luzów. Byłem na szarpakach i nic nie wyszło. Czy ktoś może miał już taki problem albo ktoś może wie co to może być!!! Łączniki stabilizatorów sprawdzone, czy możliwe żeby to było na łożyskach???

 

Przy przejeżdzaniu przez dołki przy naciśnietym hamulcu stuki jakby ginęły!!!, klocki sprawdzone i nie wiem co to może być!!!

 

No ... to chyba mogę w końcu komu pomóc ;)

 

Miałem dokładnie to samo ... stuki .. nasilają się przy mocniejszym hamowaniu zwłaszcza na nierównościach ... Gdy ABS chwyta wpadają ci już niezłe drgania na kierownicę ...

 

Po 1 - Tuleje w Wachaczach poprzecznych ;) do wymiany ... Po 2 - końcówki drążka kierowniczego dio wymiany ...

 

Ja zrobiłem tak :

 

Nowy drążek kierowniczy, 2 nowe wachacze , i cisza jak makiem zasiał .. teraz słyszę już tylko sztywne stukanie całego auta na dziurach i nierównościach ... a powiem, że ów dźwięk do szału mnie doprowadzał ...

 

PS .. w polsce tuleje kosztują od 50 do 100 PLN ... w niemcach za 3 euro bo za tyle nabyłem jedną ...

 

P.S.

 

Jak tuleja jest zniszczona poznasz oczywiście po gumie , która będzie pękniętam, naderwana , a może i jej nie być po prostu ;)

 

Pozdrówka ...

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano
Dodam tylko jeszcze, że jak wpadłem do Ostrowa pod przemyślem o mechaniora, który zna się na robocie (Tak mi mówił każdy posiadacz bmw w przemyśłu) to nawet nie zacząłem objaśniać objawów a powiedział co jest mojemu maleństwu ... umówiliiśmy się na dzień następny ... wjazd na kanał, szybki rzut okiem ... do sklepu ... i po założeniu części które już wymieniłem jak cudowną ręką odjął ;)

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano
witam, ja mam mozna powiedziec identyczne objawy, ale jezeli na dolkach lekko naciskam na hamulec, przy mocno nacisnietym hamulcu nic nie stuka, a przy nie nacisnietym hamulcu moze stuknac ale nie musi. Kierownica nie drga czy skrecam czy nie, czy hamuje z ABSem czy bez, nie sciaga samochod, ale po wsluchaniu sie to jakby bylo delikatnie slychac lozysko. Moj mechanik mowi ze najczesciej wahacze do wymiany, narazie nie mam czasu sie tymzajac, ale przy odrobinie czasu musze to zrobic, bo po naszych drogach to dosc czesto sie odzywa, Acha i stuka tylko w lewym kole. Na przegladzie tez tego nie znalezli, podobno wszytsko oki.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Dodam ... Miałem tak własnie w lewym ... na przeglądzie powiedzieli też, że winą jest tuleja lewego wahacza poprzecznego ... jak ją zmieniłem , usłyszałem stuki z prawej strony ;)

 

Po wymianie wszystkich szło jak rakieta bezdźwiękowo ... Teraz gnębią mnie inne stuki ... Gdzieś (chyba między szybę a pulpit) do otworu bodaj wentylacyjnego tego długiego czy w inną szczelinę wpadła mi jakaś moneta ... Na zakrętach furii dostaję .... wie ktoś jak to można wyjąć ? Czy olać , stresować się , bo za dużo rozkręcania ?

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano
jestem tydzień po remoncie zawieszenia, objawy dokładnie takie jak mówiłeś, ja zrobiłem wszystko, amortyzatory, łączniki stabiliztora, gumy wachaczy oraz tuleje przednich wachaczy, tylko uważaj bo w ASO mogą ci zaśpiewać wymianę całych wachaczy a w e-34 można wymienić same tuleje, redukcja kosztów o 2/3, życzę ciszy
Opublikowano
W E34 chyba własnie się wymienia całe wahacze, to konstrukcyjnie jedna całość + tuleje oddzielnie. To nie to co w E30 gdzie wymienia się same końcówki i tuleje.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.