Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 8.06.2024 o 22:52, Pawlar napisał(a):

Witam. Mam informację, że samochód ma status 150 i produkcja będzie gdzieś za 2 tygodnie. Wychodzi na to ,że samochód do odbioru będzie max do połowy lipca.

Gratulacje ! Teraz już nic go nie ruszy z produkcji 🙂

Opublikowano

Daj znać jak będzie wyglądał dalszy proces realizacji i czy występują jakieś ewentualne opóźnienia, których oczywiście nie życzę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a jaki konfig? 

cos dlugo… moze dealer po prostu sprzedal ci takiego slota poznego… 

u mnie 520d, wszystkie pakiety + systemy asystujace prof, takze prawie pelne wyposazenie… wiec jakies restrykcje by mnie dopadly

Opublikowano
3 godziny temu, pawelo9 napisał(a):

a jaki konfig? 

cos dlugo… moze dealer po prostu sprzedal ci takiego slota poznego… 

u mnie 520d, wszystkie pakiety + systemy asystujace prof, takze prawie pelne wyposazenie… wiec jakies restrykcje by mnie dopadly

Nie da się sprzedać "późnego slota"... można nie mieć wcześniejszego i czekać na przyznanie.

Opublikowano (edytowane)

kojarze ze dealer ma pule slotow na rozne tygodnie… np W10 i W30… i mozna bylo ustalic kiedy chcesz odebrac auto mniej wiecej. mozliwe ze sie myle, nie bede sie sprzeczal

 

jak wytlumaczyc taka roznice w takim razie? 3msc v 8msc

Edytowane przez pawelo9
Opublikowano

Jestem bardzo zniesmaczony taką sytuacją. Mam prawie full opcję, ale miał być maj czerwiec max, a okazuje się, że początek września dopiero będzie już mój. Więc od lutego to naprawdę sporo czasu.

Opublikowano
3 godziny temu, pawelo9 napisał(a):

kojarze ze dealer ma pule slotow na rozne tygodnie… np W10 i W30… i mozna bylo ustalic kiedy chcesz odebrac auto mniej wiecej. mozliwe ze sie myle, nie bede sie sprzeczal

 

jak wytlumaczyc taka roznice w takim razie? 3msc v 8msc

Tak, ale nie 😉 Dealer dostaje tzw. paczki slotów ale w sposób bardzo nieregularny. I tak, np. w styczniu dostanie info, że centrala 15.01 będzie wrzucała sloty na produkcję lutową i marcową. Później w lutym pada info o kwietniu. W marcu info o maju i czerwcu, a w maju, że będzie plan na lipiec sierpień i wrzesień... To często jest serio nie do przewidzenia kiedy będzie trzeba wrzucać auta na produkcję.

Jak dealer dostaje info to z automatu wrzucane są auta pod klientów, ale też dealer może zablokować kilka konkretnych slotów (jak się zgodzi centrala oczywiście). Dlatego może się zdarzyć, że dealer teraz w czerwcu ma sloty na wrzesień, ale nie ma pojęcia jakie sloty będzie miał na październik czy listopad.

Opublikowano
12 godzin temu, pawelo9 napisał(a):

a jaki konfig? 

cos dlugo… moze dealer po prostu sprzedal ci takiego slota poznego… 

u mnie 520d, wszystkie pakiety + systemy asystujace prof, takze prawie pelne wyposazenie… wiec jakies restrykcje by mnie dopadly

U mnie podobny konfig jak Twój, zamówiłem auto z końcem marca i do tej pory cisza. Wstępny termin mam na koniec sierpnia.

Opublikowano
3 godziny temu, mario1989 napisał(a):

Ja zamowilem 25 marca a auto odebrałem pod koniec maja , 520i 

Też czekam na 520i. Dość rzadki wybór i ciężko znaleźć innych użytkowników, dlatego zapytam @mario1989 jak dotychczasowe wrażenia z tego silnika? 

Opublikowano

Połowa kwietnia zamówione, 520d z prawie wszystkimi opcjami (jedynie bezasystenta parkowania professional czy jak ten wyższy poziom się nazywa).

Obiecywany był początek czerwca, potem połowa czerwca, potem początek lipca i teraz słyszę że w 2 tygodniu lipca dowiem się kiedy będzie ale raczej październik.

Chyba pójdę do Audi po auto ze stocku. A mają bezkonkurencyjnie finansowanie.

Opublikowano
W dniu 10.06.2024 o 15:21, kivlov napisał(a):

Daj znać jak będzie wyglądał dalszy proces realizacji i czy występują jakieś ewentualne opóźnienia, których oczywiście nie życzę.

Witam. Samochód zamówiony początek lutego, wyprodukowany połowa czerwca. Po dwóch tygodniach w Polsce u dilera. Można powiedzieć, że cały proces od zamówienia do odbioru trwał u Mnie 5 miesięcy. Podobno w tej chwili coś drgnęło i produkują szybciej. Powodzenia 

Opublikowano

@Pawlardzięki za info. A jak wrażenia na spokojnie z auta, zrezygnowałbyś lub dodałbyś coś z konfiguratora? Czy zadowolony jesteś z tego auta? Bo powoli powiem tracę wiarę i chyba zrezygnuję z zakupu jak mam czekać do połowy września. Dużo widzę ostatnio na mieście Mercedesów E klasa W214 i nie ukrywam bardzo mi się podobają ( sam mam W213) 

Opublikowano
19 godzin temu, kivlov napisał(a):

@Pawlardzięki za info. A jak wrażenia na spokojnie z auta, zrezygnowałbyś lub dodałbyś coś z konfiguratora? Czy zadowolony jesteś z tego auta? Bo powoli powiem tracę wiarę i chyba zrezygnuję z zakupu jak mam czekać do połowy września. Dużo widzę ostatnio na mieście Mercedesów E klasa W214 i nie ukrywam bardzo mi się podobają ( sam mam W213) 

Zamówiłem w zeszły piątek 520 xD, termin mam wpisany na koniec stycznia.  Co do w214 mogę się podzielić moimi doświadczeniami - byłem, jeździłem, dotykałem, poważnie rozważałem to auto, w moim zdaniem bardzo mocnej wyposażeniowo konfiguracji, ale zrezygnowałem, poniżej powody, dla których odpuściłem mercedesa i kupiłem kolejne 5er:

- pozycja za kierownicą w tym samochodzie była dla mnie nie do zaakceptowania. Mimo wyboru wielokonturowych foteli. Siedziałem w dwóch fotelach, tym średnim i właśnie wielokonturowym, miałem problem ze znalezieniem pozycji dla siebie - jak się odsunąłem na odpowiednią odległość, to kierownicy nie mogłem wysunąć w moja stronę na tyle mocno, żeby móc skorzystać z podłokietnika w boczku i na tunelu środkowym. Jak mogłem oprzeć łokcie, to z kolei nie miałem miejsca na nogi. Nie wiem jak Ty, ale ja mam tendencje to delikatnego zsuwania się w fotelu, bo tak mi po prostu wygodniej - w BMW to działa, w nowej e klasie już nie. Inna sprawa, że mam 196 cm wzrostu. Szkopuł tkwi w tym, ze G60 ma większy zakres regulacji kierownicy oraz mocniej podciętą deskę przy tunelu środkowym.

- Mercedes niby fajny, niby ma więcej bajerów, niby jest bardziej premium...ale ja tego nie odczułem. Nie widzę przepaści w jakości i wykonaniu tych aut. Moim zdaniem jedno i to samo - mercedes ma podłokietnik na tunelu środkowym zakończony plastikiem rodem z butelek cocacoli, z tego samego plastiku wykonana jest zabudowa zagłówków od tyłu. Przyciski na boczkach do regulacji foteli działają dziwnie - nigdy nie wiesz czy już go nacisnąłeś czy nie i czy zadziała. W dodatku, może to pierdoła, ale widok live z przedniej kamery w mercedesie włącza się tylko na skrzyżowaniach, w g60 masz to cały czas. Jedyne, w czym dla mnie Mercedes wypada lepiej to możliwość wybrania opcji, których G60 nie ma - szyby akustyczne, otwierany dach, dociągi, masaż w fotelach - mercedes z szybami akustycznymi będzie chyba lepiej wygłuszony, niż g60.

- obsługa w mercedesie to żenada... ja odniosłem wrażenie, że o zakup auta trzeba się prosić.

- jak weźmiesz pakiet serwisowy na 5 lat, 100 tys. To różnica w serwisie mercedesa, a bmw (oczywiście nie zalecenia producenta, tylko interwały 10 dla oleju, 30 dla filtra paliwa, 60 dla skrzyni) To jakieś 30 tys. w zakresie 0-200 000 km.

- polityka rabatowa jest słaba - przeważnie masz rabat na poziomie 4-5 %, chyba, że jesteś lekarzem lub prawnikiem, to masz 9%. Ja przez znajomą firmę załatwiłem rabat na poziomie 10%, ale to nie jest na porządku dziennym.

 

Opublikowano

Szczerze mówiąc, to poza tym, że Mercedes jest sporo droższy, to nie widzę innych zalet G60 w tym porównaniu. To co opisujesz to bardzo subiektywne odczucia, w dodatku jak rozumiem wynikające z obejrzenia auta w salonie, bez jazdy próbnej.

Dla mnie wejście do G60 po 12 latach jazdy F10 i G30 to jak przesiadka do Skody. 

Mercedes jeśli chodzi o jakość to 2 półki wyżej, chociaż w kilku miejscach rzeczywiście plastiki i funkcjonalność są do poprawy. 

Opublikowano
10 minut temu, przemekk23 napisał(a):

Szczerze mówiąc, to poza tym, że Mercedes jest sporo droższy, to nie widzę innych zalet G60 w tym porównaniu. To co opisujesz to bardzo subiektywne odczucia, w dodatku jak rozumiem wynikające z obejrzenia auta w salonie, bez jazdy próbnej.

Dla mnie wejście do G60 po 12 latach jazdy F10 i G30 to jak przesiadka do Skody. 

Mercedes jeśli chodzi o jakość to 2 półki wyżej, chociaż w kilku miejscach rzeczywiście plastiki i funkcjonalność są do poprawy. 

Każde odczucia są subiektywne 😉 za to uważam, że stwierdzenie dotyczące pozycji za kierownicą przy dwóch metrach wzrostu jest dosyć rzeczowe. Dla mnie jedna rzecz, którą mercedes bije G60 na głowę, to przycisk od dezaktywacji start-stopu oraz ambient, a nie te biedne światełka które BMW zafundowało zwolennikom wersji spalinowych. Poza tym, kiedyś marzył mi się mercedes, więc chciałem spróbować z W214. Niestety, przy moim wzroście, dla mnie ten samochód był po prostu niewygodny. Poświęciłem łącznie z dwie godziny, żeby ustawić fotel pod siebie - zarówno w trakcie jazdy, jak i na postoju - niestety nic z tego.

 

Co do reszty Twojej wypowiedzi - ilu ludzi, tyle opinii. Miałem F10 LCi, mam G30 preLCI i owszem, dostrzegam, że jakościowo jest to ciut droższe auto, ale nadal daleko mu do skody. Może mój odbiór jest zaburzony przez to, że poprzednie 5 kupowałem używane, ze słabym wyposażeniem, a G60 zamówiłem nowe, moim zdaniem naprawdę dobrze skonfigurowane. To może być powód, dla którego się jaram, ale chyba o to chodzi.

 

Natomiast, starając się być obiektywnym, czytając wiele opinii, że jakościowo między G60, a W214 jest przepaść, po obejrzeniu mercedesa stwierdzam, że ja tej przepaści nie widzę. I okey, są rzeczy, w których BMW trochę zakpiło, jak np. kieszenie w drzwiach bez okładziny, ale czy to ogólnie wpływa na na to, że odbieram to auto negatywnie - nie, bo i tak w tych kieszeniach niczego nie trzymam, bo mimo okładziny w G30, nadal to tłucze o część, na której okładziny nie ma, a to mi przeszkadza.

 

I jak napisałem wcześniej, jeśli dla kogoś wyznacznikiem są masaże czy dociągi, to niestety G60 tego nie oferuje, a szkoda, bo oprócz webasto były moim marzeniem 🙂

Opublikowano

Gdyby kupować patrząc jedynie na zdjęcia w internecie to Mercedes by wygrał, na żywo jednak wnętrze nie robi aż tak super wrażenia i mi również 5tka lepiej leży. BMW przy kontakcie na żywo wew i na zewnątrz bardzo zyskuje. Potwierdzają to również testy na Youtube, gdzie 5 z reguły wygrywa porównanie. 

Opublikowano
W dniu 2.07.2024 o 22:04, freeq93 napisał(a):

Zamówienie 20 lutego (520i) i dalej cisza z terminami, nic nie wiedzą. Miał być na początku sierpnia.

Dowiedziałem się, że "wstępnie" połowa września. Myślę nad rezygnacją bo będę miesiąc bez samochodu i rozważam wzięcie czegoś "z placu". Jak to wygląda w kwestii zaliczki, wie ktoś?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.07.2024 o 14:32, Betelhem napisał(a):

Gdyby kupować patrząc jedynie na zdjęcia w internecie to Mercedes by wygrał, na żywo jednak wnętrze nie robi aż tak super wrażenia i mi również 5tka lepiej leży. BMW przy kontakcie na żywo wew i na zewnątrz bardzo zyskuje. Potwierdzają to również testy na Youtube, gdzie 5 z reguły wygrywa porównanie. 

 

G60 przy kontakcie na żywo zyskuje? No nie wiem... Z zewnątrz jak dla mnie to jest dramatyczny zjazd jeśli chodzi o wygląd auta w stosunku do G30 i F10. G60 jest za wielkie i za wysokie, przez co gubi proporcje. 

W środku zjazd jest również dramatyczny, z uwagi na zastosowane materiały i brak wielu opcji kojarzonych powszechnie jako wyróżniki segmentu premium. 

Szczerze mówić, to nie widziałem na Youtubie testów, w których G60 wygrywa porównanie z nową klasą E, chociaż zapewne takie są. W większości to raczej narzekania na spadek jakości BMW i zaskoczenie jeśli chodzi o wysoką (co nie oznacza, że jest idealnie) jakość nowego Mercedesa, z czym ostatnio w Mercedesie bywało bardzo różnie. 

Edytowane przez przemekk23
Opublikowano
10 godzin temu, przemekk23 napisał(a):

 

G60 przy kontakcie na żywo zyskuje? No nie wiem... Z zewnątrz jak dla mnie to jest dramatyczny zjazd jeśli chodzi o wygląd auta w stosunku do G30 i F10. G60 jest za wielkie i za wysokie, przez co gubi proporcje. 

W środku zjazd jest również dramatyczny, z uwagi na zastosowane materiały i brak wielu opcji kojarzonych powszechnie jako wyróżniki segmentu premium. 

Szczerze mówić, to nie widziałem na Youtubie testów, w których G60 wygrywa porównanie z nową klasą E, chociaż zapewne takie są. W większości to raczej narzekania na spadek jakości BMW i zaskoczenie jeśli chodzi o wysoką (co nie oznacza, że jest idealnie) jakość nowego Mercedesa, z czym ostatnio w Mercedesie bywało bardzo różnie. 

Co do kanałów - Carwow na YT chociażby. Co do ceny - to Mercedes jest przecież dużo droższy. 
 

Daj sobie trochę czasu, a w końcu G60 będzie Ci się podobać, z każdym nowym BMW jest narzekanie na kontrowersyjny design, a po czasie się podoba. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.