Skocz do zawartości

Gorące powietrze z climatronika u pasazerów z tyłu


jasiu1975

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim użytkownikom BMW.

Posiadam x5 3.0d g05 z klimą 4 strefową. Od kliku miesięcy mam problem z tyną dmuchawą. Mimo ustawień klimatronika na 21 stopni, dmucha bardzo gorące powietrze ( nawet 50 stopni). Nie dzieje się to przez cały czas tylko raz na klika dni. Byłem z tym na gwarancji to zrobili restart ustawień. Pomogło na 3 m-ce i dalej to samo. Macie jakiś pomysł co to może być?

Pokaż Ostatnie zdjęcia.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam dokładnie taki sam problem.... Gdzieś tutaj na forum w innym wątku ktoś jeszcze wspominał o takim problemie. 

Pierwszy raz zauważyłem to w zeszłym roku, auto trafiło do serwisu i po wgraniu nowego softu klima zaskoczyła. W tym roku temat powrócił, w serwisie nie byli w stanie powtórzyć problemu (akurat byłem z czymś innym) ale po diagnostyce wspomnieli, że jak się pojawi to do wymiany "mieszacz" a to związane jest z pruciem całej deski rozdzielczej. Oczywiście problem pojawił się dzień po wyjechaniu z serwisu... ale łamię się bardzo czy dać auto do wybebeszania całej deski. Tam jest chyba 14 klapek sterownych elektronicznie przy 4 strefowej klimie w x5...

Jedna rzecz, identyczny problem ma kolega w x3, tyle że u niego po skanowaniu Carly pojawia się błąd położenia jednej z klapek sterujących klimą, u mnie nic podobnego nie ma, a sprawdzałem kilka krotnie w zeszłym i tym roku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Serwisant z Bmw jak przyjechałem z taką wysoką temperaturą powiedział poczatkowo, że wszystko jest ok. Jeżeli jest niska temperatura na zewnątrz ( było 20 stopni i przejechałem 40km do serwisu) to zawsze będzie dmuchać ciepłe powietrze. Myślałem, że sie zagotuje. Dopiero jak przyłożył rękę do wentylacji w słupkach bocznych i zobaczył że tam dmucha zimne powietrze to stwierdził że jest coś nie tak.

Znalazłem na amerykańskim forum coś takiego

https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1611510

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, i to ostatnie zdjęcie w tym wątku właśnie mnie łamie przed oddaniem auta do tej naprawy...

Kiedyś ściągali mi tylną kanapę (która jest banalnie prosta) i nie zauważyli że klamra od środkowego pasa bezpieczeństwa została pod spodem.... więc jakoś jak mają wyciągnąć całą deskę i konsole środkową i później to złożyć to mam opory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem w moim g11. Pomogła wymiana filtra węglowego (kabinowy filtr powietrza). Nie mam pojęcia, jaki był związek jednego z drugim, ale po wymianie problem ustał natychmiast i nie pojawił się ponownie 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis wpadł na taki pomysł z filtrem kabinowym? Czy były błędy w komputerze?

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że to nie jest za każdym razem. Czasami po 5 min albo po godzinie jazdy. W tym czasie jak grzeje z tyłu to z przodu jakby słabiej działała klima. Jak mam jechać do serwisu z tą usterką to mnie krew zalewa. Raz nie stwierdzili usterki, a za drugim razem zrobili reset ustawień. Mają 2 godziny na diagnostykę. Proponuje serwisowi,że zostawię auto na dłużej tylko niech mi dadzą coś zastępczego. Auta na zastępstwo nie mają tylko odpłatnie.Kpina - serwis aut premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan w serwisie sam na to wpadł. Co ciekawe, żaden błąd nie pokazał się ani na komputerze w moim aucie, ani na specjalistycznym sprzęcie, którego używał diagnosta w serwisie

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odnosząc się do Twoich pozostałych punktów:

 

1) u mnie było podobnie, grzanie z tyłu było dość ezoteryczne - raz grzało, raz nie grzało. Ruletka. I mega wkurzało, bo kiedy grzało, to tunel środkowy przy moim udzie zamieniał się w piec hutniczy i w całym samochodzie było gorąco 

 

2) też nie dostałem żadnego auta zastępczego (przypomnę, zostawiłem w serwisie auto niby flagowe) na czas diagnozy i „naprawy gwarancyjnej usterki klimatyzacji”

 

3) naprawa zajęła kilka wizyt. Na wymianę filtra nie wpadli tak od razu

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oka, zamówiłem wczoraj nowy filtr. Jak się klima znowu zawiesi (co ostatnio dość często się pojawia) to wymienię filtr i zobaczymy czy zaskoczy.

Filtr miałem wymieniany w styczniu, jakieś 17kkm temu więc jakoś super specjalnie zabity nie powinien być, ale cholera wie. Będzie jakiś trop czy może to mieć jakiś związek z mniejszym przepływem powietrza.... Dam znaka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.09.2023 o 12:49, czesiek25 napisał(a):

oka, zamówiłem wczoraj nowy filtr. Jak się klima znowu zawiesi (co ostatnio dość często się pojawia) to wymienię filtr i zobaczymy czy zaskoczy.

Filtr miałem wymieniany w styczniu, jakieś 17kkm temu więc jakoś super specjalnie zabity nie powinien być, ale cholera wie. Będzie jakiś trop czy może to mieć jakiś związek z mniejszym przepływem powietrza.... Dam znaka. 

Wymienione? Pomogło?

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuję ale wygląda obiecująco. Filtr wymieniłem tydzień temu, jak zawiesiła się na moment klima. Zrobiłem kilka tras po 100-200km i póki co brak problemów.

Oczywiście, trzeba wziąć poprawkę na to że te problemy pojawiały się i znikały i trochę zmieniła się pogoda. Ale w przypadku problemów, to pierwsze co bym teraz robił to wymieniał filtr. Filtr był lekko zabity jakimś badziewiem z drzew ale nie jakoś dramatycznie. Chyba @maciek_w kiedyś pisał że u niego filtry były założone odwrotnie, u mnie wszystko było poprawnie....

Także, jeśli masz już trochę najechane na tych fabrycznych filtrach to bym je wymieniał, wygląda na to że one nie mają szans na wytrzymanie interwałów. Jaki spowolniony przepływ powietrza może mieć na te serwomotory sterującymi klapkami to nie mam pojęcia.... Póki co to nie daje auta na prucie całej deski i obserwuję póki mam rozszerzoną gwarancję.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.