Skocz do zawartości

E39 2.0 jakie półosie?


AndrzejWxx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jedna z moich półosi ( lewa patrząc od zadu strony ) wydaje metaliczne stuknięcia gdy się nią rusza dyfer-koło. Do tego kierownica i auto drży od 90 w górę tak więc potrzebuje wymienić tą półoś.

Patrzyłem oryginał ponad 2500zl tyle nie dam.

Z dostępnych są firmy maxgear, gsp, euro driveshafts, ATD

Która z tych firm będzie najlepsza ?? Czy może lepiej kupić uzywaną oryginalna ??

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co patrzylem na allegro z ciekawosci, jak i do 2.0 jak i do 4.4 w zasadzie podobny wybor czyli to co pisales wyzej. Nie wiem, ale jakbym mial dzis cos wkladac to pewnie kupilbym oryginalna uzywke, tym bardziej do 2.0 gdzie moc mala wiec nikt tego nie upala. A kupowac jakas chinska nowke za 400zl vs oryginalna za 60-100zl? Jesli dobrze pamietam to kiedys tyle to kosztowalo na olx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

wydaje metaliczne stuknięcia gdy się nią rusza dyfer-koło

Miałem takie stuki w E36 i mnie to wkurzało, więc wymieniłem na jakąś używkę, ale żadnych drgań z tego powodu nie miałem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już naprawdę niewiem z tymi drganiami. Z przodu było zrobione chyba wszystko co mogło mieć wpływ Zawiecha ok, nowe tarcze klocki sprawdzone czujnikiem zegarowym. nowe piasty SKF, nowe opony 4 sprawdzone wraz z felgami w sprawdzonym serwisie i jest ok. Zbieżność ustawiona. 

Dziwne jest to że jadąc np 120 drży i nagle to drganie na chwilę zanika po czym znowu się zaczyna. Wciśnięcie gazu czy odpuszczenie nie zmienia tego w żaden sposób. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może być ta półoś, ja tego nie neguję, ale wymiana do najłatwiejszych nie należy, a przy okazji kontrola łożyska. Równie dobrze wał może mieć wibracje, uszkodzona podpora lub przegub, albo niedoważony. 

Na luzie też wibruje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjadę chyba gdzieś jeszcze raz na skp tylko inną i niech sprawdzą dokładnie przód. Bo te drgania najpierw czuć tylko na kierownicy potem dopiero że wzrostem prędkości czuć je też w nogach jakby wydaje mi się że wał albo półosie to powinienem chyba czuć najpierw w fotelu no i też raczej jadąc równa prędkością wał by powodował drgania non stop a one potrafią zanikać na parę sekund. Odniosłem też ostatnio wrażenie że nasila się to przy delikatnych zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, AndrzejWxx napisał(a):

drgania najpierw czuć tylko na kierownicy

A jak wtedy dotkniesz hamulca ? 

 

20 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

nowe tarcze klocki sprawdzone czujnikiem zegarowym

Ile mm wyszło bicia na tarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hamulcem będę musiał sprawdzić.

Nie pamiętam ile wyszło ale było w normie zresztą tarcze to biją przy hamowaniu

Ja sie powoli skłaniam, że coś mam z przodu w zawieszeniu nie tak. Wał to raczej powinien całym autem telepać i to dość mocno jeśli byłby niewyważony, tak samo nie wydaje mi sie że półosie wprowadzają kierownicę w drgania.

 

Pojadę na szarpaki żeby bunie gruntownie przeorali i zobaczymy co wyjdzie 

 

Gdzieś czytałem że na maglownicy lubią sie wyrobić jakieś tuleje i potrafi właśnie wibrować wtedy

Edytowane przez AndrzejWxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

było w normie zresztą tarcze to biją przy hamowaniu

Jak masz bicie przy hamowaniu to nie jest w normie tym bardziej jak telepie kierownicą. Nawet bez hamowania krzywa tarcza będzie delikatnie uderzać w klocki i przy dużych prędkościach będziesz mieć drgania. Krzywe tylne tarcze dają efekt dudnienia przy hamowaniu, kierownicą wtedy nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Nie ma bicia przy hamowaniu.

Co do uderzania o klocki to fakt może tak być, ale wtedy chyba wibracje były by jednakowe cały czas a nie zanikały by po chwili sie pojawić ale jak będę miał chwilę sprawdzę je czujnikiem zegarowym.

Edytowane przez AndrzejWxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.